• پکيج کربن توربو محصولات مزدا

جذابیت بیشتر به لطف تغییرات ظاهری

ارائه پکیج کربن توربو برای سه محصول مزدا

17 خرداد 1402 14:45

شرکت مزدا تصمیم گرفته مجموعه‌­ای به نام کربن توربو (Carbon Turbo) را برای سه محصول خود یعنی 3 (سدان و هاچ‌بک)، CX-30 و CX-5 با مدل 2024 ارائه کند.

هر سه عضو از سری کربن توربو محصولات مزدا، به پیشرانه 2.5 لیتری مجهز شده‌اند، که در صورت استفاده از بنزین اکتان 93، 256 اسب­‌بخار قدرت و 434 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.این پکیج بر ارائه جزئیات مشکی براق در بدنه و ترکیب آن با یک رنگ ویژه به نام شنی Zircon متالیک تمرکز دارد. جلوپنجره، روکش آینه­‌های جانبی و رینگ‌های خودروها با مشکی براق تزئین شده، که در کنار رنگ بدنه، تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است.

در فضای کابین این نسخه ویژه، با ترکیبی از قرمز سفالین، جیر مشکی و جزئیات خاکستری مواجه هستیم، که نمایی دلپذیر را به نمایش می­‌گذارد. برخلاف نام این نسخه، از قطعات فیبرکربن در بدنه یا کابین این خودروها خبری نیست.

هر سه عضو از سری کربن توربو محصولات مزدا، به پیشرانه 2.5 لیتری مجهز شده‌اند، که در صورت استفاده از بنزین اکتان 93، 256 اسب­‌بخار قدرت و 434 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. در صورت استفاده از بنزین با اکتان 87، این ارقام به 227 اسب‌­بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور کاهش می‌­یابد.

مزدا فعلا برای اعلام قیمت این سری آمادگی ندارد، ولی انتظار داریم که در زمان نزدیک به عرضه در سال 2024 از این امر نیز آگاه شویم.

پکیج کربن توربو محصولات مزدا

تمامی اعضای این سری، بروزرسانی‌های ارائه شده برای نسخه استاندارد از این سه محصول را به همراه دارند. مزدا 3 در مدل جدید با دو نمایشگر 10.25 اینچی، چند درگاه USB تایپ C، شارژر بی‌سیم و رنگ‌های سرامیک متالیک همراه شده است. مزدا CX-30 هم از کیسه هوای جانبی عقب، کمربندهای پیش‌کشنده عقب و افزایش 5 اسب­‌بخار در خروجی پیشرانه بهره­‌مند شده است.

مزدا CX-5 هم خود را برای خداحافظی با نسل فعلی آماده می‌­کند. برخی شایعات از معرفی نسل جدید در سال 2025 خبر داده است، درحالی‌که برخی خبرها نیز از عدم ادامه تولید این مدل حکایت می­‌کند، مخصوصا که یک مدل بزرگتر به نام مزدا CX-50 هم از مدتی پیش توسط این شرکت تولید می­‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد، که مزدا CX-5 با فروش 365,135 دستگاه در سال گذشته، پرفروش‌ترین محصول از این برند ژاپنی بوده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران