• هيونداي گرنجور  نسخه Calligraphy Black Ink

تزئینات مشکلی برای پرچمدار هیوندای

معرفی هیوندای گرنجور نسخه Calligraphy Black Ink

28 دی 1401 10:29

اگر جنسیس را درنظر نگیریم، گرنجور لوکس‌ترین محصول هیوندای است. هفتمین نسل این خودرو در اکتبر ۲۰۲۲ معرفی شد و در کره‌جنوبی دردسترس است. حال نسخه Calligraphy Black Ink از هیوندای گرنجور معرفی شده، که در داخل و خارج تزئیناتی کاملا سیاه‌رنگ دارد.

اگر همه تجهیزات و ویژگی‌ها و نسخه کالیگرافی را درخواست کنید، قیمت این گرنجور به ۴۵۰۰۰ دلار می‌رسد.هیوندای در زمان رونمایی این محصول، به جزئیات زیادی نپرداخت، اما خوشبختانه اکنون مشخصات کامل آن دردسترس است. ابعاد گرنجور به حداکثر خود رسیده و اکنون ۵۰۳۵ میلی‌متر طول دارد که کمی طویل‌تر از جنسیس G80 و کمی کوتاه‌تر از جنسیس G90 است.

عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن به ترتیب عبارتند از ۱۸۸۰، ۱۴۶۰ و ۲۸۹۵ میلی‌متر‌. سایز رینگ‌ها نیز بسته به نوع تریم بوده و از ۱۸ تا ۲۰ اینچ متغیر است.

سه پیشرانه برای مشتریان ارائه شده است؛ پیشرانه ۲.۵ لیتری با خروجی ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۸ نیوتن‌متر گشتاور که نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، موتور ۳‌.۵ لیتری V6 که ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۹ نیوتن‌متر گشتاور را به سیستم اختیاری چهار چرخ محرک منتقل می‌کند و یا پیشرانه LPG 3.5 که با گاز مایع کار می‌کند و ۲۳۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۴ نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

هیوندای، گرنجور ۲۰۲۳ را در کره جنوبی با سه تریم Premium، Exclusive و Calligraphy عرضه می‌کند. قیمت آن‌ها از ۳۰۶۰۰ تا ۳۸۰۰۰ دلار متفاوت است. البته آپشن‌های زیادی برای افزودن وجود دارد. برای نسخه کالیگرافی باید ۱۰۵۰ دلار دیگر بپردازید، که معادل آپشن سانروف پانوراما است. برای موتور V6 باید ۲۰۰۰ دلار پرداخت و افزودن HTRAC، که در نسخه چهار سیلندر وجود ندارد، نیز ۱۸۰۰ دلار است.

سایر ویژگی‌ها با قیمتشان عبارتند از صندلی عقب وی‌آی‌پی (۱۵۰۰دلار)، سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی (۱۰۰۰ دلار) و پکیج تکنولوژی پیشرفته (۱۲۰۰ دلار).

اگر همه تجهیزات و ویژگی‌ها و نسخه کالیگرافی را درخواست کنید، قیمت این گرنجور به ۴۵۰۰۰ دلار، یعنی معادل یک دستگاه جنسیس G80 نسخه پایه، خواهد رسید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران