• خودروهاي تاتا نمايشگاه اتو اکسپو 2023

پیش‌نمایشی از محصولات آینده

معرفی خودروهای تاتا در نمایشگاه اتو اکسپو 2023

25 دی 1401 17:29

شرکت تاتا در جریان نمایشگاه اتو اکسپو 2023 ، چهار محصول جدید خود را به نمایش گذاشته است.

قبل از معرفی محصولات جدید این شرکت، بد نیست بدانید که تاتا با معرفی نسخه گازسوز (CNG) از مدل‌های آلتروز و پانچ، از حذف پیشرانه دیزل در محصولات کوچک‌تر خبر داده هرچند که برخی کراس‌­اورهای ساخت این برند، همچنان با پیشرانه دیزل نیز قابل سفارش خواهند بود.

اما رونمایی از سه کراس‌­اور برقی، عزم راسخ تاتا برای ساخت خودروهای برقی را نمایان می­‌کند. تاتا قصد دارد محصولات جدید خود را در تاسیسات سابق فورد تولید کند، که به تازگی آن را خریده است.

تاتا Harrier EV

تاتا Harrier EV به عنوان همتای برقی از خودرویی که در سال 2018 معرفی شده، از اوایل سال آینده وارد خط تولید می­‌شود. همچون مدل بنزین­‌سوز، تاتا هرییر EV هم براساس پلتفرم ساده‌­سازی شده از لندرور فریلندر شکل گرفته، هرچند که در معماری کف خودرو به منظور نصب مجموعه باتری بازنگری شده است.

تاتا Harrier EV

از مشخصات فنی تاتا هری یر EV اطلاعی نداریم، ولی نصب پیشرانه روی هریک از محورها و شعاع حرکتی 400 الی 500 کیلومتر، توسط شرکت سازنده تایید شده است.

تاتا هرییر با موتور درونسوز هم در طراحی چراغ‌ها، سپرها و فضای کابین مورد بروزرسانی قرار گرفته است و به جای پیشرانه دو لیتری توربودیزل ساخت فیات، از پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 160 الی 180 اسب‌بخار بهره خواهد برد.

تاتا Curvv

تاتا Curvv به عنوان نسخه ویرایش شده از کانسپتی که بهار سال گذشته رونمایی شد، خود را برای ورود به بازار در سال 2024 آماده می‌کند.

تاتا Curvv

مشخصات پیشرانه و پلتفرم این محصول با هرییر یکسان است، با این تفاوت که در نسخه بنزینی، پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر با 130 اسب­‌بخار قدرت نیز قابل انتخاب خواهد بود.

تاتا Sierra EV

تاتا Sierra EV هم به عنوان نسخه بروزرسانی شده از کانسپتی است، که سه سال قبل رونمایی شد. ابعاد بدنه تاتا سی­یرا EV را می­‌توان با کیا سلتوس مقایسه کرد.

تاتا Sierra EV

این خودرو براساس پلتفرم ALFA شکل گرفته است، که در ساخت چند محصول دیگر تاتا هم به کار گرفته می‌­شود. تاتا سی­یرا EV با پیشرانه­‌های مشابه با دو کانسپت دیگر و در سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

تاتا Altroz ​​Racer

نسخه قدرتمند از تاتا آلتروز با لقب ​​Racer هم در نمایشگاه اتو اکسپو 2023 رونمایی شده است. این هاچ‌بک 3.99 متری به نسخه تقویت شده از پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ سه سیلندر مجهز شده است، که با 10 و 30 واحد افزایش در نیرو و گشتاور، اکنون 120 اسب­‌بخار قدرت و 170 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

تاتا Altroz ​​Racer

گیربکس 6 سرعته دستی، جایگزین نمونه پنج سرعته قبلی شده و در فضای کابین هم با صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر 10.25 اینچی لمسی مواجه هستیم. هنوز از زمان شروع تولید تاتا آلتروز ​​Racer اطلاعی در دسترس نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران