• هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر
  • هوندا CR-V هيبريد ريسر

شاسی‌بلندی هیدروژن‌سوز با قدرت 800 اسب

معرفی هوندا CR-V هیبرید ریسر

11 اسفند 1401 09:00

تصاویر پیش رو مربوط به شاسی‌بلند هونداست، که با نام CR-V Hybrid Racer شناخته می‌شود. تنها یک دستگاه از این محصول ساخته خواهد شد و بخش‌های مختلف آن توسط مهندسان توسعه عملکرد هوندا رهبری شده است.  هوندا CR-V هیبرید ریسر برای نمایش به چندین رویداد 2023 IndyCar می‌رود. این رویداد از تاریخ ۳ مارس، در Firestone Grand Prix فلوریدا آغاز می‌شود.

پیشرانه V6 هوندا CR-V Hybrid Racer، با سوخت مسابقه‌ای صد درصد تجدیدپذیر Shell کار می‌کند و 2.2 لیتر حجم دارد. این یک قلب هیبریدی ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد.هوندا CR-V Hybrid Racer واقعا یک خودرو مسابقه‌ای است، که نیمه پایینی بدنه آن تماما از جنس فیبرکربن است و با گلگیرهای بزرگ و درهای جلو پروانه‌ای متمایز شده. اما نیمه بالایی آن، هنوز همان بدنه فولادی نسل ششم CR-V است. البته یک بال عقب بسیار بزرگ به آن اضافه شده است. علاوه بر بال عقب بزرگ، یک اسپلیتر نیز در بخش جلو قرار دارد.

شاسی لوله‌ای سفارشی آن، اساس خودرو است؛ این قاب لوله‌ای سیستم تعلیق جلو و ترمزهای ۱۵ اینچی برمبو (تهیه شده از خودرو مسابقه‌ای NSX GT-3) را در بر می‌گیرد. در قسمت عقب سیستم تعلیق Dallara IR-18 Indy با برمبوهای ۱۴ اینچی دیده می‌شود. تایرهای جلو از نوع 285/35 و تایرهای عقب از نوع 305/35 هستند. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو ۱۰.۵ اینچ عرض و در عقب ۱۱ اینچ عرض دارند.

درهای عقب مشابه نمونه استاندارد نیستند و به صورت یک صدف باز می‌شوند. در واقع یک لولا در قسمت عقب خودرو تعبیه شده است. در این قسمت (محل قرار گیری صندلی‌های ردیف عقب) یک گیربکس شش سرعته Xtrac قرار گرفته، که به پیشرانه V6 IndyCar توئین‌توربو هیبریدی متصل شده است. این یک کپی از پیشرانه هوندا IndyCar 2024 نیست، اما پیش‌نمایشی از آینده است.

پیشرانه V6 هوندا CR-V Hybrid Racer، با سوخت مسابقه‌ای صد درصد تجدیدپذیر Shell کار می‌کند و 2.2 لیتر حجم دارد. دیوید سالترز، رئیس بخش توسعه عملکرد هوندا، تایید کرده که این یک قلب هیبریدی ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. هوندا CR-V هیبرید ریسر، به جای باتری، از یک سیستم ذخیره‌سازی ابرخازن استفاده می‌کند، که کاملا بی‌شباهت به لامبورگینی است. سالترز توضیح داده که دلیل اصلی استفاده از ابرخازن، قدرت است. آن‌ها واقعا در قدرت بالا خوب عمل می‌کنند و امن هستند.

دلیل اصلی وجود این خودرو نیز یادگیری است. هوندا هیچ ابایی ندارد که این موضوع را مطرح کند که این پروژه برای بررسی جنبه‌های مختلف عملکرد و قرارگیری برق، شکل گرفته است. درس‌هایی که از این پروژه دریافت می‌شود را می‌توان در محصولات مسابقه‌ای آینده اعمال کرد. در حال حاضر هوندا برنامه‌ای برای انتقال CR-V هیبرید ریسر به مسابقاتی نظیر Pikes Peak ندارد. در پاسخ به این سوال که آیا هوندا ممکن است یک CR-V با عملکرد بالا را تولید کند، پاسخی قطعی وجود ندارد و باید منتظر ماند‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران