• دومين دستگاه پاگاني هوايرا Codalunga

سوپراسپرت خاص پاگانی

تحویل دومین دستگاه از هوایرا Codalunga

6 بهمن 1401 11:25

شرکت پاگانی، از سال ۲۰۱۱ تولید مدل هوایرا را آغاز کرد‌. از آن زمان تاکنون، هوایرا در حال قوی‌تر و تواناتر شدن است. آخرین مدلی که پاگانی تولید کرده، هوایرا Codalunga بود که در ماه ژوئن رونمایی شد. پاگانی تنها ۵ دستگاه از این نسخه را تولید می‌کند و تصاویر موجود، مربوط به دومین دستگاه ساخته شده است.

دومین دستگاه از هوایرا Codalunga تحویل مشتری شده است. سوپراسپرتی که حداقل ۷.۶ میلیون دلار قیمت دارد.پاگانی در قسمت عقب بدنه، نوارهای سیاه را در اطراف چراغ‌ها و اگزوزهای چهارگانه کشیده است. کابین خودرو با چرم قهوه‌ای پوشیده شده است و جزئیات فیبرکربنی دارد. طرح روکش صندلی‌ها راه‌راه است.

اولین دستگاه ساخته شده از این مدل بدنه آبی روشن دارد و کابین آن از چرم قهوه‌ای و تزئینات آبی‌ روشن تشکیل شده است. پاگانی تصمیم دارد که برای بدنه این خودروها، از رنگ‌ها مات و یا نیمه‌مات استفاده کند.

پاگانی هوایرا Codalunga از یک پیشرانه V12 توئین‌توربو با حجم ۶ لیتر نیرو می‌گیرد، که در میانه خودرو تعبیه شده است. این پیشرانه می‌تواند ۸۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند‌.

کلمه ایتالیایی Codalunga به معنای دم بلند است. در واقع طول این هوایرا، ۳۶۰ میلی‌متر بلندتر از نسخه استاندارد است. وزن این خودرو برابر ۱۲۹۰ کیلوگرم است. بخش مشبکی در عقب خودرو دیده نمی‌شود و اگزوزهای تیتانیومی آن ۴‌.۴ کیلوگرم وزن دارند.

دومین دستگاه پاگانی هوایرا Codalunga

پروژه ساخت هوایرا کودالونیا در سال ۲۰۱۸ و زمانی که دو مشتری برای سفارش چنین محصولی به پاگانی مراجعه کردند، آغاز شد. دو سال طول کشید تا این کانسپت نهایی شود و نهایتا در ژوئن ۲۰۲۲ به طور عمومی رونمایی شد.

همان‌طور که قبلا ذکر شد، این مدل، دومین دستگاه ساخته شده از هوایرا Codalunga است. پاگانی هر ۵ دستگاه را قبل از رونمایی فروخت و احتمالا مالکان آن حداقل ۷.۶ میلیون دلار پرداخته‌اند.

پاگانی هنوز سه دستگاه دیگر هوایرا Codalunga باید بسازد. این خودروساز آینده‌نگر، در سپتامبر گذشته، هایپرکار بعدی خود را با نام پاگانی یوتوپیا معرفی کرد. پیشرانه V12 این خودرو می‌تواند ۸۵۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند. قرار شده است تا ۹۹ دستگاه یوتوپیا تولید شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران