• اي سي کبرا GT رودستر
  • اي سي کبرا GT رودستر
  • اي سي کبرا GT رودستر
  • اي سي کبرا GT رودستر
  • اي سي کبرا GT رودستر
  • اي سي کبرا GT رودستر
  • اي سي کبرا GT رودستر
  • اي سي کبرا GT رودستر

نسخه‌ای مدرن و هیجان‌انگیز

معرفی ای سی کبرا GT رودستر

24 اردیبهشت 1402 13:58

ای سی کبرا GT رودستر به عنوان نسخه مدرن شده از این خودروی اسپرت کلاسیک معرفی شد. مراسم رونمایی در استادیوم Tottenham Hotspur واقع در لندن برگزار شد.

کبرا GT رودستر با دو نوع پیشرانه در دسترس است؛ که قوی‌ترین نسخه ۶۵۴ اسب‌بخار قدرت و 780 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.کبرا GT رودستر با دو نوع پیشرانه در دسترس است؛ پیشرانه V8 تنفس طبیعی فورد Coyote که حجم آن ۵ لیتر بوده و ۴۵۴ اسب‌بخار قدرت و 570 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه بعدی، نسخه سوپرشارژ همین پیشرانه است که ۶۵۴ اسب‌بخار قدرت و 780 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه سوپرشارژ، شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای را ارائه می‌دهد. خریداران می‌توانند گیربکس شش سرعته دستی و یا ۱۰ سرعته اتوماتیک را سفارش دهند. علاوه بر آن، خریداران می‌توانند سمت قرار گرفتن فرمان را نیز تعیین کنند.

شاسی این خودرو از نوع آلومینیومی بوده و پنل‌های بدنه از کامپوزیت کربن ساخته شده‌اند. استفاده از مواد سبک باعث شده تا وزن خودرو به ۱۴۵۰ کیلوگرم برسد.

ای سی کبرا GT رودستر

فاصله محوری آن به ۲۵۷۰ میلی‌متر می‌رسد که نسبت به AC Cobra Mk.VI، حدود ۲۸۴ میلی‌متر بلندتر است. طول کلی خودرو ۴۲۲۵ میلی‌متر است که ۱۱۰ میلی‌متر بیش‌تر از Mk.VI کبراست.

در فضای داخلی خودرو، عناصر کلاسیک و مدرن دیده می‌شود. داشبورد آن پر از درجه‌های دایره شکل است و یک نمایشگر کوچک در بخش پایینی مرکز داشبورد قرار گرفته است.

ای سی کبرا GT رودستر

شرکت AC اکنون سفارشات کبرا GT رودستر را می‌پذیرد. قیمت این محصول بسته به منطقه است؛ اما شروع قیمت آن در انگلستان برابر ۳۵۵,۸۵۵ دلار است. این شرکت می‌تواند هر سال ۲۵۰ دستگاه از آن را تولید کند.

نام AC کبرا از خودرو اسپرت Ace آمده است. کارول شلبی به این خودروساز مراجعه کرد تا از آن به عنوان پایه کبرا V8 خود استفاده کند. این شرکت Superformance را به عنوان نسخه الکتریکی کبرا معرفی کرد. این نمونه، یک موتور الکتریکی با خروجی ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و 2000 نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد آن ۳ ثانیه است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران