• ونوسيا Ve کانسپت و ونوسيا V-Online هيبريد
  • ونوسيا Ve کانسپت و ونوسيا V-Online هيبريد
  • ونوسيا Ve کانسپت و ونوسيا V-Online هيبريد

حرکت ونوسیا به سوی آینده سبز

جدیدترین همکاری نیسان و دانگ‌فنگ

13 دی 1401 14:20

مدل‌های جدید برند ونوسیا - Venucia - هیبریدی یا تمام برقی خواهند بود. در برنامه‌های آتی شرکت مدل‌های هیدروژنی نیز دیده می‌شوند. جالب آن‌که در یک هدف‌گذاری بلندپروازانه، شرکت پیش‌بینی فروش نیم میلیون دستگاه خودرو در سال را تعیین کرده است.

ونوسیا در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2023 با معرفی نسخه هیبریدی کراس‌اور V-Online و کانسپتی برقی به اسم Ve سر و صدا به پا کرد.بد نیست بدانید نام تجاری ونوسیا اشاره به پروژه مشترک نیسان ژاپن و دانگ‌فنگ چین دارد، که سال 2010 به طور انحصاری برای بازار چین ساخته شد. اولین نمونه‌های تولیدی دو سال بعد از تأسیس راهی بازار شد. در ابتدای کار، مدلی تولیدی سامسونگ تبدیل به خودروهای این برند می‌شدند؛ اما در ادامه مدل‌های اصلی ازجمله نسخه‌های برقی آن‌ها ظاهر شدند. حالا در نمایشگاه خودرو گوانگژو این برند مرحله بعدی فعالیت خود را اعلام کرده است. نکته اصلی است که ونوسیا دیگر تنها با پیشرانه‌های احتراق داخلی خودروهای جدید خود را تولید نخواهد کرد. به این صورت که تمام مدل‌های بعدی آن به طور حتم برقی می‌شوند.

ونوسیا Ve کانسپت

پیش از این شرکت BYD چین نیز تولید خودروهای صرفاً بنزینی را رها کرده بود و فقط سراغ مدل‌های هیبریدی قابل شارژ و برقی رفته بود. گروه دانگ‌فنگ نیز استراتژی مشابهی دارد و در تلاش است تا با کمک نیسان به سمت آینده سبز حرکت کند. محدوده تولیدات فعلی این برند شامل کراس‌اور و سدان‌های برقی می‌شوند. ونوسیا هم‌چنین قول داده است که دو مدل جدید را به‌زودی عرضه کند و به تدریج فروش خود را افزایش دهد. در ابتدا آنها سالیانه 300 هزار دستگاه خواهند فروخت و سپس این تیراژ را به 500 هزار دستگاه افزایش می‌دهند.

در گوانگژوی امسال برند مشترک نیسان و دانگ‌فنگ نه‌تنها با بیانیه خود سر و صدا به پا کرد بلکه اولین نسخه هیبریدی کراس‌اور V-Online و کانسپتی برقی به اسم Ve را هم به نمایش گذاشت.

ونوسیا V-Online هیبرید

کراس‌اور 4.5 متری ونوسیا V-Online سال گذشته راهی بازار چین شد. این خودرو روی پلتفرم مدولار VSA شکل گرفته، که به طور ویژه برای این برند طراحی شده است.

ونوسیا V-Online هیبرید مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 190 اسب‌بخار قدرت است. اگرچه قدرت ترکیبی آن اعلام نشده ولی می‌دانیم که مصرف سوخت این خودرو 4 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن 7 ثانیه است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران