• ون برقي هايکان V09
  • ون برقي هايکان V09
  • ون برقي هايکان V09

اولین MPV با لیدار

معرفی هایکان V09

11 دی 1401 14:23

ون چندمنظوره V09 چهارمین مدل از برند هایکان - Haycan - به حساب می‌آید. این اولین MPV ساخته‌شده است که از باتری‌های 800 ولتی بهره می‌گیرد و براساس معماری H-GEA توسعه پیدا کرده است.

هایکان V09 اولین MPV تولید انبوه در جهان است که از سیستم LiDAR سود می‌برد. حداکثر فاصله قابل تشخیص با این سیستم 300 متر برآورد شده است. از نظر بصری هایکان V09 قرار است که یک پیشرفت بزرگ باشد. به طور حتم برخی از ناهنجاری‌ها را نیز زیر پا می‌گذارد و به همین دلیل است که عادت کردن به آن کمی نیاز به زمان دارد. چراغ‌های نور روز تمام LED با فرمی خاص در جلوی خودرو قرار گرفته‌اند. هم‌زمان با روشن شدن چراغ‌ها، لوگوی این برند نیز نورانی می‌شود.

شرکت می‌گوید نمای جلویی این خودرو به دلیل طراحی گسترده و بیش از حد کرومی خود، این تصور را ایجاد می‌کند که به سرعت در حال حرکت است. در نمای جانبی شاهد خط سقف کاملاً مستقیم هستیم. در نمای عقب نیز چراغ سرتاسری LED به چشم می‌خورد.

علاوه بر این‌ها، هایکان V09 مجهز به سیستم اتصال هوشمند رانندگی H-VIP نسخه 3 است که به تازگی آن را ارتقا داده‌اند. این سیستم از یک تراشه هوش مصنوعی با قدرت بالا و یک کنترل‌کننده موانع اطراف برای حرکت و پارک کردن بهره می‌گیرد. هم‌چنین حضور 24 سنسور با دقت بالا نیز توانایی تشخیص جزئیات اطراف خودرو را افزایش می‌دهد. 37 قابلیت رانندگی در این خودرو از سوی ADAS تأمین شده است.

ون برقی هایکان V09

هایکان V09 اولین MPV تولید انبوه در جهان است که از سیستم LiDAR سود می‌برد. حداکثر فاصله قابل تشخیص با این سیستم 300 متر برآورد شده است. برای این خودرو از دو پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 8155 استفاده می‌شود.

تمام مدل‌های این سری مجهز به باتری‌های 800 ولتی هستند که با شارژ سریع 5 دقیقه‌ای می‌توان تا 200 کیلومتر را پیمود. البته سقف پیمایش آن در صورت شارژ کامل بیش از 750 کیلومتر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران