نسخه جدید بهمن ریسپکت

تغییرات ظاهری برای کایی E5

1 اردیبهشت 1402 12:47

کایی E5 که در بازار چین به نام شواندو و در ایران با نام بهمن ریسپکت عرضه شده، به‌ودی با تغییراتی جدید وارد بازار خواهد شد.

بیشترین تغییر نسخه جدید کایی E5 در نمای جلو اتفاق افتاده، جایی که با طراحی متفاوت جلوپنجره و سپر و همچنین تغییر در چیدمان اجزای داخل چراغ‌های جلو مواجه هستیم.کایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌­های گروه چری، در سال 2014 متولد شده است. هدف از تاسیس این برند با نام قبلی کووین، ساخت محصولاتی براساس پلتفرمه‌ای چری ولی با قیمت ارزان‌تر است. کایی E5 به عنوان یکی از محصولات جدید این برند، از سال 2021 به روی خط تولید رفته است. این خودرو برمبنای چری آریزو 7 شکل گرفته، سدانی که در سال 2013 به عنوان یک نمونه اولیه معرفی شد، اما هرگز به خط تولید راه پیدا نکرد.

براساس تصاویری که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در اختیار رسانه‌­ها قرار داده، بیشترین تغییر نسخه جدید کایی E5 در نمای جلو اتفاق افتاده، جایی که با طراحی متفاوت جلوپنجره و سپر و همچنین تغییر در چیدمان اجزای داخل چراغ‌های جلو مواجه هستیم. این‌ موارد در کنار جزئیات قرمز رنگ بدنه، تمام تغییراتی بوده که کایی برای محصول خود درنظر گرفته است.

واضح است که این تغییرات جزئی در ابعاد بدنه تاثیری نداشته و این ارقام برای طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها همچنان به ترتیب برابر با 4.666، 1.825، 1.483 و 2.7 متر است.

مشخصات فنی کایی E5 هم تغییری نداشته و پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب­‌بخار قدرت به همراه گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT با قابلیت شبیه‌­سازی 9 دنده، همچنان در این خودرو نصب خواهد شد.

کایی E5 اکنون با قیمت 24 هزار دلار در بازار روسیه حضور دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران