• زوتي دي ال 5 وارداتي
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو
  • زوتي T300 پارس خودرو

تحویل 150 دستگاه زوتی DL5 بدون تاخیر

بررسی زوتی دی ال 5 وارداتی پارس خودرو (ZOTYE DL5)

25 دی 1402 10:45

تحویل 150 دستگاه زوتی DL5 بدون تاخیر

دی 1402: شرکت پارس خودرو سعی کرده است کراس اورهای DL5 خریداری شده را هر چه سریع تر و بدون تاخیر به دست خریداران برساند. این در حالی است که تا به امروز حدود 171 دستگاه از این خودرو شماره گذاری شده و 150 دستگاه از این خودروها نیز بدون تاخیر تحویل مشتریان شده است.

اعلام قیمت نهایی و تحویل اولین سری زوتی DL5

آذر 1402: اولین سری کراس‌اور DL5 پارس خودرو،‌ طی مراسمی تحویل مشتریان داده شد. پارس خودرو تاکید کرد که مونتاژ این خودروی به روز و کیفی به زودی در این شرکت آغاز خواهد شد.

قیمت نهایی زوتی DL5 برابر یک میلیارد و 50 میلیون تومان تعیین شده است. بر این اساس در فاز اول 800 دستگاه خودرو DL5 پارس خودرو، بدون تاخیر و دقیقا در ٣۰ روز کاری و طبق تعهد قبلی، آماده تحویل به مشتریان است و در فاز دوم 2 هزار خودرو DL5 مونتاژ و تحویل داده می‌شود.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم تحویل اولین سری خودرو کراس اور DL5 پارس خودرو به مشتریان، اعلام کرد با بیان اینکه گروه سایپا در 23 ماه اخیر برنامه جامعی تدوین کرده که مسائل زیست محیطی و گسترش پلتفرم‌های برقی در آن جایگاه ویژه‌ای دارند. در راستای کنترل بازار، ارتقای محصولات جاری و به خصوص افزایش رقابت‌پذیری،‌ واردات و مونتاژ خودروهای وارداتی در دستور کار قرار گرفت. در فاز نخست،‌ خودرو DL5 به صورت تمام وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و در فاز دوم، قرار است خودروی یاد شده همراه با داخلی‌سازی،‌ مونتاژ و به بازار عرضه شود. بر این اساس اولین قطعات آن در حال ورود به ایران است و خطوط تولید این محصول در شرکت پارس خودرو در حال آماده‌سازی است.

وی افزود تولید تیپ‌های مختلف چانگان در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است، بدین جهت خودرو CS55 پلاس در سایپا،‌ چانگان CS35 پلاس در شرکت پارس خودرو و CS15 نیز در یکی از شرکت‌های بن رو یا کاشان تولید و عرضه خواهد شد. ضمن آنکه تولید خودروهای برقی در دستور کار سایپا قرار گرفته،‌ نمونه‌های جدید خودروهای برقی وارد ایران شده است. بدین جهت خودروهای تمام برقی برای سیستم حمل و نقل عمومی و به عنوان تاکسی (تحویل سازمان تاکسیرانی)‌ عرضه خواهد شد. برای خودروی جدید آریا(هیبرید برقی و تمام برقی) در حال انجام استانداردهای نهایی هستیم و امیدواریم اوایل تابستان سال آینده تولید انبوه این خودرو انجام شود.

تعیین قیمت زوتی DL5 توسط شورا

مهر 1402: شورای رقابت در تاریخ 22 مهرماه، قیمت کارخانه‌ای زوتی DL5 را اعلام کرده است. در حالیکه در سامانه جامع فروش خودروهای وارداتی، قیمت علی‌الحساب این خودرو معادل 770 میلیون تومان اعلام شده بود اما شورای رقابت، قیمت کارخانه‌ای این محصول را معادل 826 میلیون و 509 هزارتومان اعلام کرده است.

مشخصات فنی DL5 پارس خودرو

مهر 1402: یکی از محصولاتی که شرکت سایپا به نمایشگاه خودرو مشهد 1402 آورده بود، کراس‌اور جدید زوتی است؛ محصولی که بصورت وارداتی به کشورمان آمده اما طبق وعده مدیران سایپا، قرار است در شرکت پارس خودرو به مرحله مونتاژ نیز برسد. زوتی DL5 قرار است برای نخستین‌بار در مهرماه 1402 و در دومین مرحله فروش یکپارچه خودروهای وارداتی به فروش برسد. به همین دلیل نیز شرکت سایپا، کاتالوگ و لیست امکانات قطعی این خودرو را بصورت رسمی منتشر کرده است:

کاتالوگ زوتی دی ال 5 پارس خودرو (PDF)

همانطور که می‌دانید، زوتی T300 در بازار چین، با موتور تنفس طبیعی نیز عرضه شده اما شرکت پارس خودرو، موتور توربوشارژ را روی آن نصب کرده است:

مشخصات فنی زوتی دی ال 5 پارس خودرو
کد موتور TNN4G15T
نوع موتور 1.5 لیتری توربو
آلایندگی یورو 5
گیربکس CVT
قدرت 144 اسب بخار
گشتاور 215 نیوتن متر
سرعت 180 کیلومتربرساعت
حجم باک 48 لیتر
وزن 1420 کیلوگرم

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت پارس خودرو، زوتی DL5 وارداتی با امکانات زیر تحویل مشتریان ایرانی می‌شود:

. کروز کنترل
. دو ایربگ
. گیربکس با حالت برفی
. فرمان برقی قابل تنظیم با روکش چرمی
. کلیدهای کنترلی روی فرمان
. تهویه مطبوع دیجیتال
. ورود بدون کلید / استارت دکمه ای
. آینه وسط الکتروکرومیک
. آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن
. دوربین عقب
. روکش چرم صندلی ها
. سیستم کمکی حرکت در سربالایی
. سیستم کنترل سرعت در سرازیری
. سیستم کنترل پایداری
. سنسور باد تایر
. سنسور عقب
. ایزوفیکس صندلی های عقب
. ترمز پارک برقی / ترمز اتوهلد
. دیلایت / اتولایت / چراغ جلو هالوژنی
. رینگ 17 اینچ آلومینیومی
. سیستم صوتی با 4 اسپیکر
. مانیتور 8 اینچی
. بلوتوث / ورودی USB

تغییر پیشرانه زوتی DL5 در سال 1403

تیر 1402: محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، اعلام کرد سومین محصول شرکت پارس خودرو (پس از کادیلا و سهند) ، زوتی 5DL است که به زودی به دست متقاضیان خواهد رسید. گروه خودروسازی سایپا به سمت استفاده از موتورهای جدید و به ویژه موتورهای برقی رفته است.

از این رو سال آینده خودروی زوتی 5DL با موتور هیبرید برقی عرضه می شود. این محصول در مرحله نخست به صورت سی. بی. یو (خودروی کامل) وارد می شود؛ اما در ادامه به صورت SKD (بسته‌ای کامل، شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید سوار شود) و CKD (قطعات نیمه سوار شده است) عرضه خواهد شد و سپس از سال آینده با تجهیز آن به موتور داخلی، داخلی سازی آن به 50 درصد خواهد رسید.

محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل سایپا

سیامک شاهسواری، قائم مقام مدیرعامل پارس خودرو در امور مهندسی، گفت زوتی 5DL با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 144 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر روانه بازار خواهد شد و گیربکس اتوماتیک دارد.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین کمکی دید عقب و سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، اشاره کرد. نمایشگر باد لاستیک‌ها، آینه‌های برقی گرمکن دار جمع شونده، هشدار ترمز اضطراری، سنسور پارک، چراغ های خودکار با تنظیم الکترونیکی و روکش چرمی کابین از دیگر مزایای این خودرو است.

اولین رونمایی زوتی DL5 پارس خودرو

تیر 1402: شرکت خودروسازی سایپا، واردات و مونتاژ خودرو زوتی T300 را با نام جدید زوتی DL5 پارس خودرو آغاز کرده است. این شرکت در تاریخ 10 تیرماه به طور رسمی DL5 را رونمایی نمود.

قبلا در مراسم شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، زوتی T300 مشاهده شده بود. این کراس اوور چینی اولین محصول وارداتی پارس خودرو در دوره جدید است و طبق شنیده ها شرکت پارس خودرو قصد دارد پس از واردات، به سوی مونتاژ و داخلی سازی DL5 نیز حرکت نماید. لازم به ذکر است که دو سال پیش شرکت زوتی، ۲۰۰۰ پارت از خودروی T300 را به راین خودرو فروخته و پول آن را هم دریافت کرده بود که سپس با اعلام ورشکستگی، از تحویل آن ها به راین سر باز زد و دلیل این که نام این خودرو در پارس خودرو از T300 به DL5 نیز تغییر کرده است هم به دلیل حل نمودن مشکلات حقوقی همین امر است.

رونمایی زوتی دی ال 5 پارس خودرو

این محصول در سال 2016 طراحی شده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر 4G15T آن از میتسوبیشی بوده و با میتسوبیشی کلت یکسان است. این پیشرانه ۱۴۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده اتوماتیک این کراس اوور چینی از نوع CVT است که توان را به چرخ های جلو منتقل می کند. این جعبه دنده قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته را به همراه حالت برفی دارد. تعلیق جلوی DL5 از نوع مک فرسون و عقب آن هم نیمه مستقل پیچشی (تورشن بیم) است.

طول ۴۴۰۵ میلی متری DL5 به همراه عرض و ارتفاع خودرو، نشان می دهد که این خودرو در جایگاه کراس اوورهای کوچک قرار می گیرد. فاصله محوری DL5 هم ۲۶۱۰ میلی متر است که ابعادی مشابه تیگارد X35 دارد.

رونمایی زوتی دی ال 5 پارس خودرو

امکانات وتجهیزات آن عبارتند کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتومات، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، اتولایت، دوربین عقب، دو ایربگ، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر میزان باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دی لایت، هشدار ترمز اضطراری، سنسور پارک، ایزوفیکس، مالتی مدیا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… اشاره کرد و خبری از جلو آمپر دیجیتال، کیسه هوای جانبی، سانروف، سقف پانوراما و… .

پارس خودرو DL5 در بازار ایران هم‌رده خودرویی هچون تیگارد X35، اندکی بالاتر از ام وی ام X22 پرو اتومات و کمی پایین تر از X55 پرو مدیران خودرو قرار می گیرد.

وارداتی جدید سایپا مشخص شد!

شرکت زوتی - Zotye - که در سال 2005 و با هدف صادرات قطعات خودرو تاسیس شده بود، خیلی زود تصمیم گرفت به تولید خودرو مشغول شود. نخستین محصول این شرکت یعنی زوتی RX6400، نسخه تغییر نشان داده از دایهاتسو تریوس بود.

فروش زوتی از کمتر از 30 هزار دستگاه در سال 2007 به بیش از سیصد هزار دستگاه در سال 2016 رسید، اما با افزایش رقابت در بازار خودرو، کار برای زوتی آنقدر سخت شد که در سال 2021 اعلام ورشکستگی کرد. البته در اواخر 2022 اعلام شد، که تولید زوتی T300 مجددا آغاز شده و مسئولیت صادرات محصولات این برند نیز بر عهده Luxe International قرار دارد.

Zotye T300

زوتی همواره به کپی‌کاری از سایر خودروسازان متهم بوده اما با رونمایی از کراس‌اور کوچک به نام T300 در سال 2016، سعی کرد هویت تازه‌­ای برای خود دست و پا کند.

تناسبات بدنه، طرح چراغ‌های جلو و عقب و برخی جزئیات دیگر، چهره‌­ای قابل قبول از زوتی T300 را به نمایش گذاشته، هرچند که برخی موارد همچون فرم دو ستون انتهایی و رینگ‌های کوچک نسبت به بدنه، مورد انتقاد قرار گرفته است.

رقیبان زوتی T300 در ایران

فراموش نکنیم که زوتی T300، در رده کراس‌اورهای کوچک و ارزان‌قیمت است. بنابراین اولین رقیبش، چانگان CS35 پلاس خواهد بود که آن هم توسط سایپا در کشورمان عرضه می‌شود. ام‌وی‌ام X55 PRO می‌تواند رقیب دیگری برای زوتی T300 باشد ولی از آنجایی که این محصول چری، هم آپشن‌های بیشتری دارد و هم قیمت بالاتری، بهتر است از آن صرف‌نظر کنیم و به سراغ تانا ایران خودرو برویم که همان X55 است ولی با لباسی جدید.

ام‌وی‌ام X22 PRO نیز می‌تواند رقیب بسیار خوبی برای این زوتی باشد. کراس‌اورهای ارزان‌قیمت دیگری مانند X3 PRO از شرکت خودروسازان بم، چانگان CX20 از شرکت خودروسازان راین، آریا اتومات CVT از شرکت سایپا، ری‌را از شرکت ایران خودرو، از جمله مدل‌های جایگزین برای زوتی T300 خواهند بود.

 
دیدگاه کاربران
حنیفی 1402/11/10
کاش بجای استپ وی ثبت نامی۱۳۹۶ یکی از اینا بدن
پاسخ
0
0
0
Ali113768913 1402/10/6
من تازه تحویل گرفتم واقعا ماشین عالیه کم مصرف پرشتاب خوشگل و راحت سگش به ماشین های ایرانی مثل دنا و تارا میرزه
پاسخ
2
0
0
ناشناس 1402/11/10
تارا قیمت کارخونش نصف اینه..اما خب بازارش ازاین بهتره
0
0
Akbari1234 1402/11/10
خداکنه همیشه نظرت همین باشه
0
0
ناشناس 1402/8/12
تا چند وقت دیگه غول اول دنیا میشه چین واقعا خودروهای معرکه میزنه
پاسخ
2
1
0
ناشناس 1402/8/13
غول کپی برداری در جهان
0
0
ناشناس 1402/8/13
دقیقاً !!!!! غول خودرو برای ایران غول کپی برداری برای جهان
0
0
عشقی 1402/7/23
ایا این خودروها پا ورویندوز دارد؟
پاسخ
1
0
0
ali 1402/7/25
به طور رسمی اعلام نشده ولی هزینه ای بین 700 تا 1میلیون تومان دارد
0
0
محسن 1402/7/18
یه آشغال توربو شارژ از کشور برادر چین
پاسخ
1
0
2
ناشناس 1402/8/13
موافقم. توربو و یورو پنج ....با این کیفیت بنزین در ایران. چه شود
0
0