• چري A9 PHEV

بازگشت سری فنگیون

معرفی چری A9 PHEV

1 مهر 1402 14:13

شرکت چری با معرفی یک سدان جدید به نام A9 PHEV، از بازگشت سری فنگیون (Fengyun) خبر داده است. فنگیون به معنای «ابر باد»، نسخه تغییر نشان داده از نسل اول سئات تولیدو بود که به عنوان نخستین محصول چری، از سال 1999 تا 2006 در چین تولید می­‌شد. فیس‌لیفت این خودرو یعنی چری A15 که تا سال 2010 تولید شده نیز در تعداد محدود به ایران آمد.

اکنون چری قصد دارد فنگیون را در کنار سایر سری محصولات خود یعنی تیگو، آریزو و تانسو قرار دهد.

با استناد بر تصاویر تبلیغاتی، فنگیون A9 یک خودروی سدان با جلوپنجره بیضوی، چراغ‌های باریک جلو و عقب و همچنین دستگیره مخفی شونده درها خواهد بود، تا چهره‌­ای متمایز از سری آریزو را به نمایش بگذارد. طرح این خودرو براساس مفهومی آریزو استار شکل گرفته است، که چند ماه پیش در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد.

بنابر اعلام چری، قوای محرکه فنگیون A9 از سامانه هیبرید C-DM تحت سری Kunpeng SPE تامین خواهد شد. تمام اجزای این سامانه شامل پیشرانه هیبرید، سیستم انتقال قدرت و سامانه مدیریت باتری به طور اختصاصی برای خودروهای هیبرید طراحی شده است.

بنابراین با نسل پنجم پیشرانه هیبرید ACTECO 1.5TGDI مواجه هستیم، که به انتقال قدرت سه سرعته DHT متصل می‌­شود. خروجی پیشرانه درون‌سوز، 155 اسب­‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور و مصرف سوخت آن 4.2 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

چری با فروش 1.0631 میلیون دستگاه خودرو در 8 ماه نخست 2023، به رشد 42 درصدی نسبت به سال قبل دست یافته است. فروش 170 هزار دستگاه خودرو در ماه آگوست هم رکوردی تازه در دوران فعالیت این شرکت به‌شمار می‌آید.

چری قصد دارد تا سال 2025، بیش از 10 مدل خودروی پلاگین-هیبرید را عرضه نماید. عرضه سری فنگیون را می­‌توان گامی در جهت تحقق این هدف دانست.

انتطار می‌­رود که چری فنگیون A10 تا قبل از پایان سال جاری و با قیمت گران‌تر از آریزو 8 وارد بازار شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران