• شوروکت کوروت هيبريدي
  • شوروکت کوروت E Ray
  • شوروکت کوروت E Ray
  • شوروکت کوروت هيبريدي

اولین شورولتِ اسپرتِ هیبریدی

کوروت را هم برق گرفت

29 دی 1401 14:53

شورولت کوروت E-Ray مدل 2024 به‌عنوان اولین اسپرت برقی‌شده شرکت معرفی شد. این مدل هیبریدی با پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل خود به صورت ترکیبی می‌تواند 665 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

این مدل هیبریدی با پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل خود به صورت ترکیبی می‌تواند 665 اسب‌بخار قدرت تولید کند. شرکت ادعا می‌کند کوروت E-Ray می‌تواند در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد، که آن را به سریع‌ترین نسخه کوروت تبدیل می‌کند. هم‌چنین گفته می‌شود پیمایش 400 متر با آن 10.5 ثانیه و با سرعت 209 کیلومتر برساعت طول می‌کشد.

کوروت E-Ray در محور جلوی خود دارای یک موتور برقی با قدرت 160 اسب‌بخار و 165 نیوتن‌متر گشتاور است. یک باتری لیتیوم یومی 1.9 کیلووات ساعتی نیز انرژی موردنیاز آن را تأمین می‌کند. در حالت تمام برقی بدون استفاده از پیشرانه V8 تنها با استفاده از موتور برقی می‌توان تا 72 کیلومتر برساعت، سرعت گرفت. شورولت این قابلیت را برای کارهایی مانند خروج بی سرو صدا از گاراژ بدون آزار و اذیت همسایه‌ها (اشاره به صدای اگزوز) تعبیه کرده است.

شوروکت کوروت هیبریدی

پیشرانه اصلی همان LT2 مدل استینگری است. قدرت خالص این قوای محرکه 495 اسب‌بخار با 637 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است. کوروت E-Ray دارای یک باتری جدید سبک‌وزن 12 ولتی لیتیوم یونی است که سیستم استارت/استاپ را تغذیه می‌کند.

فراتر از موتور برقی، E-Ray دارای ویژگی‌های دیگری است که آن را خاص می‌کند؛ مانند نسل چهارم سیستم تعلیق Magnetic Ride Control که به صورت استاندارد ارائه می‌شود. همه چرخ‌ها مجهز به ترمز کربن سرامیکی برمبو هستند.

شوروکت کوروت E Ray

شورولت کوروت E-Ray از تایرهای چهار فصل میشلن پایلوت اسپرت با سایز 20 و 21 اینچی استفاده می‌کند. تایر تابستانی میشلین پایلوت اسپرت 4S یک گزینه انتخابی است.

از نظر طراحی کوروت E-Ray حدود 9 سانتی‌متر از استینگر پهن‌تر است. البته تفاوت اصلی را می‌توان در نمایی جلویی که عناصر افقی آن برجسته‌تر شده‌اند، جستجو کرد. در قسمت عقب نیز دریچه‌های جدیدی روی سپرها تعبیه شده‌اند.

خریداران می‌توانند 14 رنگ را برای این محصول سفارش دهند. این خودرو با نوار بدنه منحصر به فردی به رنگی آبی برقی نیز قابل سفارش خواهد بود.

شوروکت کوروت E Ray

شورولت می‌گوید در این خودرو فناوری‌های کمک‌راننده به صورت استاندارد تعبیه شده است.

گفته شده شورولت کوروت E-Ray اواخر سال جاری به فروش خواهد رسید و قیمت پایه آن از 104 هزار و 295 دلار شروع می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران