• حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz
  • حمل خودروهاي پورشه با فولکس واگن ID Buzz

مروری بر همکاری‌ چندین و چند ساله

حمل خودروهای پورشه با فولکس واگن ID. Buzz

12 اسفند 1401 19:03

یکی از اقداماتی که پورشه برای گرامیداشت 75 سالگی خود برنامه­‌ریزی کرده، استفاده از فولکس واگن ID. Buzz برای جابجایی خودروهای ساخت خود است. با شروع ماه جدید میلادی، هشت دستگاه از این ون برقی آلمانی به نمایندگی‌های پورشه در هلند وارد می‌­شود تا سنت قدیمی حمل خودروهای مسابقه­‌ای پورشه توسط ون فولکس واگن را یادآوری کنند.

هشت دستگاه از این ون برقی آلمانی به نمایندگی‌های پورشه در هلند وارد می‌­شود تا سنت قدیمی حمل خودروهای مسابقه­‌ای پورشه توسط ون فولکس واگن را یادآوری کنند.از آنجا که هرگز یک خودروی ون در میان تولیدات پورشه قرار نداشته، این خودروساز آلمانی در فاصله دهه­‌های 50 تا 70 میلادی، از فولکس واگن ترنسپورتر برای جابجایی مدل‌های مسابقه­‌ای شامل 904، 908، 910 و 917 استفاده کرده که هریک از آن‌ها، جایگاه ویژه­ای در صنعت خودروسازی دارد. نخستین مورد از این جابجایی­‌ها که تحت برنامه Renndienst یا همان ریس سرویس انجام شده، در جریان رویداد میله میلیا 1954 اتفاق افتاد.

تعدادی از ون­‌های فولکس هم برای اقامت کوتاه مدت اعضای تیم و یا حمل و نقل رانندگان به پیست مورد استفاده قرار گرفته است.

احتمالا به یاد دارید که در نوامبر 2020 یک ون برقی به نام ویژن Renndienst توسط پورشه معرفی شد. این کانسپت به عنوان بخشی از مجموعه Porsche Unseen یا خودروهای دیده نشده پورشه، همچون مک‌لارن F1 به سه صندلی مجهز بود که راننده در وسط قرار داشت با این تفاوت که در ون پورشه، سه صندلی هم برای سرنشینان عقب نصب شده بود. پورشه قصد داشت در هنگام رونمایی از این خودرو، آن را در کنار یک فولکس واگن T1 قرار دهد، اما با لغو برنامه تولید این اتفاق نیز هرگز روی نداد.

حمل خودروهای پورشه با فولکس واگن ID Buzz

اما بد نیست بدانید که نمونه­‌ا‌ی از نسل سوم ون فولکس که به عنوان خودروی پشتیبانی در مسابقه گروه B 959 از رالی پاریس داکار حضور داشت، به پیشرانه متعلق به پورشه 911 کررا S مجهز شده بود. براساس قوانین آن سال‌ها، هر برند موظف به تولید نمونه مشابه با نمایندگان خود در مسابقات بود، بنابراین بین سال‌های 1983 تا 1985، 15 دستگاه از B32 تولید شد. پیشرانه 3.2 لیتری شش سیلندر، 231 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این خودروی ون قرار می­‌داد تا بتواند ظرف 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت هم 290 کیلومتر برساعت اعلام شده بود.

از مهمترین تغییرات فنی B32 به غیر از پیشرانه، می­‌توان به رینگ‌های 16 اینچی Fuchs، افزایش ابعاد دیسک‌های ترمز و تقویت سیستم تعلیق، اشاره کرد.

حمل خودروهای پورشه با فولکس واگن ID Buzz

اکنون هم گروه فولکس‌واگن قصد دارد تریم GTX از ID. Buzz را به عنوان نسخه اسپرت از این خودروی دوست­ داشتنی، عرضه کند. این خودرو به دو موتور برقی مجهز شده که 300 اسب­‌بخار قدرت را در اختیار هر دو محور قرار می­‌دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران