• چائو چائو 60

سدانی برقی جیلی با قابلیت تعویض سریع باتری‌ها

معرفی چائو چائو 60

15 فروردین 1402 16:54

شرکت خودروسازی جیلی، در تاریخ ۲۹ مارس، نام تجاری جدید Cao Cao Auto را معرفی کرد و سپس اولین محصول این برند را با نام چائو چائو 60 نمایش داد.

برند Cao Cao ادعا می‌کند که مدل ۶۰ برای رانندگی در طوفان و تگرگ سفارشی شده و تا ۶۰۰ هزار کیلومتر دوام دارد.این محصول به باتری‌های قابل تعویض و برد ۴۱۵ کیلومتری مجهز شده است. این باتری‌ها توسط برند Maple جیلی ساخته می‌شوند‌. شروع قیمت این خودرو ۱۷,۵۰۰ دلار است.

برند چائو چائو ادعا می‌کند که مدل ۶۰ برای رانندگی در طوفان و تگرگ سفارشی شده و تا ۶۰۰ هزار کیلومتر دوام دارد. تعویض باتری آن حدود ۶۰ ثانیه طول می‌کشد که بسیار قابل توجه است. ایستگاه تعویض باتری نسل ۳ نیو، سه دقیقه زمان لازم دارد تا تعویض انجام شود. فضای صندوق این محصول ۵۰۰ لیتر است.

پلتفرم Cao Cao Mobility تحت جیلی بوده و اکنون با Didi و سایر مدل‌ها در چین رقابت می‌کند و ۱۵۰ میلیون کاربر دارد. این شرکت قصد دارد تا در سال ۲۰۲۳ عرضه را آغاز کند.

جیلی چائو چائو 60

قبل از اعلام نام تجاری اختصاصی حمل و نقل، Cao Cao Mobility از خودروهای الکتریکی Ruilan Auto و جیامتری، استفاده کرده بود. مدل‌های اصلی‌ای که استفاده شدند، عبارتند از جیامتری A که ۶۰۰ کیلومتر برد دارد و Ruilan Maple 80V که قابلیت تعویض باتری دارد.

شرکت فناوری اطلاعات سوهو در سپتامبر گذشته گزارش داد که Cao Cao Mobility با بخش رانندگی خودران جیلی همکاری کرده تا پروژه ربوتاکسی (تاکسی‌های خودران) توسعه یابد.

در تاریخ ۲۹ مارس، نه تنها مدل ۶۰ ارائه شد، بلکه رویداد دیگری نیز اتفاق افتاد. Black Sesame Technologies  و Cao Cao Mobility قرارداد همکاری برای تجاری‌سازی فناوری پیشرفته رانندگی هوشمند را امضا کردند. Black Sesame Technologies در بخش توسعه چیپ‌ها تخصص دارد. ادعا می‌شود که چیپ A100 آن‌ها، اولین چیپ محاسباتی رانندگی خودکار چین است. بیش از ۱۵ خودروساز تاکنون برای سری تراشه‌های A100 سفارش ثبت کرده‌اند و مدل‌های بیش‌تری از آن به زودی عرضه خواهد شد.

جیلی چائو چائو 60

محصول چائو چائو 60 حسگرهایی در سقف خود دارد و توسط پلتفرم رانندگی هوشمند Cao Cao می‌تواند به رانندگی تمام خودکار برسد.جزئیات بیش‌تری درباره این محصول منتشر نشده، اما مشخص است که جیلی بر تاکسی‌های خودران تمرکز کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران