• ام وي ام آريزو 5 توربو S (توربو اسپرت)
  • آريزو 5 توربو S (توربو اسپرت)
  • آريزو 5 توربو S (توربو اسپرت)
  • آريزو 5 توربو S (توربو اسپرت)
  • چري آريزو 5 توربو قطر
  • چري آريزو 5 توربو S (توربو اسپرت)
  • چري آريزو 5 توربو S (توربو اسپرت)

قیمت نهایی مشخص شد

بررسی چری آریزو 5 توربو اسپرت FL

19 فروردین 1403 11:13

قیمت آریزو پنج FL در بهار 1403

فروردین 1403: شرکت مدیران خودرو از روز شنبه مورخ 1403/01/18 قیمت جدید آریزو5 توربو اسپرت را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت آریزو5 اف ال در بهار 1403
مدل خودرو Arrizo5 FL IE
قیمت قدیم 1,091,200,000
قیمت جدید 1,102,500,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت آریزو 5 اف ال در پاییز 1402

آبان 1402: پس از تعیین قیمت پایه جدید برای آریزو5 اسپرت (FL) توسط شورای رقابت در آبانماه، شرکت مدیران خودرو نیز همزمان با عرضه جدید این محصول، قیمت نهایی انرا نیز اعلام کرده است:

قیمت گذاری آریزو 5 اف ال
قیمت پایه شورا 948,144,000
قیمت مصوب نهایی 1,091,200,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

رونمایی آریزو 5S با چهره اسپرت

اردیبهشت 1402: آریزو 5 اسپرت، محصول جدید ام‌ وی‌ ام است که در سال 1402 به بازار ایران عرضه شده. این سدان اسپرت، نسخه به روزرسانی شده آریزو 5 توربو است که با ظاهری اسپرت‌تر و امکانات جدید، انتظار می‌رود توجه بسیاری را در میان خودروهای هم رده به خود جذب کند. این سدان در ابتدای سال جاری، به صورت رسمی رونمایی شد و از اواسط 1402 نیز به بازار خواهد آمد.

از جمله تغییرات ظاهری ایجاد شده در آریزو 5 اسپرت می‌توان به جلوپنجره جدید و همچنین دیفیوزرهای جدید عقب اشاره کرد که در مجموع حس اسپرت بودن بیشتری را به سدان جدید ام‌ وی‌ ام بخشیده‌اند.

امکانات اضافه شده به آریزو 5 اسپرت عبارتند از گرم کن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده، ریموت استارت انجین با قابلیت خاموش و روشن ماشین، تنظیم جهت وزش باد از مانیتور و ... . از  موارد دیگر نیز می‌توان تودوزی جدید این خودرو  که با نسخه قبلی این خودرو متفاوت است را برشمرد. همچنین طراحی داخلی جدید و استفاده از رنگ‌بندی‌های خطی در آریزو اسپرت را نیز می‌توان از نکات قابل توجه سدان ام‌ وی‌ ام دانست.

طراحی آریزو 5 توربو اسپرت

چری آریزو 5 که نخستین بار در سال 2014 به عنوان یک مدل مفهومی و بعد در نمایشگاه شانگهای 2015 به صورت رسمی رونمایی شد، از سال 2016 تاکنون در بازار حضور دارد. حتی در سال 2019 تصمیم بر این شد که نام آن به چری آریزو EX تغییر کند که البته پس از یک سال، این برنامه لغو شد.

غیر از چند نسخه متفاوت از آریزو 5 با پیشرانه‌­های تنفس طبیعی، توربوشارژ، برقی و نسخه جی‌تی با ظاهر متفاوت، از این خودرو به عنوان بستری برای ساخت آریزو 6 و همچنین اومودا S5 نیز استفاده شده است.

شرکت چری در طول این سال‌ها با اعمال تغییرات ظاهری در بدنه و کابین، سعی داشته این سدان میان­ سایز را در کورس رقابت نگه دارد. افزایش فروش این خودرو از 20,697 دستگاه در سال 2021 به بیش از 50 هزار دستگاه در سال 2022 براساس داده­‌های سایت chinamobil.ru، نشان از موفقیت چری در این امر دارد.

شرکت مدیران خودرو در نیمه اول سال 1402، نسخه جدیدی از آریزو5 توربو را وارد بازار کشورمان می‌کند. این نسخه جدید، با نام آریزو 5 توربو S یا آریزو 5 توربو اسپرت تحویل خریداران ایرانی می‌شود.

همانطور که می‌دانید، چری آریزو 5، از سال 1395 تاکنون، در کشورمان حضور دارد. شرکت مدیران خودرو، در سال 1396 نیز نسخه توربوشارژ آریزو 5 را معرفی کرد.

سپس در سال 1400، این شرکت، آریزو 5 توربو IE را به ایران آورد. در سال 1402 نیز با فیس‌لیفت آریزو 5 توربو مواجه می‌شویم؛ فیس‌لیفتی که هنوز در بازار چین عرضه نشده و این احتمال وجود دارد که چری، این فیس‌لیفت را بصورت انحصاری، برای بازار ایران درنظر گرفته باشد چراکه با وجود معرفی نسل جدید آریزو پنج (بررسی خودرو آریزو 5GT)، چری دیگر دلیلی برای عرضه این فیس‌لیفت در بازار چین ندارد.

در آریزو 5 توربو اسپرت، طراحی سپرهای جلو و عقب و رینگ‌ها تغییر کرده و در جلوپنجره شاهد جزئیات عمودی با فاصله نسبتا زیاد هستیم. چری از طراحی بدنه این مدل با عنوان «سطوح هیدرودینامیک» یاد کرده که احتمالا به امواج آب اشاره دارد.

ابعاد بدنه چری آریزو 5 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.572، 1.825، 1.482 و 2.67 متر اعلام شده است. اکنون با تغییر در طراحی سپرها، احتمال دارد که طول بدنه با اندکی تغییر کرده باشد.

با وجود وفاداری به طرح اولیه که 8 سال پیش معرفی شده، فرم بدنه چری آریزو 5 همچنان قابل قبول به نظر می‌­رسد. اما باید توجه داشت که این خودرو در کلاس سدان‌های اقتصادی رقابت می­‌کند، جایی که فعلا از سقف‌های خمیده، دستگیره مخفی شونده درها و فناوری‌های پیشرفته چندان خبری نیست.

مشخصات فنی آریزو 5 توربو S

آریزو 5 توربو اسپرت، که البته با لوگوی MVM به تولید رسیده است، به لحاظ فنی، هیچگونه تغییر خاصی را تجربه نکرده است. بنابراین همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژی که 147 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر تولید می‌کند، را همچنان در سینه آریزو 5 اسپرت نیز می‌بینیم. ضمن اینکه گیربکس این خودرو نیز تغییری نکرده و همان CVT سابقی است که قابلیت تعویض 9 دنده مصنوعی را هم دارد.

البته براساس گفته‌های مدیران خودرو، نسخه قدرتمندتری از آریزو 5 توربو قرار است در سال 1403 به بازار ایران معرفی شود که هم قدرت و گشتاور بالاتری دارد و هم اینکه گیربکس آن کاملا تغییریافته و از نوع دوکلاچه تر (w-DCT) است.

امکانات جدید آریزو 5 توربو اسپرت

نه تنها در قسمت فنی، بلکه در قسمت ظاهری نیز با تغییرات چشمگیری روبرو نیستیم؛ مهم‌ترین ویژگی ظاهری در آریزو 5 توربو S را باید جلوپنجره جدیدش بدانیم که برخلاف تیپ IE، دیگر از نوع کهکشانی نبوده و با خطوط کرومی عمودی، تزیین شده است. علاوه بر جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب نیز تغییر کرده و ظاهر جوان‌پسندتری به این خودروی چینی بخشیده‌اند.

چری آریزو 5 توربو اسپرت
چری آریزو 5 توربو اسپرت

اگر به درون کابین آریزو 5 اسپرت برویم، با چندین تغییر جدید نیز مواجه می‌شویم که هرچند فضای کابین را متحول نکرده‌اند اما اتمسفر بهتری را برای راننده و سرنشینان فراهم آورده‌اند. مهم‌ترین این تغییرات، عبارتند از:

. فرمان دی کات
. تغییر پنل سیستم تهویه
. دوخت قرمز برای صندلی‌ها و رودری‌ها
. اضافه شدن تنظیم برقی برای صندلی راننده
. اضافه شدن گرمکن صندلی‌های جلو


اخبار شرکت مدیران خودرو

جدیدترین خبرهای شرکت مدیران خودرو، شامل شرایط فروش ام وی ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری، همچنین آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای کارکرده ام‌وی‌ام و چری با خودروهای نو و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

همچنین اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو هستید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن مطلب قیمت لوازم یدکی ام وی ام و همچنین مطلب سرویس ادواری مدیران خودرو را نیز از دست ندهید.

مترجم : مرتضی برجسته

منبع : باما

دیدگاه کاربران
عبدالرضا مرادی 1402/11/4
با سلام ، من انواع هیوندا و کیا داشته ام ، این ماشین واقعا فوق العاده است ، موتور و گیربکس مچ ، هندلیگ عالی ، آپشن کامل ، نرم و بیصدا ، من ۵۵ سالمه و این ماشین سوارم ، ، اگر برندش کره یا ژاپن بود بالای دو میلیارد هم براش صف میکشیدیم ، من از این ماشین بشیار راضیم و تنها ایرادش چینی بودنه که نباید بهش توجه کرد ، بخرید پشیمان نمیشید ، مبارکتون باشه
پاسخ
0
0
0
علیرضا 1402/11/4
سلام من قبل این ماشین هیوندا داشتم حدود یکماهه آریزو اسپرت رو خریدم واقعا راضیم آبشن های خوبی هم داره وصندلی های طبی وکابین زیبا خیلی راضی هستم عکر نمیکردم آریزو خوب باشه دنبال جک بودم که بعد کلی تحقیق با کارشناسهای اهل فن خریدمش🙏
پاسخ
0
0
0
علی12300 1402/10/13
سلام من دو ماهه دارمش ببینین دوستان من هم سراتو داشتم هم اریزو به نظرم در یک سطح هستن از نظر کوبش و خشکیش ماشین خوبیه در حد خودش خوبه به
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/25
سلام مانیتور اریزو ۵ اسپرت چطوری خاموش میشه؟
پاسخ
1
0
0
منصف 1402/10/3
خاموش نمیشه. صدا هم فقط از روی فرمان کم و زیاد میشه. چیزی که تقریباً در هیچ خودرویی ندیده بودیم. به نظرم خودشون هم نفهمیدن چه سوتی بزرگی دادن!
2
0
ali539 1402/9/13
سلام چند هفته‌ای میشه که آریزو ۵ اسپرت گرفتم ماشین قابل اطمینان زیبا و پرقدرتی هست و از اونهایی است که ارزش نگهداری چندین ساله رو داره هر ویژگی خوبی که لازم و مرسوم هست رو داره و در هیچ موردی مایوس تون نمیکنه خصوصا اینکه در این مدل طراحی ساده و محافظه‌کار انه قبلی رو هم نداره و بسیار زیبا تر شده .اما چیزی که میخوام بگم و احتمال میدم مورد انتقاد قرار بگیرم اینه که از نظر هندلینگ، کم صدایی ،آرامش در رانندگی،نرمی ماشین و خصوصا صندلیهاو تو دست بودن باز هم برلیانس ۳۳۰ قبلی خودم رو به این ترجیح میدم. از آریزو در مورد کوبش و راحتی صندلی‌ها انتظار خیلی بالاتری داشتم.
پاسخ
0
0
0