• تيگارد L7 پلاس سانيار موتور
  • تيگارد L7 پلاس

اولین رونمایی با لباس آفرود

بررسی پیکاپ تیگارد L7 پلاس سانیار موتور

9 بهمن 1402 15:57

کاتالوگ پیکاپ تیگارد منتشر شد

بهمن 1402: همزمان با برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1402، شرکت سانیار موتور برای نخستین‌بار، از پیکاپ جدیدش با نام TIGARD L7 PLUS رونمایی نمود و نخستین اطلاعات فنی آنرا هم در اختیار رسانه‌ها قرار داد:

کاتالوگ پیکاپ تیگارد L7 پلاس (PDF)

اما نکته جالب توجه اینجاست که شرکت دیار خودرو علاوه بر نسخه استاندارد L7 PLUS، نسخه تیون‌شده این پیکاپ را هم به نمایشگاه تهران آورده بود. در این نسخه ارتقایافته، سیستم تعلیق، لاستیک‌ها و جلوپنجره تغییر کرده است. ضمن اینکه تجهیزات جانبی متعددی نیز روی خودرو نصب شده بود.


هجوم پیکاپ های ZX به ایران

شرکت دیارخودرو، که قبلا محصولاتی همانند وانت دیر (Deer) و همچنین پیکاپ‌های وینگل 3 و وینگل 5 را در ایران عرضه کرده است، حالا نخستین اطلاعات از محصول جدید خود را با نام Keyton L7 Plus ارائه داده که بزودی آماده عرضه شده و احتمالا توسط زیرمجموعه «سانیار موتور» نیز بدست خریداران ایرانی می‌رسد.

پیکاپ L7 پلاس، با اینکه توسط شرکت خودروسازی کیتون (KEYTON) به تولید رسیده اما در واقع، محصولی از شرکت خودروسازی ZX AUTO بوده و در بازار چین و اکثر بازارهای صادراتی، این خودرو را با نام ترالورد (Terralord) می‌شناسند. 

بعد از معرفی خانواده کاپرا در ایران (شامل مدل‌های کاپرا، کاپرا 2 و سپس کاپرا نیوفیس) و همچنین بعد از آمدن پیکاپ G9 به بهمن موتور، که هردوی آنها از محصولات ZX AUTO هستند، در ابتدا تصور می‌کردیم که سایر پیکاپ‌های «زد ایکس اتو» نیز توسط بهمنی‌ها عرضه می‌شود اما ظاهرا بخت با «دیار خودرو»، بیشتر «یار» بوده است! و این شرکت توانسته پیکاپ L7 پلاس را تحت برند TIGARD به کشورمان بیاورد.

تست خودرو کاپرا 2 بهمن موتور
بررسی پیکاپ کاپرا نیوفیس بهمن
بررسی خودرو پیکاپ G9 بهمن

نکته جالب دیگری که درباره پیکاپ تیگارد L7 پلاس وجود دارد، این است که از چندین سال قبل، شرکت‌های مختلفی برای آوردن آن به بازار ایران تلاش کرده بودند.

اولین قدم را شرکت «بهمن موتور» برداشته بود؛ این شرکت در سال 1396 خبر داد که می‌خواهد پیکاپ ترالورد را به ایران بیاورد که البته هیچگاه موفق به انجام دادن این کار نشد. سپس در سال 1399 و در جریان بازدید استاندارد کرمان از منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم، یکبار دیگر با پیکاپ ترالورد مواجه شدیم. در آن زمان خیلی‌ها تصور می‌کردند که این پیکاپ، محصول جدید «ریگان خودرو» است اما ریگان بلافاصله به این خبر واکنش نشان داد و رسما همه چیز را تکذیب کرد.

مشخصات فنی تیگارد L7 پلاس

پیکاپ L7 Plus سانیار موتور، به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس‌طبیعی Sirius میتسوبیشی مجهز است. این پیشرانه در واقع نسخه‌ای ارتقایافته از موتور 4G69 گریت‌وال وینگل 5 است و با کد 4K22D4M شناخته می‌شود. البته قدرت و گشتاور این موتور بهبودیافته، به ترتیب، 15 اسب‌بخار و 30 نیوتن‌متر بیش‌تر از قبل شده است. 

کد موتور 4K22D4M
قدرت 150 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر
گیربکس 5 دنده دستی
محور محرک دو دیفرانسیل
سایز تایر 265/65R17
طول خودرو 5341 میلیمتر
عرض خودرو 1885 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1845 میلیمتر
فاصله محوری 3230 میلیمتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

از آن‌جایی که پیشرانه پیکاپ L7 Plus فاقد سیستم توربوشارژ است، پس بهتر است به لحاظ قیمت، آنرا در گروه پیکاپ‌های میان‌رده قرار دهیم و به عبارت بهتر، خرید آنرا یک خرید اقتصادی توصیف کنیم؛ البته انتظار قیمت‌گذاری پایین و ارزان را برای آن نداشته باشید.

امکانات تیگارد L7 پلاس

براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت سانیار موتور، پیکاپ جدید تیگارد L7 پلاس دارای امکانات زیر است:

. رینگ آلومینیومی
. فرمان هیدرولیکی
. دکمه‌های کنترلی فرمان
. چهار ایربگ
. سیستم کنترل پایداری
. سیستم هشدار سرعت
. سنسور باد تایر
. سنسور عقب
. چراغ دی لایت
. چراغ مه شکن
. تهویه دیجیتال با فیلتر گردوغبار کابین
. بلوتوث
. شیشه بالابر اتومات با آنتی‌ترپ
. تنظیم برقی آینه
. تنظیم دستی صندلی‌ها

پیکاپ L7 Plus به احتمال زیاد در سال 1403 عرضه می‌شود. همچنین احتمال که در آینده، نسخه دیزلی این محصول نیز با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه گردد.‌

ضمن اینکه نسخه اتوماتیک آن نیز ممکن در کشورمان به تولید برسد چراکه امکانات بیش‌تری همچون سنسور باران، دوربین 360 درجه، کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو و تنظیمات برقی صندلی راننده را ارائه خواهد داد.

قیمت پیکاپ L7 پلاس سانیار موتور

قبل از هرچیز، باید بدانید که در بازار چین، پیکاپ ترالورد، دیگر با موتور تنفس طبیعی فروخته نمی‌شود و خریداران باید یا موتور 2.5 لیتری توربو دیزلی را سفارش دهند یا باید از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ بنزینی استفاده کنند. نسخه دیزلی این پیکاپ، حدود 98 تا 113 هزار یوآن می‌ارزد حال آنکه قیمت نسخه توربو بنزنی ترالورد، در مدل‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل، حدود 95 تا 116 هزار یوآن است. پس بصورت کلی، می‌توان چنین گفت که قیمت پیکاپ L7 سانیار موتور نیز حدود 14 تا 17 هزار دلار می‌شود.


شرایط فروش پیکاپ تیگارد

در مقالات شرایط فروش سانیار موتور و همچنین شرایط فروش دیار خودرو، می‌توانید از آخرین اخبار این شرکت‌ها مطلع شوید و جدیدترین طرح‌های فروش نقدی و پیش فروش محصولات آنها را نیز مشاهده کنید.

 
دیدگاه کاربران