• جگوار اي تايپ DevSpeed

با موتور سوپرا و گیربکس ب ام و M3

معرفی جگوار ای-تایپ DevSpeed

13 آبان 1402 17:05

جگوار ای-تایپ همواره به عنوان یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک، در ردیف اسطوره‌­هایی همچون مرسدس 300SL گالوینگ و لامبورگینی میورا قرار گرفته است. اما معمولا هیچ خودرویی با چهره اصلی خود در نمایشگاه SEMA شرکت نمی­‌کند و به همین علت، شرکت DevSpeed موتوراسپرت با همکاری بزرگترین شرکت نفتی ژاپن یعنی انئوس (Eneos)، نمونه‌­ای از ای-تایپ را به عنوان نماینده خود در این رویداد، با تغییراتی جالب همراه کرده است.

این خودرو براساس یک XKE 2+2 مدل 1969 شکل گرفته و برخلاف انتظار بسیاری از مخاطبان، به پیشرانه 2JZ-GTE مجهز شده است. این پیشرانه متعلق به تویوتا سوپرا پس از همراه شدن با توربوشارژر EFR 8474 ساخت بورگ وارنر، خروجی خود را به گیربکس 5 سرعته دستی متعلق به ب ام و M3 E36 انتقال می­‌دهد.

ترمزهای جلو از شورولت کوروت C5 مدل 2003 و ترمزهای عقب از ب ام و 535i مدل 2010 تامین شده است، درحالی‌که رینگ‌های 17 اینچی دو تکه با فرم خاطره‌­انگیز، با تایرهای بریجستون با ابعاد 225/45 و 255/40 در جلو و عقب همراه شده است. ساب­فریم و دیفرانسیل عقب نیز از ب ام و سری 5 برگرفته شده است.

جگوار ای تایپ DevSpeed

به منظور ایجاد فضای لازم برای تایرهای عریض این خودرو، گلگیرها مجددا طراحی و توسط چاپگر 3 بعدی ساخته شده است. برای افزایش مقاومت این قطعه، فیبرکربن به آن اضافه شده است.

علاوه بر این‌ها، باید به موارد دیگر شامل کمک‌­فنرهای Silvers، میله­‌های حفاظتی DevSpeed، فرمان OMP، صندلی‌های Tillett، کمربندهای ایمنی Schroth و پدال‌های OBP اشاره کرد.

این جگوار ای-تایپ را می­‌توان یک فرانکنشتاین در جهان خودروها دانست که براساس اعلام سازندگان از توانایی فنی بالایی هم برخوردار است. این خودرو از جمعه سوم نوامبر در نمایشگاه SEMA 2023 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران