• مرسدس بنز 1899 دايملر
  • نمايش جد اسپرينتر در موزه مرسدس

نمایش خودرویی تجاری از سال 1899

نمایش جد اسپرینتر در موزه مرسدس

30 آذر 1401 09:18

موزه مرسدس‌بنز، نمایی نزدیک از وسیله نقلیه‌ای را به نمایش گذاشته است، که جد ون اسپرینتر محسوب می‌شود. البته این وسیله بسیار متفاوت‌تر از ون اسپرینتر امروزی است. دایملر ۱۸۹۹ هیچ کابین محفوظ شده‌ای ندارد و کاملا بدون سقف و باز است.

دایملر ۱۸۹۹ که جد ون اسپرینتر محسوب می‌شود، هیچ کابین محفوظ شده‌ای ندارد و کاملا بدون سقف و باز است. وسیله نقلیه موتوری دایملر، رادیاتور لوله‌ای دارد که توسط Wilhelm Maybach اختراع شد. این قطعه کمک می‌کند تا موتور بهتر خنک شود و عملکردش ارتقا یابد.

اولین ون دایملر با ظرفیت حمل بار ۵۰۰ کیلوگرم طراحی شده است. این وسیله از یک موتور دو سیلندر ۱.۵ لیتری نیرو می‌گیرد که ۵.۶ اسب‌بخار قدرت و حداکثر سرعت ۱۶ کیلومتر برساعتی دارد. این محصول یک سال بعد از عرضه‌اش، تکامل یافت و ظرفیتش به ۸۰۰ تا ۳۲۰۰ کیلوگرم رسید.

خروجی آن نیز از ۴ اسب‌بخار قدرت تا ۸ اسب‌بخار با پیشرانه دو سیلندر و از ۶ اسب‌بخار تا ۱۲ اسب‌بخار با پیشرانه ۴ سیلندر است.

مرسدس بنز 1899 دایملر

برخلاف اولین تراک مرسدس‌بنز در سال ۱۸۹۶ که یک سیستم تسمه‌محور داشت، موتور این وسیله چرخ‌های عقب را با کمک دو چرخ زنجیر و دو زنجیر غلتکی به حرکت درمی‌آورد.

حتی ظاهر نیز تکامل یافته است. نسخه اول و جد اسپرینتر، موتور زیر صندلی داشته و ستون و میله فرمان آن‌ ایستاده بود. اما موتور نسخه جدیدتر آن که در موزه مرسدس به نمایش درآمد، در قسمت بالای محور جلویی قرار دارد و توسط یک کاپوت حفاظت می‌شود. همچنین چرخ‌های آن به جای چوبی، لاستیکی است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران