• ديگنيتي دريم بهمن موتور
  • ديگنيتي دريم بهمن موتور
  • ديگنيتي دريم بهمن موتور
  • ديگنيتي دريم بهمن موتور
  • ديگنيتي دريم بهمن موتور
  • ديگنيتي دريم بهمن موتور

جدال بهمن و کرمان برای تولید ix7 در ایران!

بررسی دیگنیتی دریم (DIGNITY DREAM)

16 اسفند 1401 15:05

واردات دیگنیتی دریم در اواسط 1402

اسفند 1401: درحالیکه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کرمان موتور، درحال آماده‌شدن برای مونتاژ خودرو دانگ فنگ ix7 با نام ایرانی خودرو KX7 است، اما بهمن موتور خبر داده که در تابستان 1402، این شرکت نیز قصد عرضه همین خودرو را به بازار کشورمان دارد!

آقای اسماعیل نوروزی، عضو هیات مدیره شرکت بهمن موتور، رسما تایید کرده است که دانگ فنگ ix7 با نام اختصاصی دیگنیتی دریم در کشورمان عرضه می‌شود. وی همچنین به انتشار اخبار مربوط به تولید خودرو KX7 نیز واکنش نشان داده و گفته که شرکت بهمن موتور، در آذرماه 1401 طی مکاتبه‌ای با وزارت صمت، اعتراضش را اعلام کرده و جهت شفاف سازی، بیانیه رسمی شرکت دانگ فنگ سوکون، درباره همکاری انحصاری این شرکت با بهمن موتور (مستقیم یا غیر مستقیم) را به مدیران وزارت صمت ارائه داده است.

این عضو هیات مدیره بهمن موتور، با انتقاد غیرمستقیم از اقدامات اخیر شرکت کرمان موتور، گفته که برخی شرکت‌ها با واردات چند نمونه به صورت غیرمستقیم (از طریق شرکت‌های خارجی واسطه)، اقدام به انتشار مطالب غیرواقعی در فضای مجازی کرده و اذهان عمومی را تشویش می‌کنند.

براساس برنامه ریزی بهمن موتور، دیگنیتی دریم ابتدا بصورت واردات کامل یا CBU به ایران می‌آید اما در صورت استقبال مشتریان، احتمال عرضه آن بصورت مونتاژی نیز وجود دارد.


سومین دیگنیتی در بازار ایران

شرکت بهمن موتور از اواخر سال 1399، عرضه دیگنیتی پرایم را آغاز کرد. سپس در اواسط سال 1401، دیگنیتی پرستیژ را معرفی کرد که هم موتور قوی‌تری داشت و هم به امکانات بیشتری مجهز شده بود. اما حالا، نوبت به سومین عضو خانواده دیگنیتی است که با نام Dignity Dream شناخته می‌شود.

خودرویی که در بازار کشورمان با نام دیگنیتی دریم شناخته می‌شود، همان دانگ‌فنگ ix7 است که البته در بازار چین، تحت برند SOKON (از زیرمجموعه‌های دانگ‌فنگ) تولید شده و با نام تجاری FENGON ix7 نیز در اختیار مشتریان چینی قرار می‌گیرد.

دیگنیتی دریم، محصول سال 2019 بازار چین است ولی اولین سری آن، با مدل 2020 به بازار چین راه یافت. این خودرو در طول این چند سال، تغییر خاصی را تجربه نکرده و تنها نکته مهم، درباره ظاهر این خودروست که دو چهره مختلف دارد؛ یک چهره آن، همان مدلی است که با نام KX7 کرمان موتور می‌شناسیم اما چهره دیگر آن، دقیقا شبیه دوقلوهای پرایم و پرستیژ بهمن موتور بوده و جلوپنجره کهکشانی دارد.

مشخصات فنی دیگنیتی دریم

دیگنیتی دریم، همان پلتفرم دیگنیتی پرستیژ را دارد البته خود این محصول نیز با پلتفرم GLORY 580 نسل اول، ساخته شده که چیز چندان عجیبی نیست! به لحاظ فاصله محوری و حتی به لحاظ اندازه عرضی، این خودرو اندکی بزرگتر و حجیم‌تر از نسخه‌های 5 نفره دیگنیتی شده چراکه برخلاف تیپ‌های پرایم و پرستیژ، دیگنیتی دریم دارای سه ردیف صندلی است و گنجایش 7 سرنشین را دارد.

اما دومین ویژگی مهم در دیگنیتی دریم، مربوط به سیستم محرکه این خودروست؛ دانگ‌فنگ در این مدل، برای نخستین‌بار امکان سفارش سیستم محرکه AWD را نیز فراهم کرده که توسط بورگ وارنر (BorgWarner) طراحی و ساخته شده است.

مشخصات فنی دیگنیتی دریم بهمن موتور
کد موتور HD20
نوع موتور 2.0 لیتری توربو GDi
حداکثر قدرت 228 اسب بخار
حداکثر گشتاور 355 نیوتن متر
گیربکس 6 دنده اتومات (AT)
سیستم محرکه تمام چرخ محرک
مصرف ترکیبی 9.2 تا 10.7 لیتر
وزن خالص 2070 کیلوگرم
وزن ناخالص 2595 کیلوگرم

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

سومین ویژگی دیگنیتی دریم را باید در آپشن‌های متنوع و نسبتا زیادش دانست که از میان آنها، تجهیزات مربوط به ایمنی و سیستم‌های کمکی راننده، بیشتر از سایر آپشن‌ها جلب توجه می‌کنند.

قیمت دانگ فنگ دیگنیتی دریم

در بازار چین، قیمت دیگنیتی دریم، فارغ از نوع سیستم محرکه، حدود 156 تا 166 هزار یوآن است که تقریبا معادل 22 تا 24 هزار دلار می‌شود. بنابراین در صورت ورود این خودرو به بازار کشورمان، باید منتظر شنیدن قیمتی فراتر از 2 میلیارد تومان باشیم.


اخبار شرکت بهمن موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت بهمن موتور، شامل طرح پیش فروش خودروهای بهمن موتور، طرح فروش فوری بهمن موتور، طرح فروش اقساطی محصولات بهمن موتور و شرایط فروش خودروهای سنگین بهمن موتور، مطالب منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین در مقاله سرویس ادواری بهمن موتور می‌توانید آخرین اخبار سرویس محصولات بهمن موتور، شرایط جدید گارانتی خودروهای بهمن و جدیدترین اخبار خدمات پس از فروش شرکت بهمن موتور را مشاهده کنید. اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت بهمن موتور هستید، احتمالا خواندن مقالات زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

دیدگاه کاربران