• مک‌لارن سلوس GT

اولین رونمایی از سلوس GT در گودوود

برنامه‌های مک‌لارن برای تولد 60 سالگی

23 تیر 1402 12:55

این دور از فستیوال سرعت گودوود، همزمان با گرامیداشت شصتمین سال فعالیت مک­‌لارن برگزار می‌­شود. به همین مناسبت، خودروساز اهل بریتانیا قصد دارد چند محصول خود از جمله آرتورا و 750S و البته مدل سفارشی سلوس GT (Solus GT) را در این رویداد به معرض نمایش بگذارد.

سلوس GT به عنوان ششمین عضو از سری سفارشی مک لارن یعنی Ultimate، یک خودروی موتور-وسط مخصوص پیست مسابقات است، که با الهام از کانسپت ویژن گرنتوریسمو 2017 طراحی شده است.

مک‌لارن سولوس GT به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری مجهز شده است، که با توجه به وزن هزار کیلوگرمی این خودرو، می­‌تواند آن را به سریع‌ترین شرکت­‌کننده در رقابت گودوود تبدیل کند.

هرچند مک‌لارن 750S به اندازه سلوس GT عجیب به نظر نمی­‌رسد، اما به لطف پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو با 740 اسب­‌بخار قدرت، می­‌تواند ظرف 2.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

گذشته از پیشرانه، سیستم تعلیق هیدرولیک با سامانه کنترل پویا شاسی هم یکی از مهمترین مزیت­‌های این خودرو در برابر رقبا خواهد بود.

مدیرعامل مک لارن یعنی آقای Michael Leiters هم از برگزاری فستیوال سرعت گودوود به عنوان فرصتی مناسب برای گرامیداشت تولد شصت سالگی مک لارن و نمایش محصولات این برند یاد کرده است.

به مناسبت تولد 60 سالگی مک‌لارن، گلچینی از محصولات قدیمی و جدید این برند همچون آرتیرا P1، سنا و الوا در McLaren House واقع در شهر لندن، به معرض نمایش درمی­‌آید.

مک لارن سلوس GT هم برای نخستین بار در مسابقه گودوود به جهانیان معرفی می­‌شود، اما این خودرو را نیز می­توان در McLaren House ملاقات کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران