• توقف توليد ميتسوبيشي ميراژ در ژاپن

خداحافظی با هاچ‌بک پرفروش

توقف تولید میتسوبیشی میراژ در ژاپن

11 دی 1401 14:13

اگر به وبسایت میتسوبیشی سر بزنید، متوجه یک اطلاعیه نگران‌کننده خواهد شد که در صفحه مدل میراژ دیده می‌شود. متن ترجمه‌شده می‌گوید که تولید این خودرو در کشور اصلی متوقف شده است.

خروج این خودرو از خط تولید میتسوبیشی تعجب‌آور نیست. چراکه خودروسازان، محصولات کوچک‌تر را به نفع کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر کنار می‌گذارند. در این اطلاعیه آمده از آنجایی که تولید میتسوبیشی میراژ متوقف شده، انتخاب رنگ بدنه، آپشن‌ها و سایر موارد ممکن است مغایر با خواسته مشتریان باشد.

خروج این خودرو از خط تولید میتسوبیشی تعجب‌آور نیست. چراکه خودروسازان، محصولات کوچک‌تر را به نفع کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر کنار می‌گذارند.

میتسوبیشی میراژ در بازار آمریکا عرضه شد، که در سال 2021 حدود 22 هزار دستگاه از آن فروش رفت، که نسبت به آمار سال 2020 افزایش نسبی را نشان می‌دهد؛ اما در قیاس با دوران قبل از همه‌گیری کرونا اندکی کاهش پیدا کرده است.

فروش این خودرو هرگز به بیش از 27 هزار دستگاه نرسید؛ اما از سال 2015 به این سو، همواره بالای 20 هزار دستگاه بوده است. با این حال این تعداد در سال 2022 به طرز محسوسی کاهش پیدا کرد. این خودروساز ژاپنی در 9 ماهه ابتدای سال گذشته میلادی کمتر از 13 هزار دستگاه میراژ فروخته بود. آمار سه ماهه پایانی با خوش‌بینی می‌تواند فروش کلی را به عدد 20 هزار دستگاه برساند.

توقف تولید میتسوبیشی میراژ در ژاپن

نسل ششم میتسوبیشی میراژ سال 2012 روانه بازار شد، که البته مدل 2014 آن به بازار آمریکا رسید. در این مدت دو فیس‌لیفت روی این خودرو اجرا شد که جدیدترین آن مربوط به سال 2019 است که اغلب مربوط به سیستم‌های ایمنی می‌شد. درواقع شرکت برای مدرن کردن میراژ به معنی واقعی کلمه، کار چندانی انجام نداد.

بزرگ‌ترین برگ برنده میراژ، قیمت آن است. 17 هزار و 290 دلار برای مدل پایه سال 2023 و گارانتی 160 هزار کیلومتری، این خودروی کوچک را بسیار مطمئن کرده است.

توقف تولید میتسوبیشی میراژ در ژاپن

همانطور که گفتیم تعجب‌آور نیست که این آغازی بر پایان میراژ باشد. در حالی که میتسوبیشی عرضه آن را در ژاپن متوقف کرده ولی می‌توان آن را یک نشانه قابل‌توجه تلقی کرد. سال 2018 شایعاتی مبنی بر تبدیل شدن میراژ به یک کراس‌اور مطرح می‌شد، اما این خبر با سایر گزارش‌ها که می‌گفت شرکت قصد دارد میراژ را در قالب یک هاچ‌بک جمع‌وجور نگه دارد، تناقض داشت. با توجه به فروش مناسب این خودرو به نظر نمی‌رسد که میتسوبیشی بتواند به این زودی‌ها برای آن جایگزینی پیدا کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران