• هيونداي شنگدا تراولر
  • Hyundai Shengda Traveler
  • هيونداي شنگدا تراولر
  • هيونداي شنگدا تراولر
  • هيونداي شنگدا تراولر

کراس‌اوری اختصاصی برای بازار چین

معرفی هیوندای شنگدا Traveler

9 دی 1401 12:47

نسل چهارم هیوندای سانتافه از سال 2019 با نام بیجینگ هیوندای شنگدا در چین تولید می­‌شود. اکنون نسخه جدید این خودرو با لقب Traveler و با قیمت پایه 202,800 یوان یا 29 هزار دلار، معرفی شده است.

هیوندای شنگدا Traveler به لطف فضای جادار کابین و عملکرد پیشرانه و سامانه چهارچرخ محرک، مطمئنا یکی از بهترین گزینه­‌ها در محدوده 200 هزار یوان بشمار می­‌آید.ابعاد بدنه بیجینگ هیوندای شِنگدا Traveler در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.945، 1.91، 1.72 و 2.865 متر اعلام شده است.

چهره این خودرو در مقایسه با مدل قبلی در برخی جزئیات همچون طرح لانه زنبوری جلوپنجره به رنگ مشکی و فرم مه­‌شکن­‌های جلو تغییر کرده است. طرح چراغ‌های عقب شِنگدا Traveler هم در مقایسه با نسخه جهانی هیوندای سانتافه، کاملاً تفاوت است.

کابین بیجینگ هیوندای شِنگدا Traveler با دو ظرفیت 6 یا 7 نفر قابل سفارش است. نمایشگر 12.3 اینچی مرکزی، صفحه پشت آمپر 7 اینچی، دستیار هوشمند، دستیار صوتی مجزا در جلو و عقب کابین، سامانه خودران سطح 2 انحصاری هیوندای یعنی SmartSense، از مهمترین امکانات رفاهی موجود در کابین این خودرو به شمار می‌­آید.

هیوندای شنگدا تراولر

بیجینگ هیوندای شِنگدا Traveler به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 230 اسب‌بخار قدرت و 353 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال می­‌دهد.

بنابر اعلام سازنده، سامانه چهارچرخ محرک هوشمند HTRAC با قابلیت انتقال مساوی نیرو بین محورها و قفل دیفرانسیل، افزایش قابلیت بیراهه‌­نوردی از جمله امکان صعود از شیب 40 درجه را برای این خودرو فراهم کرده است.

یکی از مهمترین رقبای شِنگدا Traveler، تویوتا هایلندر است که با 1.5 سانتی‌متر فاصله کوتاه‌تر بین محورها، در دو ظرفیت 5 یا 7 نفره و در دو نسخه 2.0T یا 2.5 لیتری هیبرید عرضه می‌شود.

هیوندای شنگدا تراولر

فولکس‌­­واگن تیگوان L هم در دو نسخه 5 یا 7 نفره وارد بازار چین شده است، که البته فاصله محورهای آن نسبت به شِنگدا Traveler ، هفت سانتی‌متر کوتاه‌تر است. این خودرو با دو پیشرانه 1.4 یا 2 لیتری توربوشارژ در بازار چین حضور دارد.

تویوتا هایلندر به واسطه اعتبار برند تویوتا، وضعیت خوبی دارد درحالی‌که تیگوان L هم علیرغم طراحی ساده کابین، از فناوری‌های بروز بهره­‌مند شده است. اما بیجینگ هیوندای شنگدا Traveler به لطف فضای جادار کابین و عملکرد پیشرانه و سامانه چهارچرخ محرک، مطمئنا یکی از بهترین گزینه­‌ها در محدوده 200 هزار یوان بشمار می­‌آید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران