برخلاف تفکر بسیاری از افراد، رولزرویس نه یک خودروساز سنتگرا، بلکه یکی از معدود شرکتهای فعال در این صنعت است که به پیروی از مد روز علاقه دارد.
”رولزرویس فانتوم سینتوپیا در همکاری با یک طراح خلاق مد به نام آیریس ون هارپن شکل گرفته است، که در طراحی لباسهای دستدوز سفارشی تخصص دارد.“محصولات سفارشی این خودروساز بریتانیایی، ترکیبی از مواد، رنگها و تکنیکهایی را به نمایش میگذارند، که میتوان مشابه آنها را در صنعت مد مشاهده کرد. مدل منحصربهفرد فانتوم Syntopia را میتوان مثال تازهای از محصولات سفارشی این شرکت دانست، خودرویی که توسط شرکت سازنده به عنوان پیچیدهترین فانتوم سفارشی توصیف شده است.
رولزرویس فانتوم سینتوپیا در همکاری با یک طراح خلاق مد به نام آیریس ون هارپن شکل گرفته است، که در طراحی لباسهای دستدوز سفارشی تخصص دارد.
رولزرویس فانتوم Syntopia براساس نسخه بدنه بلند از این خودرو و در طی 4 سال شکل گرفته است. لقب این خودروی سفارشی از مجموعه 2018 خانم ون هارپن برگرفته شده است، که با الهام از فرمها و الگوهای طبیعی طراحی شده بود. رولزرویس فانتوم سینتوپیا هم به همین مسیر رفته و بنابر اعلام سازنده، با تاثیر از بافت امواج آب شکل گرفته است.
خانم ون هارپن با تایید این تاثیر، رولزرویس فانتوم Syntopia را به نمایشی از نیروهای طبیعت همچون امواج آب بر سطح قدرتمند فلزی، تشبیه کرده است.
با ورود به کابین و مشاهده پوشش داخلی سقف، میتوان این فلسفه طراحی را به طور کامل مشاهده کرد. روکش یکپارچه چرمی که به طور دستی و با فرم سه بعدی دوخته شده، یکی از چالش برانگیزترین بخشهای این خودروی سفارشی بوده است.
برای نصب 162 گلبرگ شیشهای، نزدیک به 300 زمان ساعت مصرف شده است، درحالیکه اگر زمان صرف شده برای طراحی، آمادهسازی و تولید را درنظر بگیریم، این عدد به 700 ساعت افزایش مییابد.
یکی دیگر از جزئیات جالب این نسخه خاص از رولزرویس فانتوم، میزهای چوبی پیک نیک است که بر اثر ترکیب چندین لایه از رنگ و لاک، به وجود آمده و نمایی دیدنی به نمایش گذاشته است. بد نیست بدانید که فرمول ساخت این روکش، به مدت 4 ماه مورد آزمایش قرار گرفته و پس از 9 مرتبه کار آزمایشی، در نهایت به این خودرو راه پیدا کرده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com