• پايان توليد پيشرانه 12 سيلندر بنتلي
  • پايان توليد پيشرانه 12 سيلندر بنتلي
  • پايان توليد پيشرانه 12 سيلندر بنتلي
  • پايان توليد پيشرانه 12 سيلندر بنتلي
  • پايان توليد پيشرانه 12 سيلندر بنتلي
  • پايان توليد پيشرانه 12 سيلندر بنتلي

جایگزینی با نسخه‌ای هیبرید

پایان تولید پیشرانه 12 سیلندر بنتلی

5 اسفند 1401 13:10

با شروع عصر جدید در صنعت خودروسازی، بازیگران قدیمی از جمله پیشرانه 12 سیلندر ساخت بنتلی باید از صحنه خارج شوند.

بنتلی قصد دارد در آوریل 2024، به تولید پیشرانه بزرگ W12 در تاسیسات انگلستان خاتمه دهد. پیش‌­بینی می­شود که یک پیشرانه هیبرید، جای موتور W12 را پر کند.بنتلی قصد دارد کمی بیشتر از یک سال آینده یعنی در آوریل 2024، به تولید پیشرانه بزرگ W12 در تاسیسات انگلستان خاتمه دهد. البته تا قبل از رسیدن به خط پایان، فرصت تازه‌­ای برای خودنمایی این پیشرانه قدرتمند پیش آمده است.

بنتلی بتور به عنوان یکی از محصولات سفارشی این برند، به پیشرانه 6 لیتری توئین توربوشارژ W12 مجهز شده است، که 740 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

نکته جالب این‌که در زمان معرفی بنتلی بتور در آگوست 2022، نیروی این خودرو برابر با 710 اسب­‌بخار اعلام شده بود، اما به لطف طراحی جدید توربوشارژرها که هدایت هوا به پیشرانه و کاهش دمای آن را بهبود بخشیده، قدرت خروجی هم افزایش یافته است.

پایان تولید پیشرانه 12 سیلندر بنتلی

افتخار استفاده از این پیشرانه تنها نصیب بنتلی بتور شده است، خودرویی که در تیراژ 18 دستگاه تولید خواهد شد. البته نسخه دیگری از این پیشرانه با 649 اسب‌­بخار قدرت هم تا آوریل 2024 در تیراژ محدودی از مدل‌های بنتایگا، کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور و همچنین نسخه مولینر از دو مدل اخیر، نصب خواهد شد.

هریک از پیشرانه‌­های W12 بنتلی، با صرف 6 ساعت و نیم زمان توسط گروهی 30 نفره از متخصصان این شرکت تولید می­‌شود. این پیشرانه در سال 2003 و پس از خریداری بنتلی توسط گروه فولکس واگن وارد خط تولید شده و در طول 20 سال گذشته، برای بیش از صد هزار دستگاه از محصولات این برند نصب شده است.

بتور پیشرانه 12 سیلندر بنتلی

هرچند قدرت و مصرف سوخت آن در طول زمان مورد بهسازی قرار گرفته است، اما به دلیل گسترش استقبال از پیشرانه­‌های برقی، دیگر امکان ادامه حیات آن وجود ندارد. پیش‌­بینی می­‌شود که یک پیشرانه هیبرید، جای موتور W12 را پر کند.

آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی با اشاره به پایان تولید پیشرانه W12، از این موتور به عنوان مایه افتخار برای مهندسان شرکت یاد کرده است. وی ضمن تجلیل از عملکرد متخصصان بنتلی که پیشرانه خودروها را با دست می­‌سازند، از ایجاد تغییر در برنامه کاری آن‌ها از آوریل آینده خبر داده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران