• ميتسوبيشي ميني کب MiEV

با شعاع حرکتی 100 و 150 کیلومتر

معرفی میتسوبیشی مینی کب MiEV

30 بهمن 1401 14:55

خودروهای رده Kei، از محبوبیت بالایی در نزد مشتریان ژاپی برخوردار هستند. با افزایش اهمیت خودروهای برقی، طبیعی است که محصولات این رده هم به مرور به پیشرانه برقی مجهز شوند.

شعاع حرکتی میتسوبیشی مینی کب MiEV بسته به نوع باتری به ترتیب 100 یا 150 کیلومتر خواهد بود.مخاطبان با میتسوبیشی مینی کب به عنوان یک خودروی تجاری از رده Kei تاحدی آشنا هستند، اما پسوند MiEV در انتهای نام این خودرو، محصولی از میتسوبیشی با همین نام را به خاطر می‌­آورد، که جزء نخستین خودروهای برقی تولید انبوه در جهان به شمار می‌­آید.

البته میتسوبیشی مینی کب MiEV یک محصول کاملاً جدید نیست، چراکه نسخه­ دیگری از این خودروی باری کوچک با شباهت فراوان به میتسوبیشی مینی کب MiEV، از سال 2011 تاکنون و در تیراژ چندین هزار دستگاهی در ژاپن به فروش رسیده است. با وجود قطع تولید این محصول، میتسوبیشی تصمیم گرفته به انبوه تقاضای موجود در این رده پاسخ دهد.

نکته مهم دیگر این‌که وظیفه تولید میتسوبیشی مینی کب MiEV به شعبه میتسوبیشی در اندونزی واگذار شده است. این تاسیسات با 3300 نفر پرسنل و ظرفیت تولید سالانه 220 هزار دستگاه خودرو، از سال آینده میلادی به تولید میتسوبیشی مینی کب MiEV مشغول خواهد شد. در حال حاضر، مدل‌های پاجرو اسپرت، ایکس پندر و ایکس پندر کراس در این کارخانه تولید می‌شوند.

میتسوبیشی مینی کب MiEV

میتسوبیشی مینی کب MiEV به یک موتور برقی با 40 اسب‌­بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است و می‌­توان یکی از دو مجموعه باتری با ظرفیت 10.5 یا 16 کیلووات ساعت را برای آن سفارش داد. شعاع حرکتی این خودروی کوچک هم به ترتیب 100 یا 150 کیلومتر خواهد بود.

سایر مشخصات و البته قیمت میتسوبیشی مینی کب MiEV در زمان نزدیک به تولید اعلام خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران