• کيا استونيک کوانتوم
  • کيا استونيک کوانتوم
  • 2023 Kia Stonic Quantum

محتص بازار بریتانیا

معرفی کیا استونیک کوانتوم

28 آذر 1401 16:00

کیا استونیک محصولی است که تنها برای بازار اروپا تولید می‌شود. این خودرو به عنوان کراس‌اور سطح پایه کیا شناخته می‌شود و در واقع عملکردی مشابه کیا سلتوس در بازار آمریکای شمالی دارد.

کیا نسخه‌ای ویژه از مدل استونیک را تدارک دیده است، که مختص بریتانیاست و در سه ماهه نخست سال آینده عرضه خواهد شد.اکنون نسخه‌ای ویژه برای استونیک در نظر گرفته شده است، که مختص بریتانیاست و در سه ماهه نخست سال آینده عرضه خواهد شد. این نسخه ویژه، استونیک کوانتوم نام دارد و سطحی بالاتر از استونیک جی‌تی لاین و پایین‌تر از استونیک ۳ دارد. این نسخه در واقع ظاهری اسپرت‌تر از جی‌تی لاین دارد و هر دو در بریتانیا هم‌قیمت هستند.

ظاهر خارجی استونیک کوانتوم دو رنگ است. تنها یک ترکیب رنگ وجود دارد؛ رنگ اصلی بدنه خاکستری Storm بوده و سقف، ستون‌ها و آینه‌های جانبی به رنگ زرد درآمده‌اند.

در فضای داخلی، ترکیب پارچه مشکی، چرم مصنوعی خاکستری و جزئیات زرد دیده می‌شود. رینگ‌های ۱۷ اینچی به صورت استاندارد تعبیه شده‌اند و طرح الماسی و جزئیات مشکی دارند.

امکانات و تجهیزات استاندارد استونیک کوانتوم عبارتند از: تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین عقب، مه‌شکن، چراغ‌های عقب LED، گرم‌کن صندلی، گرم‌کن فرمان، کی‌لس استارتر و نمایشگر 8 اینچی اطلاعات و سرگرمی با پشتیبانی از سیستم‌های Apple CarPlay و AndroidAuto.

کیا استونیک کوانتوم

تنها یک گزینه برای پیشرانه کیا استونیک کوانتوم ارائه می‌شود و آن، موتور 1 لیتری توربوشارژ بنزینی است. قدرت این پیشرانه، ۹۹ اسب‌بخار است که توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. برای مدل استاندارد و معمولی کیا استونیک، نسخه‌ای قدرتمندتر از همین پیشرانه نیز ارائه شده است که برای استونیک کوانتوم در دسترس نیست.

کیا در حال حاضر برای استونیک کوانتوم ویژه بازار بریتانیا، ثبت سفارش انجام می‌دهد. اولین تحویل این خودرو برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ است. قیمت این محصول از 26,400 دلار آغاز می‌شود. توجه داشته باشید که قیمت پایه کیا سلتوس در آمریکا 24,135 دلار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران