• 2023 دانگ‌ فنگ ريچ ? برقي

پیشرانه جدید برای مدل 2023

معرفی دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی

13 اسفند 1401 15:10

بازار پیکاپ‌های الکتریکی در کشور چین در حال رونق است و خودروسازان زیادی مدل‌های جدید را عرضه می‌کنند.

جدیدترین پیکاپ برقی چین، نسخه به روز شده دانگ‌ فنگ ریچ 6 است. محور محرک این وانت برقی دوکابین، چرخ‌های عقب است و پنج صندلی دارد. این محصول اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، تولید و فروش آن محدود شد. اکنون مدل ۲۰۲۳ و به روز شده آن، با پیشرانه اضافی و قیمت کم‌تر ارائه شده است.

طراحی دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی

این خودرو در واقع نسخه الکتریکی دانگ‌ فنگ ریچ ۶ بنزینی است. دانگ‌ فنگ ریچ ۶ براساس نسل سوم نیسان ناوارا ساخته شده است. ابعاد ریچ ۶ عبارتند از 5290/1850/1820 میلی‌متر و فاصله محوری 3150 میلی‌متری. ابعاد قسمت بار آن به 1510/1562/474 میلی‌متر می‌رسد و حداکثر ظرفیت بار ۹۰۵ کیلوگرم است.

2023 دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی

این پیکاپ چینی طراحی مناسبی دارد و زیباست. گرچه نسخه بنزینی آن سال ۲۰۲۰ از راه رسید، اما ظاهر تازه‌ای دارد. روف‌ریل، سپرهای بزرگ، قوس چرخ پهن و ... از ویژگی‌های ظاهری آن است.

در قسمت عقب خودرو و زیر سپر عقب، موتور الکتریکی کاملا قابل مشاهده است. این موتور بین چرخ‌ها تعبیه شده و کاملا بیرون آمده است که اصلا در چنین خودرویی جالب نیست.

کابین و امکانات دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی

فضای داخلی خودرو با پلاستیک ارزان‌قیمت مشکی و خاکستری پوشیده و با خط‌های آبی تزئین شده است. فرمان خودرو بسیار بزرگ بوده و یک صفحه کیلومتر و ابزار دیجیتال و صفحه اطلاعات و سرگرمی وجود دارد. اهرم تعویض حالت‌های رانندگی روی کنسول میانی قرار گرفته است.

2023 دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی

مشخصات فنی دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی

دانگ‌ فنگ این محصول را در دو نسخه عرضه می‌کند؛ نسخه تک موتوره با سیستم دیفرانسیل عقب که ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه حداکثر ۱۰۰ کیلومتر برساعت سرعت و باتری ۶۰ کیلو وات ساعتی آن ۳۵۰ کیلومتر برد دارد.

نسخه تک موتوره و دیفرانسیل عقب، ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن به ۱۲۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. باتری ۷۷ کیلووات ساعتی آن ۴۵۳ کیلومتر برد دارد.

این موتور به سمت راست متمایل شده و به سیستم تعلیق فشار وارد می‌کند که این موضوع اصلا خوب و امن نیست.

قیمت دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی

دانگ‌ فنگ ریچ توسط سرمایه‌گذاری مشترک ژنگژو-نیسان تولید می‌شود. شرکت دانگ‌ فنگ سهامدار بزرگ و اصلی این جوینت‌ونچر است. این شرکت خودروهایی با برند دانگ‌ فنگ و نیسان تولید می‌کند.

قیمت دانگ‌ فنگ ریچ ۶ برقی در بازه ۳۹,۰۹۸ تا ۴۷,۷۹۳ دلار قرار دارد. قیمت این خودرو نسبتا زیاد است؛ نسخه بنزینی آن حدود ۲۸,۲۳۰ دلار قیمت دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران