• رولزرويس فانتوم سينتوپيا
  • رولزرويس فانتوم سينتوپيا
  • رولزرويس فانتوم سينتوپيا
  • رولزرويس فانتوم سينتوپيا
  • رولزرويس فانتوم سينتوپيا
  • رولزرويس فانتوم سينتوپيا

حاصل همکاری با یک طراح خلاق مد

معرفی رولزرویس فانتوم سینتوپیا

21 اسفند 1401 11:31

برخلاف تفکر بسیاری از افراد، رولزرویس نه یک خودروساز سنت­گرا، بلکه یکی از معدود شرکت‌های فعال در این صنعت است که به پیروی از مد روز علاقه دارد.

رولزرویس فانتوم سینتوپیا در همکاری با یک طراح خلاق مد به نام آیریس ون هارپن شکل گرفته است، که در طراحی لباس‌های دست‌دوز سفارشی تخصص دارد.محصولات سفارشی این خودروساز بریتانیایی، ترکیبی از مواد، رنگ‌ها و تکنیک‌هایی را به نمایش می‌­گذارند، که می‌­توان مشابه آنها را در صنعت مد مشاهده کرد. مدل منحصربه‌فرد فانتوم Syntopia را می‌­توان مثال تازه‌­ای از محصولات سفارشی این شرکت دانست، خودرویی که توسط شرکت سازنده به عنوان پیچیده‌­ترین فانتوم سفارشی توصیف شده است.

رولزرویس فانتوم سینتوپیا در همکاری با یک طراح خلاق مد به نام آیریس ون هارپن شکل گرفته است، که در طراحی لباس‌های دست‌دوز سفارشی تخصص دارد.

رولزرویس فانتوم Syntopia براساس نسخه بدنه ­بلند از این خودرو و در طی 4 سال شکل گرفته است. لقب این خودروی سفارشی از مجموعه 2018 خانم ون هارپن برگرفته شده است، که با الهام از فرم‌ها و الگوهای طبیعی طراحی شده بود. رولزرویس فانتوم سینتوپیا هم به همین مسیر رفته و بنابر اعلام سازنده، با تاثیر از بافت امواج آب شکل گرفته است.

رولزرویس فانتوم سینتوپیا

خانم ون هارپن با تایید این تاثیر، رولزرویس فانتوم Syntopia را به نمایشی از نیروهای طبیعت همچون امواج آب بر سطح قدرتمند فلزی، تشبیه کرده است.

با ورود به کابین و مشاهده پوشش داخلی سقف، می­‌توان این فلسفه طراحی را به طور کامل مشاهده کرد. روکش یکپارچه چرمی که به طور دستی و با فرم سه بعدی دوخته شده، یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های این خودروی سفارشی بوده است.

برای نصب 162 گلبرگ شیشه‌­ای، نزدیک به 300 زمان ساعت مصرف شده است، درحالی‌که اگر زمان صرف شده برای طراحی، آماده‌سازی و تولید را درنظر بگیریم، این عدد به 700 ساعت افزایش می‌­یابد.

رولزرویس فانتوم سینتوپیا

یکی دیگر از جزئیات جالب این نسخه خاص از رولزرویس فانتوم، میزهای چوبی پیک نیک است که بر اثر ترکیب چندین لایه از رنگ و لاک، به وجود آمده و نمایی دیدنی به نمایش گذاشته است. بد نیست بدانید که فرمول ساخت این روکش، به مدت 4 ماه مورد آزمایش قرار گرفته و پس از 9 مرتبه کار آزمایشی، در نهایت به این خودرو راه پیدا کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران