• خودروي برقي Weiao BOMA ويائو بوما
  • خودروي برقي Weiao BOMA ويائو بوما
  • خودروي برقي Weiao BOMA ويائو بوما
  • خودروي برقي Weiao BOMA ويائو بوما
  • خودروي برقي Weiao BOMA ويائو بوما

نسخه‌ای چینی از تویوتا آلفارد

معرفی ویائو بوما

10 اسفند 1401 12:30

خودروی الکتریکی کوچک ویائو بوما - Weiao BOMA - چهار صندلی دارد و با سه مدل مختلف و بازه قیمتی ۵,۷۰۰ تا ۷,۴۶۰ دلار در چین عرضه شد. Weiao برند جدید شرکت Hongri است‌. BOMA اولین محصول برند Weiao محسوب می‌شود و توسط ZX Auto (Hebei Zhongxing Automobile Co Ltd)، تولیدکننده خودروهای سواری و تجاری ساخته می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی ویائو بوما این است که بخش جلویی آن مشابه تویوتا Alphard طراحی شده است.شرکت Hongri Electric Vehicle در سال ۲۰۱۴ و با تمرکز بر تحقیق و توسعه تاسیس شد. خط تولید این شرکت شامل دوچرخه‌های الکتریکی و خودروهای برقی با سرعت کم است‌.

مهم‌ترین ویژگی ویائو بوما این است که بخش جلویی آن مشابه تویوتا Alphard طراحی شده است. درواقع این یک شبیه‌سازی است. زیرا چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر دقیقا مشابه این خودرو هستند.

ابعاد خودرو عبارتند از 3517/1495/1660 میلی‌متر با فاصله محوری 2495 میلی‌متری. این خودرو الکتریکی روی رینگ‌های ۱۵ اینچی با تایرهای 165/55R15 سوار شده است. سه رنگ بدنه سفید، آبی و طلایی برای آن درنظر گرفته شده است.

خودروی برقی Weiao BOMA ویائو بوما

در تصاویر جاسوسی قبلی، در قسمت پشت ماشین و سمت چپ، لوگو ​​ZX Auto و در سمت راست Hongri BOMA دیده می‌شود. در این بخش یک اسپویلر سقفی و چراغ ترمز سوم در بخش بالا وجود دارد.

یک موتور الکتریکی ۳۰ کیلوواتی در بخش جلو خودرو تعبیه شده است، که ۸۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد. دو گزینه برای پکیج سه‌تایی باتری لیتیومی وجود دارد. باتری ۱۱.۹ کیلووات‌ساعتی، برد ۱۳۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد و با شارژ آهسته ۷ ساعت طول می‌کشد تا از صفر به ۱۰۰ درصد برسد. باتری ۱۸.۵ کیلووات‌ساعتی برد ۲۰۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد و شارژ آهسته آن ۱۰ ساعت طول می‌کشد. حداکثر سرعت خودرو ۱۰۰ کیلومتر برساعت است.

خودروی برقی Weiao BOMA ویائو بوما

فضای کابین ساده است و یک صفحه‌نمایش دوگانه دارد، که در نسخه‌های سطح بالاتر یافت می‌شود. این صفحه از دو نمایشگر ۷ اینچی برای ابزار و نمایشگر ۹ اینچی کنترل مرکزی (مدل استاندارد تنها صفحه LCD ابزار دارد) تشکیل شده است. فرمان از نوع دوشاخه بوده و یک ردیف دکمه‌های فیزیکی در بخش بالایی دریچه تهویه هوا وجود دارد. Weiao ادعا می‌کند که این محصول ۱۶ فضای ذخیره‌سازی دارد.

تجهیزات و امکانات آن عبارتند از رادار عقب، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، باز شدن قفل درها پس از تصادف و نظارت بر فشار باد تایرها. ایربگ و کنترل پایداری الکترونیکی در این خودرو وجود ندارد. نسخه‌های سطح بالاتر آن، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر دارند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران