• کاميون کشنده P560 کامل ديزل

تحویل اولین کشنده P9 در آذرماه

بررسی کامیون کشنده کامل دیزل P560 (هانوان P9)

22 آبان 1402 12:13

تحویل اولین کشنده P9 در آذرماه

آبان 1402: حمیدرضا علیزاده، مدیر بازاریابی و فروش کامل دیزل، عنوان کرد که کشنده P9 یکی از مدرن‌ترین و پرقدرت‌ترین کشنده‌های بازار است. خوشبختانه با وجود مدت کمی که از معرفی این کشنده می‌گذرد، توانستیم به لیدر بازار خودروهای کار و تجاری در رده خودروهای پرقدرت و مدرن تبدیل شویم.

وی افزود لیدری کامل دیزل در بازار، یک دستاورد شگرف برای این شرکت نوپا محسوب می‌شود. برای تثبیت رهبری شرکت در بازار و پیشتازی در عرصه معرفی خودروهای مدرن و پرقدرت‌تر از آنچه در بازار ایران مرسوم شده است، یک محصول جدید را در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۳ به بازار معرفی خواهیم کرد.

طبق گفته‌های وی، تولید کشنده  P9  از دو ماه پیش آغاز شده و در خط تولید با قدرت انجام می‌شود و در آذرماه شاهد تحویل نخستین کشنده به خریداران خواهیم بود. عرضه یک محصول مشابه به کشنده P9 از سوی یکی از رقبا، مهر تاییدی بر پیشتازی این شرکت است. این محصول از نظر قدرت و امکانات رفاهی و ایمنی بی‌رقیب است اما این اطمینان را به خریداران می‌دهیم که همواره در تلاش برای ارتقای کیفیت محصولات کامل دیزل خواهیم بود تا بتوانیم لیدری خود در بازار را حفظ کنیم.

آقای علیزاده گفت قیمت این کشنده ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعلاک شده است. متقاضیان می‌توانند کشنده P9 را با استفاده از تسهیلات شرکت کامل دیزل یا امکانات لیزینگی در نمایندگی‌های این شرکت خودروسازی، خریداری کنند.

اولین محصول کامل دیزل در ایران

سرعت رشد صنایع خودرویی چین به قدری سریع است که این روزها حتی محصولاتی می‌بینیم که می‌توان با توجه به قیمت، آنها را جایگزینی برای محصولات خوب و به‌روز اروپایی نیز بدانیم. البته که هنوز بحث تکنولوژی، کیفیت و همچنین دوام در مورد محصولات چینی، کمی جای صحبت دارد. کشنده P9 کامل دیزل یا همان P560 که نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 رونمایی شد، با چهره‌ای که از مرسدس بنز آکتروس الهام گرفته است، به عنوان قوی‌ترین کشنده تولید داخل و همچنین رقیبی برای کشنده‌های اروپایی، به تازگی وارد میدان رقابت‌ها شده است.

این کشنده محصول شرکت چینی و دولتی XCMG است که قبلا این برند را با ماشین‌آلات راهسازی در کشورمان شناخته‌ایم. این شرکت از سبک‌ترین خودروهای خدمات شهری تا سنگین‌ترین جرثقیل‌ها و ماشین‌آلات معدنی و راهسازی را در سبد تولید خود دارد و از آنجایی که یک شرکت دولتی است، از پیشرانه‌های ساخت یوچای در محصولاتش استفاده می‌کند که این پیشرانه‌ها نیز با چندین کشنده از گذشته در کشورمان حضور داشته و دارند. شرکت XCMG به عنوان بزرگترین سازنده ماشین آلات راهسازی در چین و سومین از نظر تیراژ تولید در دنیاست.

کامل دیزل از جدیدترین سازندگان خودروهای تجاری در کشورمان است که با قدرت زیادی وارد این عرصه شده و اولین محصولش با نام هانوان P9 یا P560 یا کامل P9 به قدرت 560 اسب بخار، حرف‌های زیادی در برابر رقبای هم وطنش خواهد داشت. این خودرو فعلا در نسخه دو محور 2×4 به بازار عرضه شده است و البته با توجه به نبود کشنده جفت یا همان سه محور 4×6 چینی در بازار کشورمان، احتمال عرضه این خودرو به صورت سه محور نیز کم نخواهد بود. 

مشخصات فنی کشنده P9 کامل دیزل

پیشرانه و قوای فنی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو و خصوصا یک خودرو تجاری به حساب می‌آید. کشنده کامل P9 از یک موتور 13 لیتری از ساخته‌های یوچای چین استفاده می‌کند که قبلا نیز، پیشرانه‌های این شرکت را در برخی از کشنده‌های چینی دیده‌ایم.

این موتور، توان بالایی دارد و 560 اسب بخار قدرت به همراه 2500 نیوتن متر گشتاور، خروجی آن است که برای آن، یک گیربکس 2+16 سرعته خودکار با تکنولوژی AMT در نظر گرفته شده است و با این ترکیب، فعلا به عنوان قوی‌ترین کشنده تولیدی در کشور شناخته می‌شود. این گیربکس دارای اینتاردر است که همراه با ریتاردر موتور، عامل موثری برای یک توقف ایمن‌تر و کاهش استفاده از سیستم ترمز در خودروهای سنگین امروزی است که به نوعی به یک ترکیب ضروری در کامیون‌های امروزی تبدیل شده است.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از فنرهای تخت پارابولیک به همراه کمک فنر است و در محور عقب نیز از چهار بالن استفاده شده که با سوار شدن اتاق روی چهار بالن باد، سواری نرم و دلچسبی باید از آن انتظار داشت. محور عقب مثل همه کامیون‌های با سیستم تعلیق بادی، قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد. 

طراحی کشنده کامل P560

در ظاهر این خودرو می‌توان به وضوح رگه‌هایی از آکتروس نسل چهارم را دید. قوس جانبی اتاق از پایین تا بالا، فرو رفتگی‌های پایین درب، طراحی کلی سپر جلو خصوصا در نمای پایین آن و حتی چراغ‌هایی که الهام گرفته شده از آکتروس هستند، همگی بیننده را به یاد آکتروس MP4 می اندازد. دستگیره‌های درب ورودی نیز شباهت بسیار زیادی به آکتروس دارند و قوس ملایم شیشه‌های جانبی نیز، عینا آکتروس MP4 را تداعی می‌کند.

البته نباید به این شباهت زیاد، ایرادی گرفت. چرا که استفاده از یک طرح پخته با اصول مهندسی شده، بسیار بهتر از یک نمای نازیبا و یا پر ایراد است. کشنده کامل P9 را باید نه تنها از نظر قوای فنی و امکانات رفاهی و ایمنی و بلکه از نظر طراحی داخلی و خارجی نیز، یک چینی به روز با برگ‌های برنده زیاد بدانیم. این کشنده خصوصا در ترکیب سقف بلند با بادگیرهای کامل پشت اتاق و شاسی و حضور کولر سقفی، نمایی زیبا و امروزی به خود گرفته است که از این نظر، فقط کشنده دیما را باید رقیب آن از نظر زیبایی تا این لحظه در بین چینی‌های بازار بدانیم. 

البته در این میان باید از طرح بسیار ساده آفتابگیر بالای شیشه جلو و همچنین طراحی نسبتا قدیمی آینه‌های جانبی نیز یاد کنیم. ضمن اینکه در کامل P9 هنوز شاهد شیشه پشت کابین هستیم که امروزه در کامیون‌های اروپایی، کاربردی ندارد و سال‌هاست جای آن را ورقه فولادی اتاق گرفته است اما همچنان چینی‌ها به این روش طراحی، علاقه دارند.

(عکس: آخرین خودرو)

اما نمای داخلی نیز، وام گرفته از آکتروس MP4 است. داشبورد با شباهت بسیار زیاد به آکتروس MP4، طرحی عالی با ارگونومی بالا دارد که کیفیت خوب آن نیز تا حدی با آنچه در چینی‌ها دیده‌ایم، متفاوت است. در وسط این بخش، صفحه نمایش 10 اینچی قرار گرفته که برای کار با سیستم مالتی‌مدیای کابین است. نمایشگر پشت فرمان، کاملا دیجیتالی شده که از این نظر، هم قدم با کشنده های روز اروپایی است و جدا از اطلاعات کاملی که در اختیار راننده قرار می دهد، کیفیت خوبی نیز دارد. متاسفانه در این کشنده نیز مثل خیلی از چینی های موجود در کشورمان، شاهد دکمه‌های خالی زیادی هستیم که چهره داشبورد را کمی خراب کرده و برای بیننده سوال پیش می‌آورد که چه امکاناتی از این خودرو حذف شده که دکمه‌های آن، خالی مانده‌اند. 

امکانات کشنده هانوان P9 کامل

کشنده کامل P9 دارای لیست بلندی از امکانات رفاهی و ایمنی است و می‌توان آن را از این نظر، برترین کامیون چینی حال حاضر بازار دانست. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به کولر و بخاری درجا به صورت استاندارد، رادار خط خوان، خروجی آب گرم و آب سرد در کنار صندلی راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی بادی راننده با سردکن و گرمکن، صندلی چرخشی شاگرد با میز تاشو تعبیه شده در داخل داشبورد، سیستم نمایش فشار باد تایرها، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی 10 اینچی، سنسور نور و باران، شارژر وایرلس، خروجی‌های 12 ولت برای شارژ موبایل و دیگر ادوات برقی، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سیستم پایش خواب آلودگی راننده، تخت خواب راننده و شاگرد، قفل دیفرانسیل محور عقب به همراه سیستم ضد لغزش ASR، یخچال و فریزر، ریتادر ۵ حالته، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، پشت آمپر دیجیتال و... اشاره کرد. ضمن اینکه این کشنده دارای استاندارد ADR برای حمل کالا و بارهای خطرناک نیز هست. 

کشنده کامل P9 یک چینی به‌روز با طراحی اروپایی و امکانات رفاهی و ایمنی بالاست که می‌توان این خودرو را به همراه کشنده‌هایی مثل دیما به عنوان نسل جدیدی از کامیون‌های چینی کشورمان بدانیم. با این وجود، قیمت این خودرو با حدود 5.5 میلیارد تومان، کم نیست و از این نظر، خریداران این خودرو، قشر خاصی خواهند بود. اما می‌توان در شرایط فعلی، انتظار موفقیت این کشنده را داشت. البته به شرطی که خیال خریدار از بابت خدمات و قطعات یدکی نیز مطمئن باشد.

قیمت کشنده P9 کامل دیزل

شرکت کامل دیزل اعلام کرده که این محصول در نیمه دوم سال 1402 و با قیمت 5 میلیارد و 250 میلیون تومان به بازار ایران عرضه می‌شود. جهت اطلاع از شرایط فروش کشنده P9 و همچنین جهت آگاهی از قیمت روز کامیون‌های کامل، مقاله شرایط فروش کامل دیزل را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
محمد‌ 1402/6/13
طراحی‌ خوبی‌ داره‌ امکاناتشم ‌‌خوبه ‌نسبت ‌به ‌ماشینای‌ چینی‌ ولی ‌از ‌لحاظ ‌قیمتی ‌‌خیلی ‌گرون ‌‌است ‌‌‌قیمت ‌باید‌ درست‌ بشه‌ که‌‌‌ شرایط ‌لیزینگ ‌پیش‌پرداخت‌ کم ‌باشه ‌با‌ سود ‌کم ‌تا‌‌ مردم‌ بتونن ‌بخرن‌ یه ‌لقمه ‌نون‌ ببرن ‌خونه‌هاشون ‌نه ‌تا‌‌ قسط ‌ماشین‌ تموم ‌بشه ‌ماشینم ‌دیگه ‌اسقاطی ‌بشه ‌یا ‌باز ‌هرچی ‌در‌میاره‌ خرج ‌ماشین‌ بشه
پاسخ
0
0
0