ب ام و M3 پس از سالها حضور در بازار خودرو، همچنان جایگاه ویژهای نزد علاقمندان دارد. زمانی که سازنده تصمیم گرفت نسخه استیشن واگن یا تورینگ از این خودرو را نیز تولید کند، بسیاری از متخصصان تیونینگ هم به سراغ این محصول رفتند و اکنون نوبت به ای سی شنیتزر - AC Schnitzer - رسیده تا هر دو نسخه سدان و تورینگ از ب ام و M3 را مورد تغییر قرار دهد.
”تیونر آلمانی، دو پکیج تقویت را برای پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ M3 پیشنهاد کرده است، که در اولی نیروی پیشرانه به 590 و در دومی به 610 اسببخار افزایش مییابد.“تیونر آلمانی، دو پکیج تقویت را برای پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ M3 پیشنهاد کرده است، که در اولی نیروی پیشرانه به 590 و در دومی به 610 اسببخار افزایش مییابد، درحالیکه در هر دو نسخه، گشتاور به 750 نیوتنمتر میرسد.
البته تغییرات ب ام و M3 به پیشرانه محدود نمانده چراکه ارتفاع خودرو تا 15 الی 20 میلیمتر کاهش یافته و مشتریان میتوانند کمکفنرهای RS را نیز سفارش دهند.
رینگهای فورجکاری شده AC3 یا AC1 به سایز 20 اینچ در رنگهای نقرهای یا خاکستری را میتوان برای این خودرو سفارش داد. البته AC3 به صورت ترکیب این دو رنگ هم تولید میشود.
کیت بدنه ای سی شنیتزر برای ب ام و M3 علاوه بر افزایش خشونت ظاهری، آیرودینامیک بدنه را نیز بهبود میدهد، چراکه ورودی هوای سپر جلو، باعث ایجاد نیروی 40 کیلوگرمی رو به پایین بر محور جلو خواهد شد. باله سقفی عقب هم در این سرعت، نیروی 20 کیلوگرمی ایجاد میکند درحالیکه دیفیوزر عقب هم به بهبود عبور جریان هوا یاری میرساند. اجزای روی کاپوت و سپر جلو و همچنین خروجیهای فیبرکربن اگزوز، از دیگر ویژگیهای قابل ذکر در بدنه این خودرو به شمار میآید.
در فضای کابین ب ام و M3، میتوان فرمان ای سی شنیتزر با روکش چرم ناپا و آلکانترا مشکی و پدالهای تعویض دنده و برخی جزئیات دیگر از جنس آلومینیوم را تشخیص داد.
هرچند ب ام و M3 سدان و ب ام و M3 تورینگ به صورت استاندارد هم خودرویی قدرتمند بهشمار میآیند، ولی تغییراتی که ای سی شنیتزر روی این خودروها اعمال کرده است، تواناییهای بالقوه این دو محصول را نمایش میدهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com