تکاپوی برندهای چینی برای جلب مشتریان بیشتر

جنگ کاهش قیمت در چین

27 اسفند 1401 11:20

با اعلام کاهش قیمت محصولات تسلا در چین، ابتدا این برند مورد آماج انتقادات قرار گرفت، ولی به فاصله کم خودروسازان چین هم مجبور به استفاده از همین راهکار برای ترغیب مشتریان به خرید شدند.

کاهش قیمت خودروها برای مواجه با کاهش تقاضای مشتریان اعمال شده است، عامل بعدی کاهش فروش، به افزایش استقبال از خودروهای برقی ربط دارد.با آغاز ماه مارس، برندهای چری، چانگان و بی‌وای‌دی هم به این رقابت وارد شده­‌اند. مثلا بی‌وای‌دی اعلام نموده است، که در صورت ثبت سفارش مدل سانگ پلاس در فاصله 10 تا 31 مارس با پیش‌­پرداخت فقط 13 دلار، هزار دلار تخفیف نیز به مشتری تعلق خواهد گرفت.

چری هم محصولات با برندهای چری، اکسید، جتور و Chery New Energy را با تخفیف 1,400 الی 4,400 دلار به فروش می‌­رساند. مثلا آریزو 8 و تیگو 8 پلاس به ترتیب با 2,760 و 4,500 دلار تخفیف قابل خرید هستند.

کمپین تخفیف محصولات گروه فاو شامل برندهای بستیون، هونگچی و مدل‌های مشترک این برند با تویوتا و فولکس واگن، در طول ماه مارس و برای اهالی ایالت جیلین با کاهش قیمت 720 الی 5,300 دلار در قیمت مدل‌ها همراه خواهد بود.

درواقع بیش از 30 برند چینی به برنامه کاهش قیمت پیوسته و تا سقف 15 هزار دلار از قیمت محصولات خود را کاهش داده‌­اند. این تخفیف به صورت کاهش قیمت نهایی، اعتبار، تخفیف در هزینه‌­های جانبی همچون بیمه و یا پکیج هدایا به مشتریان ارائه می‌­شود.

کاهش قیمت خودروها برای مواجه با کاهش تقاضای مشتریان اعمال شده است، چراکه آمار فروش سال 2022 برندهای دانگ‌فنگ-نیسان، دانگ‌فنگ-هوندا، سایک-فولکس واگن و گک-هوندا به ترتیب 20.9، 17.8، 14.7 و 6.2 درصد کاهش نشان می‌­دهد. براساس اعلام دانگ فنگ، فروش سیتروئن C6 در سال 2022 به فقط 3,082 دستگاه رسیده است.

عامل بعدی کاهش فروش، به افزایش استقبال از خودروهای برقی مربوط است. اکثر خودروسازان جوینت ونچر در چین به تولید خودروهای درون‌سوز مشغول هستند، ضمن ­این‌که علاوه بر مشوق‌های دولتی، برندهای سازنده خودروی برقی و در راس آنها تسلا ، قیمت محصولات خود را کاهش داده‌­اند.

مجموع این عوامل باعث شده که خودروسازان چین برای جلوگیری از تعطیلی موقت خطوط تولید که می‌­تواند به تعطیلی دائم منجر شود، اقدام به ارائه تخفیف کنند.

نکته جالب این‌که سال گذشته میلادی و با اعلام قوانین جدید آلایندگی چین که از اول جولای 2023 اعمال خواهد شد، سازندگان خودروهای برقی همچون تسلا، پول‌استار و بی‌وای‌دی، از افزایش قیمت محصولات خود به علت افزایش قیمت مواد اولیه خبر دادند، ولی اکنون اوضاع به نحوی پیش رفته است، که شاهد ارائه تخفیف از سوی این شرکت‌ها هستیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران