• محصولات توسن محرکه شرق نمايشگاه موتورسيکلت 1401

نمایشگاه موتور تهران: معرفی محصولات جدید باسل

رونمایی موتورسیکلت های جدید توسن محرکه شرق

22 دی 1402 12:34

محصولات توسن محرکه در نمایشگاه موتور 1402

شرکت توسن محرکه شرق با محصولات بسیاری در نمایشگاه موتور سیکلت 1402، واقع در شهر آفتاب، حاضر شده است. با هم به مشخصات فنی و لیست این محصولات نگاهی می‌اندازیم.

موتورسیکلت تکنو TRX 150

تکنو اسکوتری مشابه آیروکس است، که از پیشرانه 150 سی‌سی آب‌خنک بهره می‌برد. TRX 150 دارای ترمز دیسکی در عقب و جلو، کی‌لس استارت و نمایشگر دیجیتال است. این اسکوتر با گیربکسی CVT مصرف سوختی برابر با 2.5 لیتر در صد کیلومتر را داشته و مخزن سوختی 6.5 لیتری دارد.

موتورسیکلت تکنو TBX 200

TBX 200 موتورسیکلتی مشابه بوکسر و HLX است، که به پیشرانه‌ای 200 سی سی مجهز شده. این موتورسیکلت هم به صورت استارتی و هم با هندل قابل انتخاب است و صفحه نمایشی دیجیتال دارد. مصرف سوخت TBX 200 به صورت متوسط 2.7 لیتر در هر صد کیلومتر است و مخزن سوختی برابر با 11 لیتر دارد.

موتورسیکلت باسل 125

باسل 125 که در دسته موتورسیکلت‌های طرح هوندا CDI قرار می‌گیرد، به پیشرانه‌ 125 سی‌سی 7.42 کیلوواتی مجهز است. برای این موتورسیکلت استارتر برقی و هندل قابل انتخاب است و به صورت استاندارد ترمز جلوی دیسکی دارد. باسل 125 دارای گیربکسی چهار دنده است و مصرف سوختی برابر با 2 لیتر در صد کیلومتر داشته و مخزن سوختش 9 لیتر است.

موتورسیکلت باسل 150

باسل 150 موتور دیگری که در دسته موتورسیکلت‌های طرح هوندا CDI قرار میگیرد، به پیشرانه‌ای 150 سی‌سی 7.9 کیلوواتی مجهز است. برای این موتورسیکلت استارتر برقی و هندل درکنار نمایشگر دیجیتال یا آنالوگ قابل انتخاب است و به صورت استاندارد ترمز جلوی دیسکی دارد. باسل 125 دارای گیربکسی 5 دنده است و مصرف سوختی برابر با 2.5 لیتر در صد کیلومتر داشته و مخزن سوختش 9 لیتر است.

موتورسیکلت باسل 200

باسل 200 موتور دیگری که در دسته موتورسیکلت‌های طرح هوندا CDI قرار میگیرد، به پیشرانه‌ای 200 سی‌سی 10.46 کیلوواتی مجهز است. برای این موتورسیکلت استارتر برقی و هندل درکنار نمایشگر دیجیتال یا آنالوگ قابل انتخاب است و به صورت استاندارد ترمز جلوی دیسکی دارد. باسل 125 دارای گیربکسی 5 دنده است و مصرف سوختی برابر با 2.3 لیتر در صد کیلومتر داشته و مخزن سوختش 9 لیتر است.

موتورسیکلت نویا 150

نویا 150 اسکوتری از شرکت ایتال موتو است که به پیشرانه 150 سی‌سی با 8.8 اسب‌بخار مجهز شده. این اسکوتر مجهیز به ترمز دیسکی در عقب و جلو به همراه CBS است. نویا 150 گیربکسی CVT دارد و مصرف سوختی برابر با 2.8 لیتر در صد کیلومتر و مخزن سوختی با گنجایش 6.5 لیتر دارد.

موتورسیکلت باسل SC1-110

باسل SC1 اسکوتر دیگر شرکت توسن موتور است که به پیشرانه 110 سی‌سی مجهز شده، که قابل به تولید 7.79 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 8.07 نیوتن‌متر است. ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب دارد به کمک گیربکس CVT نیرو را به چرخ منتقل می‌کند.

موتورسیکلت باسل SC2-125

باسل SC2 125 اسکوتر توسن محرکه شرق از پیشرانه‌ای 125 سی‌سی بهره می‌برد، که قادر به تولید 8.07 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 7.86 نیوتن‌متر است. SC2 با یک گیربکس CVT مصرف سوختی برابر با 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر است.

موتورسیکلت BIMAX X1

اسکوتری برقی از شرکت توسن محرکه که دارای پیشرانه‌ای بدون جاروبک برقی ساخت BOSCH آلمان است. نمایشگر دیجیتال، بلوتوث، اسپیکر و کی‌لس استارت برای BIMAX به صورت استاندارد تصب شده است. این اسکوتر قابلیت حمل دو پک باتری را داشته و باتری‌های انتخاب شده 1200 بار توانایی شارژ دارند.

محصولات توسن محرکه در نمایشگاه موتور 1401

در نمایشگاه موتورسیکلت 1401که هفته اول بهمن ماه در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد، جای خالی بسیاری از موتورسازان بزرگ مانند نیرو موتور شیراز، نیکران موتور، جهان رو، دینو موتور و دیگر واردکننده‌ها خالی بود، اما برخی رقبا با قدرت حضور داشتند. با این‌که اکثر موتورسازان مدل‌های پیشین را به نمایش گذاشته بودند، برخی مدل‌ها و برندهای تازه‌وارد به جذابیت نمایشگاه کمی افزوده بودند.

حضور در غرفه توسن محرکه شرق برای متقاضیان خرید موتورسیکلت می‌توانست کارآمدتر از مشاهده سایت این کمپانی باشد. سایت توسن با اینکه سایت مرتبی در مقایسه با بسیاری از موتورسازان دیگر به شمار می‌رود، بسیاری از محصولات این شرکت را در خود جای نداده است. غرفه توسن محرکه در نمایشگاه تمامی محصولات را حاضر کرده بود و برای هر محصول این شرکت کاتالوگی به همراه مشخصات فنی کامل ارائه می‌داد.

موتورهای باسل در غرفه توسن محرکه

اکثر محصولات توسن با اسم باسل شناخته می‌شوند، باسل 125، باسل 150 و باسل 200 طرح CDI های این تولیدکننده هستند. باسل SC2 125 و باسل SC1 110 اسکوترهای CVT توسن محرکه هستند، که ظاهری شبیه به هوندا اکتیوا یا تی‌وی‌اس ژوپیتر دارند. باسل BIMAX X1 هم که اسکوتری برقی با ظاهر مدرن است، در تمام رنگی‌بندی‌ها حاضر بود. تکنو واریو 150 هم که طرح هوندا کلیک توسن محرکه است و در انواع و اقسام رنگ‌ها و تیپ‌ها ردیف شده بودند. در همین حوالی یک موتور سیکلت طرح بوکسر هم دیده شد که بروشور و اطلاعات بیشتری ازش ارائه نشده بود.

محصولات توسن محرکه شرق نمایشگاه موتورسیکلت 1401

اما یک مدل جدید از توسن که به نمایشگاه آمده بود باسل TS 249 بود، طرح CRF هوندا که دوئال اسپرتی با پیشرانه روغن خنک OHC و توان 14 اسب‌بخار و گیربکس 6 دنده است. این محصول تا کنون در بازار رویت نشده است و احتمالا به زودی عرضه خواهد شد.

اسکوتر ایتالموتو نویا 150 در غرفه توسن محرکه

اسکوتر ITALMOTO که برندی است ایتالیایی و اگر به سایت ایتالموتو مراجعه کنید همین مدل NEVIA 150 را خواهید دید و می‌توان جزء محصولات وارداتی توسن محرکه حسابش کرد.

محصولات توسن محرکه شرق نمایشگاه موتورسیکلت 1401

ایتالموتو نویا با پیشرانه 150 سی‌سی، 8.8 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و پیشرانه‌ای هوا خنک به همراه انتقال قدرت CVT حداکثر سرعتش را به 95 کیلومتر برساعت می‌رساند. این محصول با وجود شباهت به اسکوترهای معروف ایتالیایی تمایز خود را هم حفظ کرده که برای کسانی که دوست ندارند موتورسیکلت کپی سوار شوند نقطه قوت به شمار می‌رود.

موتورهای هوندا کلیک در غرفه توسن محرکه

اما بخش وارداتی‌های توسن محرکه محصولاتی موفق را در بر دارد، هوندا واریو (کلیک) 150 و نمونه جدیدتر آن هوندا کلیک 160 که به تازگی به بازار آمده و با خطوط طراحی شکسته‌تر از قبل ظاهری خشن‌تر پیدا کرده است. این محصولات زیر بنرهایی با برند هوندا پارک شده بودند و دیدن این علامت ژاپنی دلگرمی خاصی به ما می‌بخشید که موتورسیکلت‌های استفاده روزمره باکیفیت هنوز هم پیدا می‌شوند.

محصولات توسن محرکه شرق نمایشگاه موتورسیکلت 1401

همکاری توسن محرکه شرق با پست ایران

توسن محرکه با اقدامی چشم‌نواز ترکیب رنگ جذابی در کنار رنگ غرفه‌اش ایجاد کرده بود. یک موتورسیکلت با آرم "شرکت ملی پست ایران" در زنگ زرد و با پیشرانه برقی کولتر ( KOLLTER ) روی شاسی‌ای مشابه بوکسر! مشخص نیست که این تنها یک مدل نمایشی بوده یا توسن محرکه و شرکت پست قصد همکاری دارند، اما جزء  اقداماتی احترام برانگیز به شمار می‌رود که آسایش برای پستچی‌ها و یک به‌روزرسانی به جا برای این خدمات ملی را به دنبال خواهد داشت.


درباره شرکت توسن محرکه شرق

شرکت تولیدی و صنعتی توسن محرکه شرق در سال 1396 با هدف تولید انواع موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای برقی و بنزینی فعالیت خود را آغاز کرد. کارخانه این شرکت با وسعت بیش از 40000 مترمربع و با ظرفیت تولید سالانه 30000 دستگاه موتورسیکلت در شهرستان شاهرود واقع است. 

بنیانگذاران این شرکت سهامدار شرکت متین خودرو بوده و دارای نیم قرن تجربه در عرصه تولید و واردات موتورسیکلت و قطعات یدکی آن بوده و همچنین عضو هیئت رئیسه انجمن صنعت موتور سیکلت ایران می‌باشند. این مجموعه دارای سابقه همکاری با شرکت های بزرگ تولید موتور سیکلت در ایران و جهان می باشد، همچنین نمایندگی برند ایتال موتور از ایتالیا را در ایران دارد و امید دارد با بهره بردن از تجارب متخصصین داخلی و به منظور اشتغال‌زایی و حمایت از صنعت فعالیت خود را گسترش دهد.

نویسنده : سیاوش رضایی

منبع : باما

دیدگاه کاربران
Ehsan 1402/8/2
توسن محرکه از نظر کیفیت محصولات بی نظیری رو داره تولید می کنه که آینده بسیار روشنی رو برای خودش رقم زده و تو این 5-6 سال حضور مستقلش خیلی خوش درخشیده. رقیب تازه وراد و سرسخت برندهای قدیمی
پاسخ
0
0
0