• معرفي نمايشگر واقعيت افزوده Harman
  • معرفي نمايشگر واقعيت افزوده Harman
  • معرفي نمايشگر واقعيت افزوده Harman
  • معرفي نمايشگر واقعيت افزوده Harman

تکنولوژی‌ای برای تمامی خودروها

معرفی نمایشگر واقعیت افزوده Harman

18 دی 1401 14:45

علاوه بر حضور پررنگ شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه CES، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری که با خودروسازان همکاری دارند، نیز در این رویداد حضور دارند.

براساس اعلام هارمن، تمام فناوری‌های معرفی شده توسط این شرکت در CES 2023 با رعایت استانداردهای صنعت خودروسازی ساخته شده است و می‌­توان هریک از آن‌ها را به تنهایی و یا به صورت اکوسیستم در تمام خودروهای امروزی به کار گرفت.شرکت هارمن (Harman) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌­های سامسونگ نیز با چند محصول جدید در این نمایشگاه حاضر شده، که یکی از آن‌ها نمایشگر هداپ واقعیت افزوده است.

این نمایشگر با نام Ready Vision یا «تصور حاضر» و به عنوان جایگزینی برای روند فعلی صنعت خودرو که بر افزایش تعداد نمایشگرها تاکید دارد، معرفی شده است.

بخش سخت­‌افزار این نمایشگر هداپ در قالب یک صفحه نمایش بزرگ رنگی با زاویه دید وسیع ظاهر شده است، درحالی‌که نرم‌­افزار آن بدین صورت برنامه­‌ریزی شده که بسته به موقعیت محتوای موردنیاز را همراه با جزئیات به نمایش بگذارد. درواقع هارمن با طراحی این نمایشگر قصد داشته است تا داده­‌های موردنیاز راننده را به شکل قابل درک به نمایش بگذارد.

فناوری Ready Care یا «مراقبت آماده» هم به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، سطح تمرکز راننده و توجه او به جاده را زیرنظر می­‌گیرد تا در صورت لزوم به وی هشدار دهد. حسگرهایی هم برای پایش سطح سلامتی راننده درنظر گرفته شده است.

معرفی نمایشگر واقعیت افزوده Harman

حسگر صدا و لرزش و میکروفون بیرونی، به محض شنیدن صدای برخورد یا شکستن شیشه، متوجه بروز حادثه شده و حتی به وسیله میکروفون با خودروی امدادگر صحبت می‌­کند.

براساس اعلام هارمن، تمام فناوری‌های معرفی شده توسط این شرکت در CES 2023 با رعایت استانداردهای صنعت خودروسازی ساخته شده است و می‌­توان هریک از آن‌ها را به تنهایی و یا به صورت اکوسیستم در تمام خودروهای امروزی به کار گرفت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران