• سوپر اسپرت ژاپني کود61 بردکيج
  • سوپر اسپرت ژاپني کود61 بردکيج
  • سوپر اسپرت ژاپني کود61 بردکيج
  • سوپر اسپرت ژاپني کود61 بردکيج
  • سوپر اسپرت ژاپني کود61 بردکيج
  • سوپر اسپرت ژاپني کود61 بردکيج

سوپراسپرتی با الهام از مازراتی تیپو 61

معرفی کود61 بردکیج

2 خرداد 1402 11:46

آقای Ken Okuyama، استاد طراحی ژاپنی، به واسطه خلق فراری انزو شناخته و معروف شده است. وی آخرین و جدیدترین طراحی خود را در رویداد Concorso d’Eleganza Villa d’Este ارائه داده است.

این سوپرکار، نشانه‌های زیادی از طراحی مازراتی تیپو ۶۱ (ساخته شده بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱) را در خود جای داده است. این ساخته Kode61 Birdcage  نام دارد که یک دستگاه سوپرکار بدون سقف بوده و طراحی آن از مازراتی کلاسیک با همین نام الهام گرفته است. این خودرو به تعداد محدود ساخته می‌شود.

این سوپرکار، نشانه‌های زیادی از طراحی مازراتی تیپو ۶۱ (ساخته شده بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱) را در خود جای داده است. علاوه بر آن، از کانسپت مازراتی Birdcage 75th 2005 نیز الهام گرفته است. این طراح، یک بدنه بدون سقف و شیشه جلو را طراحی کرده که داخل کابین آن تنها دو صندلی قرار دارد.

این سوپرکار ژاپنی، یک بدنه سفارشی و پیچیده دارد که با ویژگی‌هایی مانند گلگیرهای برآمده، نمای جلویی و عقبی تیز و کشیده و درهای نیمه بازشونده رو به بالا، همراه است. چراغ‌های جلو و عقب آن بسیار باریک و کشیده هستند. قسمتی از بخش پایینی بدنه، مانند ورودی‌های هوا و دیفیوزر عقب، مشکی شده‌اند. رینگ‌های سه پره این سوپرکار، یادآور مازراتی MC20 است.

سوپر اسپرت ژاپنی کود61 بردکیج

در فضای داخلی، داشبورد با سبک رترو طراحی شده و عناصر براق در آن دیده می‌شود. اهرم تعویض دنده دستی، صفحه کیلومتر آنالوگ و نمایشگر سرنشین جلو، از ویژگی‌های کابین این سوپرکار هستند.

مشخصات فنی خودرو به طور دقیق عنوان نشده؛ اما وجود دو خروجی اگزوز در قسمت میانی عقب خودرو و ورودی‌های بزرگ هوا در بخش جلو، حاکی از پیشرانه احتراقی است.

سوپر اسپرت ژاپنی کود61 بردکیج

محصول Kode61 Birdcage در بخش کانسپت‌های رویداد Concorso d’Eleganza Villa d’Este معرفی شد. اما این خودرو فقط به عنوان یک پروژه مطالعه طراحی باقی نخواهد ماند؛ زیرا Ken Okuyama تاکید کرده که تعداد محدودی از آن به صورت دست‌ساز و در کارخانه Yamagata در ژاپن، تولید خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران