• مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز اديشن
  • مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز اديشن
  • مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز اديشن
  • مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز اديشن
  • مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز اديشن

حسن ختامی بر فرمول یک فصل 2022

معرفی مرسدس AMG SL63 موتوراسپرت کالکتورز ادیشن

24 دی 1401 12:25

مرسدس‌ بنز در مسابقات فرمول 1 سال 2022، موفقیت چندانی را کسب نکرد و تنها یک بار در برزیل با خودروی جرج راسل به مقام اول رسید. در پایان راسل در میان رانندگان به مقام چهارم دست یافت درحالی‌که لوییس همیلتون افسانه‌ای به جایگاه ششم رضایت داد. با وجود دوری از جایگاه ایده‌­آل، AMG  تصمیم گرفته با معرفی یک نمونه خاص از کوپه SL ، خاطره‌ای خوش از فصل 2022 فرمول یک به یادگار بگذارد.

مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز ادیشن براساس قدرتمندترین نسخه از نسل جدید SL و با الهام از خودروهای F1 مرسدس شکل گرفته است.مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز ادیشن براساس قدرتمندترین نسخه از نسل جدید مرسدس بنز SL و با الهام از خودروهای F1 مرسدس در سال 2021 شکل گرفته است. نخستین شباهت را می‌­توان در پوشش بدنه یافت، جایی که رنگ نقره‌­ای به مشکی obsidian پیوسته و جزئیاتی به رنگ سبز Petronas نیز قابل مشاهده است. بخش انتهایی بدنه هم برای شباهت هرچه بیشتر به نمونه‌­های مسابقه­‌ای، با ستاره­‌های کوچک بدون فریم تزئین شده است.

مهندسان AMG، پکیج آیرودینامیکی را به‌صورت استاندارد روی این SL نصب کرده‌اند که ورودی هوای بزرگتر در جلو و عقب را شامل می‌شود. مجموعه قطعات مذکور علاوه بر افزایش حجم دیفیوزر SL، ساختار زیرین بدنه را برای عبور بهتر جریان هوا، آماده کرده است. البته تغییرات  به این موارد محدود نشده، چراکه SL رودستر به پکیج AMG night در دو نسخه I و II مجهز است، که جلوپنجره کروم، کالیپرهای ترمز و نشان‌های روی بدنه به رنگ سیاه‌ را شامل می‌شود.

مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز ادیشن

مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز ادیشن به رینگ‌های 21 اینچی با طرح 10 پره دوتایی و سقف پارچه‌ای برقی هم مجهز شده است.

خریداران می‌توانند روکش چرم ناپا با دوخت قرمز یا زرد را برای صندلی‌ها سفارش دهد. نشان‌های مخصوص AMG نیز روی پشت­‌سری­‌ها دیده می­‌شود. سیستم صوتی بورمستر، تریم فیبرکربنی، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ) و سامانه تلمتری  AMG Track Pace، از دیگر امکانات موجود در کابین این خودرو بشمار می‌­آید.

مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز ادیشن

مرسدس تنها ۱۰۰ عدد از این رودسترها را تولید می‌کند. هریک از خودروها به همراه یک کاور پارچه­‌ای از جنس الیاف مصنوعی عرضه خواهد شد، که در برابر پارگی، خط و خش و نفوذ گردوغبار، مقاوم است.

مرسدس AMG SL 63 موتوراسپرت کالکتورز ادیشن از نظر فنی تغییری نداشته و همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب‌­بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور را در سینه دارد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این کوپه قدرتمند به ترتیب 3.6 ثانیه و 315 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران