• رده‌بندي کيفي برندهاي چيني

حضور چری و هایما در نیمه پایینی جدول

رده‌بندی کیفی برندهای چینی

29 اسفند 1401 11:00

شبکه کیفیت خودرو چین، اولین پلتفرم رسمی برای نظارت بر شکایات مربوط به کیفیت خودرو در کشور چین است که توسط اداره دولتی تنظیم بازار حمایت می‌شود.

چهار برند Baojun، چری-جتور، بایک و سایک-اشکودا، در پایین‌ترین رده قرار گرفته‌اند.این شبکه کیفیت به‌تازگی لیست رتبه‌بندی برندها را برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. این لیست مربوط به خودروهای احتراقی و انرژی جدید است‌‌ و پنج عامل شکایت‌ها و خطاها، خطرات نقص، قابلیت اطمینان، ایمنی و حفاظت از محیط زیست، را بررسی می‌کند.

در لیست آن‌ها هرچه نمره پایین‌تر باشد، کیفیت بالاتر است. طبق لیستی که اخیرا این موسسه منتشر کرده است، دانگ‌فنگ_ هوندا در مقام اول قرار گرفته و معتبرترین برند محسوب می‌شود. برندهای فاو-فولکس‌واگن جتا، گک-میتسوبیشی و ولوو، در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند‌.

پس از آن‌ها، برندهای هونگچی، دانگ‌فنگ-فنگوانگ، گک-تویوتا، کادیلاک، فاو-تویوتا و فاو-آئودی، ده برند برتر لیست را تشکیل می‌دهند.

پس از ده برند برتر، برندهای زیر قرار گرفته‌اند:

جیلی، وولینگ، فوجیان-بنز، لینک‌اند‌کو، فاو-فولکس‌واگن، بیوک، سایک-مکسوس، دانگ‌فنگ-Fengxing، چانگان، تانک، Kairui، سایک-GM-شورولت، وی، چانگان-لینکلن، چری-لندرور، چانگان-فورد، چری-جگوار، چانگان-Auchan، ژنگژو-نیسان، سایک-فولکس‌واگن، هاوال، دانگ‌فنگ-فنگشن، گک-ترامپچی و Roewe.

تمامی برند‌های بالا از سطح میانگین بالاتر هستند.

رده‌بندی کیفی برندهای چینی

از طرفی، برندهایی نیز کم‌ترین رتبه را کسب کردند که عبارتند از چری، فاو-بستیون، کایی، چانگان-مزدا، چری-اکسید، بیجینگ-هیوندای و بیجینگ-بنز.

چهار برند Baojun، چری-جتور، بایک و سایک-اشکودا، در پایین‌ترین رده قرار گرفته‌اند. جتور حدود ۱۵ درصد کل فروش چری در سال ۲۰۲۲ را تشکیل داده است؛ اما از طرفی سومین برند چینی غیرقابل اعتماد بوده و باید کیفیت را بهبود دهد‌.

در بین خودروهای انرژی جدید، گک-آیون، Arcfox، جیلی-جیامتری، نتا، فیفان، نیو، Voyah، ولت‌مایستر و Hycan، ده برند برتر در سال ۲۰۲۲ بودند‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران