شرکت رنو در پایتخت برزیل از یک کراساور شهری کلاس B به نام کاردیان (Kardian) رونمایی کرده است.
تا قبل از جنگ اکراین و روسیه، قرار بود رنو کاردیان در روسیه تولید و به سایر کشورها صادر شود، اما اکنون برزیل به عنوان پایگاه اصلی تولید این خودرو شناخته میشود.
طراحی رنو کاردیان
چهره رنو کاردیان به واسطه چراغهای دوقسمتی جلو، از ساندرو استپوی متمایز شده است، درحالیکه جلوپنجره، سپرها و چراغهای C-شکل عقب به همتای اروپایی شباهت دارد.
ابعاد بدنه رنو کاردیان در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.119، 1.773، 1.544 و 2.604 متر اعلام شده است، که در مقایسه با ساندرو استپوی، افزایش در طول و ارتفاع و کاهش عرض را نشان میدهد. فاصله بین محورها نیز در این دو مدل یکسان است. بدنه این خودرو بر رینگهای 17 اینچی قرار میگیرد.
فاصله کف رنو کاردیان تا سطح زمین هم 209 میلیمتر اعلام شده، که 8 میلیمتر بالاتر از ساندرو استپوی است. فضای محفظه بار هم با افزایش 82 واحدی نسبت به استپوی به 410 لیتر میرسد.
کابین و امکانات رنو کاردیان
در فضای کابین رنو کاردیان با طرحی مشابه با محصولات داچیا مواجه هستیم، که نمایشگر 8 اینچی، کنترلهای دایرهای سیستم تهویه و پشت آمپر 7 اینچی را به همراه دارد. البته طراحی فرمان، کنسول میانی و اهرم دنده تغییر کرده است.
رنو کاردیان به صورت استاندارد به شش کیسه هوا، دوربین 360 درجه، کروزکنترل تطبیقپذیر، ترمز خودکار و پایش نقطه کور مجهز شده است.
پیشرانه رنو کاردیان
رنو کاردیان در برزیل به پیشرانه یک لیتری توربوشارژ TCe با 125 اسببخار قدرت و 220 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است، که با هر دو سوخت بنزین و اتانول سازگاری دارد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل میشود.
احتمالا رنو کاردیان در کشورهای دیگر با پیشرانه متفاوت عرضه شود، اما به هرحال از گیربکس دستی و انتقال نیرو به چهار چرخ خبری نخواهد بود.
برنامه تولید رنو کاردیان
رنو قصد دارد کاردیان را ابتدا در برزیل و سپس در مراکش تولید کند. شاید این خودرو بعدا در جنوب شرقی آسیا هم عرضه شود، اما به هرحال، اروپا به عنوان بازار هدف رنو کاردیان پیشبینی نشده است. فروش این خودرو از سه ماهه نخست 2024 آغاز خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru