• حراج بوگاتي شيرون پروفيلي
  • حراج بوگاتي شيرون پروفيلي
  • بوگاتي شيرون Profilée
  • بوگاتي شيرون Profilée
  • بوگاتي شيرون Profilée
  • بوگاتي شيرون Profilée
  • بوگاتي شيرون پروفيل
  • Bugatti Chiron Profilée
  • Bugatti Chiron Profilee

گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر فروخته شده در حراجی

حراج بوگاتی شیرون Profilée

14 بهمن 1401 19:25

شیرون را می­‌توان یکی از موفقیت‌های بوگاتی به شمار آورد، چراکه تمام تیراژ 500 دستگاهی این خودرو از مدت‌ها پیش به خریداران فروخته شده است، درحالی‌که تحویل خودروها به مرور زمان انجام می­‌شود.

بوگاتی شیرون Profilée در تاریخ اول فوریه 2023 و با اهداف خیریه در حراجی ساتبی عرضه خواهد شد.اکنون نسخه ویژه­‌ای از بوگاتی شیرون با نام پروفیلی (Profilee) در جریان حراجی که در فرانسه برگزار شده، با رقم اعجاب آور 9,792,500 یورو به فروش رسیده که معادل با 10,761,223 دلار است. نکته مهم این‌که هزینه‌های جانبی بعدا به این عدد اضافه خواهد شد، که احتمالا قیمت آن را تا 12 میلیون یورو (13 میلیون دلار) افزایش دهد.

بنابر اعلام مت ریماک مدیرعامل بوگاتی-ریماک، شیرون پروفیلی اکنون رکورد گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر جهان که در حراجی به فروش رسیده را در اختیار دارد.

چندی پیش نسخه منحصربه‌فرد دیگری از شیرون به نام La Voiture Noire هم معرفی شد، اما شیرون پروفیلی در جایگاه به مراتب مهمتری قرار گرفته چراکه این خودرو، آخرین محصول صفرکیلومتر بوگاتی با پیشرانه 16 سیلندر به شمار می­‌آید.

همچون بوگاتی ویرون، مدل شیرون نیز تاکنون در چند نسخه تولید محدود و سفارشی تولید شده است. قرار بود Profilée هم یکی از نسخه­‌های ویژه بوگاتی شیرون باشد، اما از آنجا که تمام ظرفیت 500 دستگاهی این خودرو از قبل به فروش رسیده و خودروساز فرانسوی هم قصد ندارد تیراژ شیرون را افزایش دهد، شیرون Profilée در جایگاه یک خودروی منحصربفرد باقی می‌ماند.

بوگاتی شیرون Profilée

روند طراحی بوگاتی شیرون Profilée از اواخر سال 2020 آغاز شد، زمانی که برخی مشتریان از بوگاتی خواستند نسخه­‌ای از شیرون پیور اسپرت را با ظاهری عادی‌­تر ارائه کند.

جایگزین باله بزرگ عقب با نمونه‌­ای کوچکتر، نخستین نشانه از این درخواست است، هرچند ابعاد ورودی هوا در سپر جلو، نسبت به شیرون استاندارد افزایش یافته.

در نمای ظاهری بوگاتی شیرون پروفیلی با افزایش ابعاد ورودی هوا، طراحی متفاوت زیرسپری برای تولید نیروی رو به پایین بیشتر در محور جلو و افزایش ابعاد جلوپنجره نعلی شکل روبرو هستیم.

بدنه این بوگاتی منحصربه فرد با ترکیب آبی Argent Atlantique و فیبرکربن آبی رویال تزئین شده است. رینگ‌ها هم با آبی Le Patron تزئین شده و در میان سایر نمونه­‌های شیرون، مشابه ندارد. جزئیات آلومینیوم پولیش خورده نیز در نقاط مختلف بدنه قابل مشاهده است.

در مقایسه با شیرون پیور اسپرت، سفتی سیستم تعلیق 10 درصد و زاویه منفی محور عقب 50 درصد افزایش یافته تا پایداری خودرو در پیچ‌ها افزایش یابد. براساس اعلام بوگاتی، این تغییرات هیچ تاثیر منفی بر کیفیت سواری باقی نگذاشته است.

بوگاتی شیرون Profilée به پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری با 1479 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، که حداکثر سرعت 380 کیلومتر برساعت را برای این خودرو به ارمغان می­‌آورد یعنی 30 واحد بیشتر از شیرون پیور اسپرت.

به لطف افزایش قدرت و کاهش 15 درصدی ضرائب دنده نسبت به پیور اسپرت، شتاب صفر تا صد و صفر تا دویست این خودرو هم به ترتیب به 2.3 و 5.5 ثانیه رسیده است، تا با یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان روبرو باشیم.

علاوه‌بر بیش از 2500 متر نوار چرمی، در کابین بوگاتی شیرون Profilée از روکش پشم هم استفاده شده است. صندلی‌ها با چرم سفید و آبی روکش شده و نام Profilée نیز بر روکش فلزی مشکی کنسول میانی، به چشم می‌خورد.

بوگاتی شیرون Profilée در تاریخ اول فوریه 2023 و با اهداف خیریه در حراجی ساتبی عرضه خواهد شد. این خودرو آخرین نمونه صفر کیلومتر از بوگاتی شیرون بشمار می‌­آید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران