• سدان برقي ب‌ام‌و i5
  • سدان برقي ب‌ام‌و i5
  • سدان برقي ب‌ام‌و i5
  • سدان برقي ب‌ام‌و i5
  • سدان برقي ب‌ام‌و i5
  • سدان برقي ب‌ام‌و i5
  • سدان برقي ب‌ام‌و i5
  • سدان برقي ب‌ام‌و i5

معرفی همزمان با نسخه بنزینی

انتشار اطلاعات اولیه از ب ام و i5

11 فروردین 1402 21:06

پس از سری 3 و 7، اکنون نوبت به سری 5 از محصولات ب ام و رسیده است، تا یک عضو برقی را در میان خود بپذیرند. این محصول جدید با نام i5، به عنوان رقیب مرسدس EQE به میدان می‌­آید.

طراحی بدنه نسل جدید ب ام و سری 5 و i5 را نمی­‌توان تحولی انقلابی دانست، اما در فضای کابین اوضاع فرق دارد. پس از مدتی بی‌خبری، اکنون تصاویر متعدد و یک فیلم کوتاه 4 دقیقه‌ای از نمونه­‌های آزمایشی ب ام و i5 انتشار یافته است، که این خودروها را در حال گذراندن آزمایشات زمستانی نشان می­‌دهد.

ب ام و فعلاً برای اعلام مشخصات فنی i5 آمادگی ندارد و تنها از وجود نسخه بروزرسانی شده از نسل پنجم رابط کاربری eDrive در این خودرو خبر داده است. این رابط کاربری در محصولات برقی ب ام و نصب می­‌شود.

ب ام و i5 براساس ساختار مشترک با دو سدان برقی دیگر ب ام و یعنی CLAR شکل گرفته است، که در آینده برای تولید i4 لیفت‌­بک نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

البته تست و بررسی ب ام و i5 در معابر عمومی از فوریه 2022 آغاز شده، زمانی که این خودرو فاصله 3 هزار کیلومتری بین مونیخ تا Arjeplog در شمال سوئد را طی کرد. ماه گذشته، ب ام و i5 مجددا به نزدیک مدار قطبی بازگشت تا بررسی­‌ها تکمیل شود.

ب ام و همچنین از برنامه عرضه نسخه M از i5 خبر داده است، که احتمالا با نام i5 M60 معرفی شود. براساس مدارک، لقب Allrad در انتهای نام این مدل اضافه شده که از وجود سامانه چهارچرخ محرک و همچنین دو پیشرانه برقی حکایت می‌­کند.

البته ب ام و i5 M60 تنها عضو اسپرت از سری 5 نخواهد بود، بلکه مدل پلاگین-هیبرید M560e با پیشرانه شش سیلندر نیز عرضه خواهد شد. این مدل را می‌­توان جانشین معنوی M550i دانست، هرچند که مدل M5 با پیشرانه هشت سیلندر، همچنان به حیات خود ادامه می­‌دهد.

طراحی بدنه نسل جدید ب ام و سری 5 و i5 را نمی­‌توان تحولی انقلابی دانست، اما در فضای کابین اوضاع فرق دارد. نسل جدید ب ام و سری 5 نخستین محصول خودروساز آلمانی خواهد بود، که ویرایش 8.5 از رابط کاربری iDrive را به همراه دارد. این رابط کاربری در نمایشگرهای یکپارچه بالای داشبورد تعبیه شده است، که برای تنظیم اکثر قابلیت‌های خودرو از جمله سیستم تهویه به‌کار می‌­رود.

پس از رونمایی نسل جدید ب ام و سری 5 با کد G60 و همتای برقی آن i5، نسخه استیشن واگن از این خودرو هم در سال 2024 وارد بازار خواهد شد. ب ام و M5 هم در دو نوع نسخه سدان و تورینگ، در سال 2025 معرفی می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران