• سوزوکي جيمني چهار در

انتشار کاتالوگ رسمی سوزوکی جیمنی

بررسی سوزوکی جیمنی 5 درب راسا موتور

22 اسفند 1402 14:49

کاتالوگ سوزوکی جیمنی 5 در وارداتی

اسفند 1402: شرکت راسا موتور خاورمیانه، اقدام به واردات آفرودر سبک سوزوکی کرده است. سوزوکی جیمنی در هر دو نسخه 5 و 3 درب عرضه خواهد شد. راسا موتور این دو خودرو را طی مراسمی به همراه سایر محصولات سوزوکی ارائه داد. اکنون نیز کاتالوگ رسمی آن در دسترس است:

کاتالوگ سوزوکی جیمنی پنج درب (PDF)

واردات سوزوکی جیمنی به ایران

شرکت سوزوکی با هدف افزایش آمار فروش، تصمیم گرفته سهم بیشتری از بازار داغ خودروهای شاسی‌­بلند را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل بود که 5 سال پس از عرضه سوزوکی جیمنی، نسخه 5 درب از این خودروی دوست داشتنی هم در نمایشگاه Auto Expo 2023 معرفی شد؛ نسخه‌ای که با تاخیر یکسال، به بازار کشورمان نیز رسیده و در تاریخ 12 اسفندماه 1402 نیز برای اولین‌بار در ایران رونمایی شده است.

عرضه کننده سوزوکی جیمنی در ایران، شرکت راسا موتور خاورمیانه است. این شرکت در نظر دارد که علاوه بر نسخه 5 درب، حتی نسخه 3 درب این خودروی دو رگه هندی-ژاپنی را هم به کشورمان بیاورد.

طراحی سوزوکی جیمنی 5 درب

با هدف استفاده از معافیت مالیاتی خودروهای با طول کمتر از 4 متر، طول کلی سوزوکی جیمنی 5 درب به 3.985 متر محدود شده، درحالی‌که فاصله بین محورها با 340 میلیمتر افزایش به 2.59 متر رسیده است.

عرض خودرو بدون تغییر و برابر با 1.645 متر باقیمانده درحالی‌که ارتفاع با 5 میلیمتر کاهش به 1.72 متر رسیده است. البته فاصله کف از سطح زمین مساوی با مدل قبلی و 210 میلیمتر خواهد بود.

اصرار به محدود ساختن طول بدنه به کمتر از 4 متر، به کاهش ابعاد در عقب و تغییر محل دریچه باک را به همراه داشته است.

کابین و امکانات سوزوکی جیمنی 5 درب

کابین سوزوکی جیمنی پنج در نسبت به مدل سه در بدون تغییر مانده است، اما گنجایش محفظه بار با 123 واحد افزایش نسبت به نسخه قبلی به 208 لیتر رسیده است.

سوزوکی جیمنی پنج در از نظر تجهیزات رفاهی نیز تفاوتی با نسخه سه در ندارد. این خودرو در بازار ایران مواردی مانند کیسه هوای جلو، نمایشگر مرکزی 7 اینچ (9 اینچ سفارشی)، سیستم کروز کنترل (سفارشی)، سیستم کنترل پایداری، ترمز ABS و EBD، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سفارشی، آینه‌های جانبی برقی، مه‌شکن جلو و سنسور نور  را به همراه دارد.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی 5 درب

سوزوکی جیمنی چهار در از نظر فنی هم با مدل دو در تفاوتی ندارد و همان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی K15B در زیر کاپوت آن نصب شده است، که در همراهی با ژنراتور استارتر، 101 اسب‌­بخار قدرت و 130 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

سیستم قفل محورهای محرک در سطوح لغزنده از طریق ترمز (Brake lsd)، سیستم دو دیفرانسل با قابلیت انتخاب حالت 4H , 2H و 4L، سیستم کنترل کشش در سربالایی و محدودکننده سرعت در شیب از دیگر امکاناتی است که سوزوکی 5 درب دارد.

زوایای حمله، شکست و خروج سوزوکی جیمنی به ترتیب 36، 24 و 50 درجه اعلام شده است.

قیمت سوزوکی جیمنی 5 درب

فروش سوزوکی جیمنی پنج درب از اواسط سال 2023 آغاز شده است. این خودرو علاوه بر هند، در استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، فیلیپین، اندونزی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم به فروش می‌­رسد. شرکت راسا موتور خاورمیانه این شاسی‌بلند جذاب را به ایران وارد خواهد کرد. قیمت گمرکی آن توسط شرکت 19 هزار یورو اعلام شده است.


فروش سوزوکی جیمنی در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش راسا موتور خاورمیانه و همچنین جهت آگاهی از نحوه ثبت نام سوزوکی در ایران، فروش فوق العاده سوزوکی و پیش فروش خودروهای وارداتی این برند، مقاله شرایط فروش سوزوکی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران