• پيروزي تويوتا هايلوکس رالي داکار 2023
  • پيروزي تويوتا هايلوکس رالي داکار 2023
  • پيروزي تويوتا هايلوکس رالي داکار 2023
  • پيروزي تويوتا هايلوکس رالي داکار 2023
  • پيروزي تويوتا هايلوکس رالي داکار 2023

افتخاری دیگر برای ناصر العطیه

پیروزی مجدد تویوتا هایلوکس در رالی داکار

29 دی 1401 14:30

تویوتا Gazoo Racing یا TGR، دومین پیروزی پیاپی خود در مسابقات رالی داکار را جشن گرفت.

تویوتا هایلوکس GR DKR T1+ به رانندگی ناصر العطیه به قهرمانی در داکار 2023 دست یافت. این پنجمین پیروزی راننده قطری در مسابقات رالی است.تویوتا هایلوکس GR DKR T1+ به رانندگی راننده اهل قطر یعنی ناصر العطیه و کمک راننده فرانسوی به نام متیو بامل، در 15 ژانویه 2023 از خط پایان عبور کرد. این پنجمین پیروزی ناصر العطیه و چهارمین پیروزی بامل در مسابقات رالی است، درحالیکه این سومین پیروزی زوج ورزشی برای تویوتا به شمار می‌­آید.

مرحله نهایی از رالی داکار 2023 از هفوف در عربستان آغاز شد و در فاصله 167 کیلومتر، به خط پایان رسید. سپس یک مسیر صد کیلومتری دیگر به سوی جایگاه پایانی مسابقه در بندر دمام در کنار خلیج فارس، طی شد.

غیر از خودروی ناصر العطیه، دو دستگاه تویوتا هایلوکس GR DKR T1+ دیگر نیز در رالی داکار 2023 حضور داشتند. خودروی تحت هدایت Giniel de Villiers و دنیس مورفی به مقام چهارم دست یافت، درحالی‌که خودروی هنک لاتگن و برت کامینگز هم در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

یک دستگاه دیگر تویوتا هایلوکس GR DKR T1+ هم به صورت شخصی و تحت هدایت لوکاس مورائس و تیمو گوتشاک در جایگاه سوم قرار گرفت. راننده برزیلی این خودرو در نخستین تجربه حضور خود در رالی داکار، موفق به کسب این جایگاه شده است.

تویوتا هایلوکس GR DKR T1+ ناصر العطیه و کمک راننده فرانسوی متیو بامل

مرحله بعدی رالی دکار که «چالش صحرایی ابوظبی» نام دارد، در هفته آخر فوریه 2023 برگزار خواهد شد.

آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا با اشاره به حضور سه دستگاه تویوتا هایلوکس GR DKR T1+ از طرف این شرکت، پایان این رقابت شانزده روزه 8500 کیلومتری را به شش تیم حاضر و علاقمندان، تبریک گفته است. وی همچنین به مسیر دشوار رالی داکار اشاره کرده و استفاده از یک خودروی بادوام و قابل اعتماد همچون تویوتا هایلوکس را لازمه کسب پیروزی در داکار دانسته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران