• کانسپت ميتسوبيشي D:X

نمایی از نسل بعدی دلیکا

معرفی میتسوبیشی D:X

4 آبان 1402 13:41

در کنار مدل‌های کانسپت جالبی که در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 به معرض نمایش در آمده است، یک مینی ون قد بلند هم توسط میتسوبیشی معرفی شده که قابل توجه به نظر می‌­رسد. همچون دیگر کانسپت‌ها، میتسوبیشی D:X را نیز می‌­توان پنجره‌­ای به آینده دانست که شاید نسل آینده دلیکا را نمایش می‌­دهد.

نسل فعلی میتسوبیشی دلیکا در سال 2007 معرفی شده است و از آن زمان تاکنون در بازار حضور دارد. البته این خودرو در سال 2019 دستخوش برخی تغییرات شد.

طراحی میتسوبیشی D:X

علاوه بر ارتفاع بلند بدنه، باید به تایرهای چهارفصل میتسوبیشی D:X اشاره کرد که این خودروی شش نفره را برای ماجراجویی در مسیرهای بی‌راهه، مناسب نشان می‌­دهد.

کانسپت میتسوبیشی D:X

چرخ‌ها تقریبا در گوشه‌­های بدنه قرار گرفته‌اند، ضمن ­این‌که شیب شیشه جلو، رکاب‌های جانبی، زیرسپری‌­های جلو و عقب و برآمدگی هلالی چرخ‌ها نیز قابل توجه است. در واقع میتسوبیشی D:X را می­‌توان یک مینی ون با طراحی شبیه به کراس‌­اورها دانست، که در آن از ستون میانی خبری نیست.

این خودروی مسی با چراغ‌های T-شکل، به محفظه بار اضافی به صورت جعبه سقفی هم مجهز شده است.

کابین و امکانات میتسوبیشی D:X

کابین میتسوبیشی D:X با چیدمان 2+2+2 صندلی‌ها، درهای کشویی و فرم صاف سقف را نیز به همراه دارد، تا سرنشینان از حداکثر فضا بهره‌­مند شوند.

کانسپت میتسوبیشی D:X

علاوه بر دو نمایشگر روی ستون‌های A که تصاویر دوربین‌های جانبی را نمایش می­‌دهد، یک نمایشگر بزرگ هم روی داشبورد در سمت سرنشین نصب شده است، که تصاویر دوربین زیر بدنه و سطح مسیر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

صندلی‌های ماژولار با روکش چرم قهوه‌­ای، در جهات جلو و عقب حرکت کرده و حتی می­‌توان ردیف جلو را تا 180 درجه چرخاند. در پشت­ سری هریک از صندلی‌ها، دو بلندگوی ساخت یاماها نصب شده، درحالی‌که فرم این صندلی‌ها با الهام از ساختار اسکلت انسان و با استفاده از مواد بازیافتی طراحی شده است.

کانسپت میتسوبیشی D:X

مشخصات فنی میتسوبیشی D:X

میتسوبیشی D:X به عنوان یک خودروی پلاگین-هیبرید معرفی شده، هرچند که از مشخصات فنی آن هیچ حرفی به میان نیامده است. وجود قابلیت AWD در این خودرو نیز شگفت­‌آور نیست، چراکه محصول فعلی میتسوبیشی یعنی دلیکا مینی که در رده kei قرار می­‌گیرد هم به این ویژگی مجهز شده است.

نسخه اصلی میتسوبیشی دلیکا هم برای سال‌ها به قابلیت AWD مجهز بوده پس می‌توان انتظار داشت که این ویژگی در نسل ششم هم موجود باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران