• لينک اند کو 08
  • لينک اند کو 08
  • لينک اند کو 08
  • لينک اند کو 08

کراس‌اوری 5 نفره با پیشرانه پلاگین هیبرید

معرفی لینک اند کو 08

18 اردیبهشت 1402 13:04

لینک اند کو به عنوان برند مشترک جیلی و زیرمجموعه اروپایی آن یعنی ولوو، در سال 2016 تاسیس شد و علاوه بر چین، با مدل 01 در بازار اروپا هم حضور دارد. این برند چینی، در سال 2022 موفق به فروش 180,127 دستگاه خودرو شده است.

نام‌گذاری محصولات لینک اند کو با اعداد انجام می‌­شود و از آنجا که در حال حاضر مدل‌های 01, 02, 03, 05, 06 و 09 توسط این برند عرضه می­‌شود. اکنون یک محصول جدید به نام 08 توسط این برند چینی رونمایی شده است.

برخی کارشناسان، از مدل 08 به عنوان نسخه اسپرت لینک اند کو 09 یاد می‌کنند، اما به نظر می‌­رسد که این اظهارنظر صحت ندارد و با یک محصول مستقل روبرو هستیم. قیمت لینک اند کو 08 هنوز اعلام نشده ولی این خودرو در آینده نزدیک وارد بازار خواهد شد.

مشخصات فنی لینک اند کو 08

جزئیات پیشرانه لینک‌اند‌کو 08 پلاگین‌هیبرید رسما منتشر شد. خروجی پیشرانه این کراس‌اور کوپه سایز متوسط به ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. شتاب صفر تا صد آن‌ نیز ۵ ثانیه اعلام شده است. 08، درواقع هفتمین ساخته شرکت لینک‌اند‌کو محسوب می‌شود. این شرکت محصولات بالارده جیلی را تولید می‌کند و تحت نظر آن است.

لینک‌اندکو 08 به بسته باتری سه‌تایی NMC با حجم ۳۹.۶ کیلووات‌ساعت مجهز شده، که برد آن ۲۴۵ کیلومتر است.  برد ترکیبی خودرو به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد.

این کراس‌اور پلاگین‌هیبرید، طبق نسل دوم پلتفرم CMA  ساخته شده که با XC60 مشترک است. پلتفرم CMA توسط جیلی‌-ولوو توسعه یافته و در بین محصولات بسیاری از لینک‌اند‌کو، ولوو و پول‌استار ۲ مشترک است.

شاسی‌بلند 08 تمام چرخ محرک بوده و به سیستم پلاگین‌هیبرید Lynk E-Motive EM-P با پیشرانه ۱.۵ لیتری احتراقی و دو موتور الکتریکی مجهز شده است. سیستم عامل Flyme Auto  با هسته لینوکس، توسط Meizu توسعه یافته و ارائه شده است. جیلی مالکیت شرکت چینی تلفن همراه هوشمند Meizu را در ژوئن سال گذشته به طور کامل بدست آورد. چیپست آن نیز اسنپدراگون 8155 است.

لینک‌اند‌کو 08 به سیستم پلاگین هیبرید EM-P جیلی مجهز شده، که به گیربکس سه سرعته DHT Pro متصل است.  جیلی ادعا می‌کند که سیستم خنک‌کننده آن بسیار کارآمد بوده و با کاهش ۳۰ درصدی در بخش جلوپنجره همراه است. ورودی‌های هوا در قسمت پایینی سپر جلو، نقش موثری در خنک‌کاری موتور احتراقی دارند.

طراحی لینک اند کو 08

لینک اند کو 08 یک شاسی‌­بلند کوپه 5 نفره است، که براساس پلتفرم مشترک با نسل جدید ولوو XC60 یعنی CMA 2.0 شکل گرفته. به عنوان نخستین محصول از لینک اند کو که زبان طراحی این برند یعنی The Next Day را با تغییرات تازه‌­ای نمایش می­‌دهد.

سطوح ناهموار در طراحی لینک اند کو 08 به چشم می‌آید. با وجود موتور احتراقی، جلوپنجره آن بسته است و در نگاه اول شبیه به یک خودرو تمام الکتریکی به نظر می‌رسد.

چراغ‌های جلویی آن یک نوار باریک عمودی دوقلو است که وقتی به سمت بالا می‌رود به یک نوار تبدیل می‌شوند. زیر این چراغ‌ها، چراغ‌های نور بالا قرار گرفته‌اند‌.

لینک اند کو 08

در بخش کناری بدنه می­‌توان قطعه‌­ای را مشاهده کرد که روی درهای جلو نصب شده و علاوه بر اینکه نقش پایه آینه­‌های جانبی را ایفا می­‌کند، لوگوی لینک اند کو را نیز نمایش می­‌دهد. البته این قطعه کاربری‌های دیگری همچون چراغ خوشامدگویی و همچمنین نورپردازی در هنگام شارژ شدن خودرو را نیز دارد.

لینک‌اند‌کو 08 در دسته کراس‌اورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد و ابعاد آن به 4820/1915/1685 میلی‌متر، با فاصله محوری 2848 میلی‌متری می‌رسد. این مدل در مقایسه با مدل پرچمدار لینک اند کو 09، ۲۲۲ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۶۲ میلی‌متر باریک‌تر و ۹۵ میلی‌متر پایین‌تر است. این خودرو از نظر ابعاد از مدل‌هایی مانند ب‌ام‌و X4، مرسدس‌بنز GLC، ولوو XC60 و ... کمی‌بزرگ‌تر است و بر رینگ‌های ۲۱ اینچی سوار شده است.

لینک اند کو 08

در مقایسه با پرچمدار فعلی لینک اند کو یعنی 09، نمای جانبی 08 با فرم اسپرت و زاویه‌­دار طراحی شده که البته رکاب‌های جانبی و هلالی گلگیرها را نیز به همراه دارد.

در نمای عقب لینک اند کو 08 با نقطه اشتراک خودروهای شاسی­‌بلند در سال‌های اخیر یعنی چراغ‌های یکپارچه مواجه هستیم. گذشته از این‌ها، تاثیرپذیری از برخی خودروهای دیگر همچون نسل جدید هیوندای توسان را می‌توان در بخش عقب لینک اند کو 08 مشاهده کرد.

کابین و امکانات لینک اند کو 08

در فضای کابین لینک اند کو 08 با فرمان بیضوی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نمایشگر مرکزی 15.4 اینچی، پشت آمپر 12.3 اینچی، حسگر شناسایی چهره روی ستون A و سیستم صوتی هارمن کاردون مواجه هستیم.

فضای داخلی آن، برخلاف طراحی خارجی‌اش، خلوت و باز طراحی شده است. تونل مرکزی آن ساده است و یک شارژر وایرلس و دو جالیوانی دارد. با وجود سیستم عامل Flyme Auto، تلفن همراه هوشمند به سادگی متصل خواهد شد.

لینک اند کو 08

صندلی‌ها هم با پارچه روکش شده است، که احتمالا از همان متریال موجود در خودروهای ولوو یعنی Nordico ساخته شده باشد.

اما مهمترین ویژگی این بخش، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو با ابعاد 92 اینچ است، که با سامانه Flyme Auto ساخت میزو (Meizu) هماهنگ شده و طیف گسترده‌­ای از قابلیت‌های شخصی‌­سازی را ارائه می­‌دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران