• آمار فروش بنتلي 2022

بنتایگا هم‌چنان پرفروش‌ترین مدل

بنتلی باز هم رکورد فروش خود را شکست

21 دی 1401 15:02

بنتلی یک سال فوق‌العاده دیگر را در زمینه فروش خودروهای لوکس خود در 2022 تجربه کرد. این شرکت توانست 15 هزار و 174 دستگاه خودرو را تحویل دهد که در قیاس با سال 2021 معادل 4 درصد افزایش یافته است.

پرفروش‌ترین مدل بنتلی در سال 2022 هم‌چنان شاسی‌بلند بنتایگا است.پرفروش‌ترین مدل این برند هم‌چنان شاسی‌بلند بنتایگا است، که طی شش سال اخیر تبدیل به یکی از ستاره‌های بنتلی شده. بنتایگا به تنهایی 42 درصد از فروش جهانی این شرکت را به خود اختصاص داده است. جالب آن که همین خودرو در سال پیش 40 درصد فروش شرکت را در اختیار داشت.

کانتیننتال جی‌تی و کانتیننتال جی‌تی‌سی (روباز) دومین محصول پرفروش بنتلی در 2022 بوده‌اند که 30 درصد از حجم فروش را به خود اختصاص داده بودند. البته ویرایش Speed کانتیننتال نیز با اقبال خوبی روبرو شد و توانست 31 درصد آمار فروش را تسخیر کند. مابقی آمار فروش بنتلی مربوط به مدل منحصر به فرد فلایینگ اسپور می‌شود.

بنتلی به مدل‌های هیبریدی خود نیز می‌بالد، که در مجموع توانسته 30 درصد از کل تولیدات را تصاحب کند. با این حال فلایینگ اسپور هیبریدی به طرزی عجیب 65 درصد از حجم بازار بنتلی را از آن خود کرده است، که بالاترین میزان در سطح جهانی به حساب می‌آید.

آمار فروش بنتلی 2022

بررسی آمارها نشان می‌دهد بازار آمریکا هم‌چنان حیاتی‌ترین بازار شرکت بوده است. فروش در این بازار کمتر از یک درصد افزایش یافت و به عدد کلی 28 درصدی رسید. آمریکایی‌ها مشتری 4 هزار و 221 دستگاه از خودروهای لوکس بنتلی بودند. چین، هنگ‌کنگ و ماکائو درمجموع با ثبت 4 هزار و 33 دستگاه خرید توانستند 25 درصد آمار فروش را نیز به خود اختصاص دهند. اروپا با سهم 19 درصدی سومین مشتری بنتلی بوده است و پس از آن منطقه آسیا با هزار و 651 دستگاه (13 درصد)، انگلیس با هزار و 328 دستگاه (10 درصد) مقام‌های بعدی را به دست آورده‌اند.

آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی می‌گوید در سالی که غیرقابل پیش‌بینی بود، بنتلی در مسیر مخالف بازار حرکت کرد و سرانجام توانست در سومین سال متوالی آمار فروش خود را افزایشی کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران