• بررسي نتا جي تي بهمن موتور
  • بررسي نتا جي تي بهمن موتور

کوپه برقی ساخت چین

بررسی نتا جی تی بهمن موتور (Hozon Neta GT)

21 اسفند 1402 10:38

واردات نتا جی تی توسط بی ام اسپیس

اسفند 1402: شاید باورکردنش سخت باشد ولی واقعیت دارد! شرکت بهمن موتور بعد از معرفی Neta U که قرار است اولین سری آن وارد ناوگان تاکسیرانی شود و در مقاله بررسی خودرو نتا یو نیز اطلاعات کامل آنرا گفته‌ایم، حالا برای عرضه دومین محصول هوزون نتا در بازار ایران آماده شده است؛ محصولی تمام برقی که سال 1403 وارد بازار کشورمان شده و یک تفاوت بسیار مهم با تمام خودروهای برقی موجود در کشورمان دارد!

همانطور که از ظاهرش پیداست، خودرو برقی نتا جی تی، یک کوپه اسپرت است. بنابراین باید آنرا «اولین کوپه چینی در ایران» و همچنین «اولین خودرو برقی کوپه در ایران» بدانیم. طبق تصمیمات بهمن موتور، عرضه این خودرو، قرار است توسط زیرمجموعه این شرکت، یعنی بی‌ام اسپیس (BM Space) انجام شود.

طراحی نتا GT بهمن موتور

شرکت Hozon Auto با نام قبلی Zhejiang Hezhong New Energy Vehicles، در سال 2017 اعلام موجودیت کرد. این شرکت در ابتدا چند خودروی کانسپت برقی را به نمایش گذاشت، هرچند محصولاتی که بعدا تولید کرد، هویت متفاوتی داشتند.

نخستین محصول این شرکت تحت برند نتا، کراس‌­اوری با طول کمتر از 4 متر و با قیمت 10 هزار دلار به نام N01 بود که در سال 2018 وارد بازار شد. پس از دو کراس‌­اور به اسامی U و V و یک سدان به نام S و همچنین ثبت آمار فروش 152,073 دستگاه در سال 2022، نتا با معرفی خودرو GT به بازار کوپه‌های برقی اسپرت نیز وارد شد.

چراغ‌های بزرگ جلو، فرم سقف و نحوه اتصال آن به انتهای بدنه، دستگیره‌­های مخفی شونده و تزئین ستون C با رنگ مشکی، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری نتا GT به‌شمار می­‌آید.

هوزون نتا GT

البته نشانه‌­هایی از خودروهای دیگر در چهره نتا GT قابل مشاهده است. هواکش روی کاپوت هم تزئینی و بدون کاربردی است، درحالیکه وجود خروجی‌های اگزوز مصنوعی با حاشیه قرمز هم چندان ضروری نبوده و شاید بدون وجود آن‌ها نتیجه بهتری حاصل می­‌شد.

ابعاد بدنه نتا GT در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.715، 1.979، 1.415 و 2.77 متر اعلام شده است، که روی رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای 245/45  استوار می­‌شود.

هوزون نتا GT

در فضای کابین نتا GT با نمایشگر 17.6 اینچی عمودی، دو جالیوانی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دکمه استارت، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، صفحه پشت آمپر دیجیتال و تریم نارنجی مواجه هستیم. ظاهرا صندلی‌های عقب بدون پشت سری طراحی شده و فضای چندانی هم ندارد، اما به استاندارد ایزوفیکس صندلی کودک مجهز شده است.

مشخصات فنی نتا GT بهمن موتور

با اینکه نتا GT در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک، در بازار چین تولید شده اما شرکت بهمن موتور، فعلا تیپ پایه آنرا ثبت سفارش کرده که ارزش گمرکی آن حدود 24 هزارو 800 دلار بوده است.

جهت یادآوری باید بگوییم که در نسخه تک ­موتور با ظرفیت باتری 64.2 کیلووات ساعت، حدود 231 اسب‌­بخار قدرت به محور عقب داده می‌شود اما در نسخه 4WD که ظرفیت باتری آن 78 کیلووات ساعت است، قدرتی معادل 460 اسب­‌بخار به هر دو محور خودرو منتقل می­‌گردد. شعاع حرکتی نتا جی‌تی در نسخه پایه به 560 کیلومتر و در نسخه دو موتور نیز به 580 کیلومتر می‌رسد.


شرایط فروش نتا در ایران

آخرین خبرهای شرکت بهمن موتور، نحوه فروش خودروهای وارداتی بهمن و زمان پیش فروش محصولات وارداتی بهمن به همراه قیمت خودروهای بی ام کارز و معرفی محصولات وارداتی بی ام اسپیس را در مقاله شرایط فروش بی ام کارز مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران