• تفاوت ام وي ام X22 پرو اکسلنت با IE

راهنمای خرید پرو اتومات

تفاوت ام وی ام X22 پرو اکسلنت با IE چیست

13 مهر 1402 13:58

تفاوت تیپ‌های ایکس 22 پرو اتومات

شرکت مدیران خودرو از اواسط سال 1400، عرضه ام‌وی‌ام X22 PRO را آغاز کرد. سری اول این محصول، از تیپ اکسلنت بودند ولی برای سال 1401، تیپ جدید دیگری با نام IE را معرفی کرد که در قسمت فنی، هیچگونه تغییری نداشت اما در قسمت تجهیزات، به آپشن‌های بیشتری مجهز شده و قاعدتا گران‌تر نیز بود.

با آمدن ایکس 22 پرو IE، عرضه ایکس 22 پرو اکسلنت، برای همیشه متوقف گردید. در جدول زیر، تفاوت هر دوی این تیپ‌ها را مشاهده می‌کنید:

تفاوت تیپ‌های ایکس 22 پرو اتومات
تیپ محصول پرو اکسلنت پرو IE
کیلس استارتر x دارد
آینه تاشو برقی x دارد
گرمکن صندلی جلو x دارد

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

تیگو 2 پرو در چین؛ ایکس 22 پرو در ایران

بعد از آنکه کرمان موتور، کراس‌اور جدید کی‌ام‌سی K7 را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای تیگو7 پرو و سپس تیگو 8 پرو را به کشورمان باز کرد. اما جدال این دو خودروساز خصوصی، صرفا در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور نبوده و نیست چراکه به سگمنت کراس‌اورهای کوچک هم رسیده است؛ فیس‌لیفت جدید ام‌وی‌ام X22 که با نام X22 PRO در بازار ایران معرفی شده، در واقع برای رقابت با جک S3 کرمان موتور، آمده است.

(عکس:دیجیاتو)

اولین نکته درباره X22 پرو مدیران خودرو این است که با همان ویژگی‌های ظاهری تیپ دایاموند ادیشن بازار چین، در کشورمان نیز به مونتاژ رسیده است و این یعنی جلوپنجره کاملا جدید چری و همچنین تغییر رنگ‌آمیزی نمای عقبی را در X22 پرو نیز مشاهده می‌کنیم. نکته دوم اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است.

بهترین چیزی که در ظاهر ام‌وی‌ام X22 پرو خودنمایی می‌کند، چراغ‌های باریک و کشیده آن است؛ چراغ‌هایی که تا قبل از این، در محصولات جدید سایر خودروسازان جهانی نیز به وفور دیده بودیم. ولی به هرحال نمی‌توان آنرا کپی کاری دانست.

(عکس:دیجیاتو)

نکته قابل تامل اینجاست که ام‌وی‌ام X22 پرو، برخلاف تغییرات سنگین در نمای جلو، متاسفانه در قسمت عقب، تغییر چشمگیری را تجربه نکرده و تنها با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است. البته نباید از اضافه‌شدن دیفیوزر و همچنین اضافه‌شدن چراغ خطر در پایین‌تر بخش سپر عقب، غفلت کنیم. 

تفاوت آپشن X22 پرو اتومات با X22 اتومات

اوضاع داخل کابین ام‌وی‌ام X22 پرو به مراتب بهتر از اواضاع بیرونی خودروست! چری فضای مدل جدید را نسبت به نسل قبل، مدرن‌تر و تا حدودی تشریفاتی‌تر درنظر گرفته است. 

یک نمایشگر لمسی جدید با فریم زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، ام‌وی‌ام X22 پرو را دوستانه‌تر از قبل کرده است.

تفاوت X22 اتومات با X22 پرو اتومات
تیپ محصول X22 اتومات X22 پرو اتومات
مانیتور 8 اینچی 9 اینچی
ورود بدون کلید x دارد
استارت دکمه ای x دارد
ریموت استارتر x دارد
آینه جانبی تاشو برقی x دارد
آینه جانبی با گرمکن x دارد
گرمکن صندلی‌ جلو x دارد
فرمان دی‌کات x دارد
فرمان برقی x دارد
ترمز پارک برقی x دارد
ترمز اتوهلد x دارد
کمکی حرکت در سرازیری x دارد

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

تفاوت فنی X22 پرو اتومات با X22 اتومات

در قسمت قوای محرکه، مشتریان چینی چری، می‌توانند پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی را با 116 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور سفارش دهند اما مدیران خودرو، از این موتور 1.5 لیتری استفاده نکرده و دست به یک تغییر بنیادی زده و برای اولین‌بار از موتور توربوشارژ روی این محصول، استفاده کرده است. 

تفاوت X22 پرو اتومات با X22 اتومات
تیپ محصول X22 پرو اتومات X22 اتومات
نوع موتور 3 سیلندر توربو 4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور 1.0 لیتر 1.5 لیتر
حداکثر قدرت 102 اسب بخار 105 اسب بخار
حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر 135 نیوتن متر
گیربکس 9 دنده CVT 4 دنده CVT

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

پیشرانه جدید X22 پرو در مقایسه با X22 معمولی، هرچند حدود 3 واحد، قدرت کمتری دارد اما گشتاورش حدود 15 واحد بیشتر شده است. خبر هیجان‌انگیزتر اینکه همان گیربکسی که قبلا برای چری آریزو 6 استفاده شده بود، حالا روی ام‌وی‌ام X22 پرو هم قرار گرفته است؛ بنابراین با گیربکس 9 سرعته CVT سروکار داریم که علاوه بر نرم‌تر و روان‌تر کردن تعویض دنده‌ها، باعث شده تا بازدهی آن به مرز 97% برسد.


قیمت و شرایط فروش X22 پرو

برای اطلاع از قیمت خودرو ایکس 22 و هچنین جهت آشنایی با شرایط فروش ایکس 22 پرو، شرایط فروش اقساطی ام‌وی‌ام X22 پرو و همچنین نحوه خرید اعتباری X22 PRO مقاله شرایط فروش ام‌ وی‌ ام را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
محمد قیصری 1402/7/14
جدول مربوط به آپشن‌ها رو اشتباه ثبت کردید. جدول میانی تمام آپشن های یاد شده رو مدل پرو دارد
پاسخ
0
0
0