• رنو کارديان 2024
  • رنو کارديان 2024
  • رنو کارديان 2024
  • رنو کارديان 2024

همتای لوکس ساندرو استپ‌وی

معرفی رنو کاردیان

6 آبان 1402 11:25

شرکت رنو در پایتخت برزیل از یک کراس‌­اور شهری کلاس B به نام کاردیان (Kardian) رونمایی کرده است.

تا قبل از جنگ اکراین و روسیه، قرار بود رنو کاردیان در روسیه تولید و به سایر کشورها صادر شود، اما اکنون برزیل به عنوان پایگاه اصلی تولید این خودرو شناخته می­‌شود.

طراحی رنو کاردیان

چهره رنو کاردیان به واسطه چراغ‌های دوقسمتی جلو، از ساندرو استپ‌وی متمایز شده است، درحالی‌که جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های C-شکل عقب به همتای اروپایی شباهت دارد.

رنو کاردیان 2024

ابعاد بدنه رنو کاردیان در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.119، 1.773، 1.544 و 2.604 متر اعلام شده است، که در مقایسه با ساندرو استپ‌وی، افزایش در طول و ارتفاع و کاهش عرض را نشان می­‌دهد. فاصله بین محورها نیز در این دو مدل یکسان است. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 17 اینچی قرار می­‌گیرد.

فاصله کف رنو کاردیان تا سطح زمین هم 209 میلیمتر اعلام شده، که 8 میلی‌متر بالاتر از ساندرو استپ‌وی است. فضای محفظه بار هم با افزایش 82 واحدی نسبت به استپ‌وی به 410 لیتر می­‌رسد.

رنو کاردیان 2024

کابین و امکانات رنو کاردیان

در فضای کابین رنو کاردیان با طرحی مشابه با محصولات داچیا مواجه هستیم، که نمایشگر 8 اینچی، کنترل‌های دایره‌­ای سیستم تهویه و پشت آمپر 7 اینچی را به همراه دارد. البته طراحی فرمان، کنسول میانی و اهرم دنده تغییر کرده است.

رنو کاردیان به صورت استاندارد به شش کیسه هوا، دوربین 360 درجه، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز خودکار و پایش نقطه کور مجهز شده است.

رنو کاردیان 2024

پیشرانه رنو کاردیان

رنو کاردیان در برزیل به پیشرانه یک لیتری توربوشارژ TCe با 125 اسب­‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که با هر دو سوخت بنزین و اتانول سازگاری دارد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می­‌شود.

احتمالا رنو کاردیان در کشورهای دیگر با پیشرانه متفاوت عرضه شود، اما به هرحال از گیربکس دستی و انتقال نیرو به چهار چرخ خبری نخواهد بود.

برنامه تولید رنو کاردیان

رنو قصد دارد کاردیان را ابتدا در برزیل و سپس در مراکش تولید کند. شاید این خودرو بعدا در جنوب شرقی آسیا هم عرضه شود، اما به هرحال، اروپا به عنوان بازار هدف رنو کاردیان پیش­‌بینی نشده است. فروش این خودرو از سه ماهه نخست 2024 آغاز خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران