• بررسي دنا پلاس جوانان
  • بررسي دنا پلاس جوانان
  • بررسي دنا پلاس توربو EFP
  • بررسي دنا پلاس توربو EFP
  • بررسي دنا پلاس توربو EFP

اعلام قیمت نهایی برای اولین‌بار !

بررسی دنا پلاس جوانان (دنا پلاس توربو اتومات EF7P)

27 خرداد 1402 10:29

قیمت دنا پلاس توربو جوانان در سال 1402

خرداد 1402: شرکت ایران خودرو با کسب مجوز افزایش قیمت محصولاتش از سوی شورای رقابت و پس از اعمال اصلاحیه قیمت خودروها در تاریخ 17 خردادماه، قیمت دنا جوانان را اعلام کرد. این محصول جدید ایران خودرو، حدود 46 میلیون تومان، گران‌تر از دناپلاس توربو اتومات شده است:

قیمت انواع دناپلاس توربو اتومات
مدل توربو اتومات توربو اتومات جوانان
کد کلاس 70709 71101
قیمت پایه 463.088 میلیون 503.220 میلیون
هزینه‌ قانونی 5.602 میلیون 5.602 میلیون
هزینه‌ جانبی 76.409 میلیون 83.031 میلیون
قیمت نهایی 545.100 میلیون 591.854 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

تولید انبوه دنا پلاس جوانان در سال 1402

بهمن 1401: روز یکشنبه، 16 بهمن‌ماه، طی مراسمی که با حضور آقای مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو برگزار گردید، دو محصول جدید این شرکت، یعنی دنا جوانان یا همان دناپلاس توربو EF7P و تارا سال، وارد مرحله تولیدانبوه شدند. 

آقای خطیبی، با بیان این که در محصول دناجوانان تغییرات اساسی نسبت به نسخه قبلی ایجاد شده، گفت: قوای محرکه جدید (موتور جدید پرقدرت EFP با گشتاور 240 نیوتن متر و گیربکس شش سرعته) و افزودن سیستم جدید کیلس، سنسور نور و باران، سامانه پایش فشاد باد تایرها و ... در مسیر تحقق خواست مشتریان صورت گرفته است. در کنار بهینه سازی که در زمینه ویژگی فنی و عملکردی، تنوع رنگ نیز در محصولات براساس نیاز مصرف کنندگان اعمال شده است که سبب افزایش جذابیت آن برای قشر جوان شده است. 

آغاز تولید دنا جوانان در دهه فجر 1401

به گفته آقای خطیبی، در اواسط سال آینده، دو محصول جدید ری‌را و محصول پروژه TF21 نیز وارد بازار خواهند شد. خطیبی همچنین از تولید انبوه کشنده آتامان تا پایان سال خبر داد و گفت: اولین کشنده داخلی ایران خودرو دیزل در اسفندماه به تولید انبوه خواهد رسید.

آقای کیانوش پورمجیب، قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو، نیز در این مراسم، ضمن برشمردن بهبودهای صورت گرفته در دنا جوانان نسبت به نسخه پیشین افزود: دنا با قوای محرکه به روزتر و مصرف سوخت یک لیتر کمتر و مجهز به سامانه برق و الکترونیک متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است. یکی از مزایای سامانه برق و الکترونیک ایران خودرو در تک نود بودن است که تمامی کارکردها توسط یک نود صورت می گیرد که سرعت پردازش توسط این سامانه نسبت به سامانه های پیشین بالاتر، به روزتر و کارآمدتر است، به گونه ای که به راحتی می توان امکانات جدیدی را برای محصولات تعریف و اجرا کرد. 

پورمجیب گفت: عمده استانداردهای جدیدی که سازمان استاندارد تکلیف کرده است را در محصولات جدید و به روز شده به کار برده‌ایم، سامانه های مختلف پایش فشاد باد تایرها، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سامانه تعویض بهینه دنده، سنسور نور و باران، کنترل پایداری الکترونیکی، صندوق پران به وسیله پا و ... از جمله این بهبودهاست.

رونمایی دنا پلاس جوانان

به گفته پورمجیب، دنا و تارا استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.  وی تغییرات اعمال شده در محصولات را براساس نتایج نظرسنجی از مشتریان دانست و گفت: گرم کن صندلی، تغییر گرافیک چراغ عقب، جعبه ذخیره کننده برخی محتویات برای صندلی عقب و جلو، تغییر محل کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به روی درها از جمله خواسته های مشتریان بوده که در محصولات اعمال شده است. 

رونمایی دنا پلاس توربو با موتور EFP

دی 1401: پیشرانه EFP (نسخه ارتقایافته EF7 توربوشارژ) ایران‌خودرو به مرحله تولید انبوه رسیده و اکنون این خودروساز، دنا پلاس توربو EFP را با این پیشرانه و امکانات جدید معرفی کرده است. دنا پلاس توربو جدید، از بهمن‌ماه 1401 به تولید انبوه می‌رسد.

پیشرانه EFP دنا پلاس جدید، حدود 161 تا 165 اسب‌‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تفاوت‌های این پیشرانه، نسبت به EF7 توربوشارژ، در قسمت‌های میل لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد دود خروجی، سیستم EMS، توربوشارژ، سیستم خنک‌کننده و ... است.

دنا پلاس توربو جدید

موتور جدید EFP به زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی و خروجی مجهز بوده و برخلاف پیشرانه TC7، به سامانه VVT-i دوگانه تجهیز شده است. طبق اطلاعات موجود، حداکثر گشتاور EFP توربوشارژ، در محدوده RPM بین 1600 تا 4500 در اختیار راننده است و مصرف سوخت بهینه این پیشرانه به 6.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر برای دنا پلاس رسیده است. نسبت تراکم 9.1 برای این پیشرانه اعلام شده و با استاندارد آلایندگی یورو5 دارد.

دنا پلاس توربو EF7P، علاوه بر امکانات قبلی، احتمالا به مواردی مانند سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه‌ای، سنسور باد تایرها، نمایشگر لمسی جدید، اندروید اتو، اپل کار پلی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و سامانه کنترل پایداری الکتریکی مجهز خواهد بود. سامانه کنترل پایداری در فازهای پایانی به این خودرو اضافه می‌شود. پیشرانه جدید در مراحل بعدی روی خودروهای تارا و ری‌را نیز نصب خواهد شد.


بررسی انواع دنا ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین خبرهای دنا و دنا پلاس در بازار کشورمان و همچنین جهت آشنایی با مدل‌های مختلف دنا، تفاوت دنا و دنا پلاس، مشخصات فنی دنا ایران خودرو و تست‌های اختصاصی از خودرو دنا، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین در صورتیکه مالک خودرو دنا یا دنا پلاس هستید، احتمالا خواندن مطالب زیر نیز برای‌تان جالب خواهد بود:

شرایط فروش ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران