• کاميونت برقي دافران

تولید کامیونت برقی دافران از خرداد سال آینده

بررسی کامیونت برقی دافران L2 EV شایان دیزل

3 دی 1402 11:44

تولید کامیونت برقی دافران از خرداد سال آینده

دی 1402: کامیونت برقی شرکت شایان دیزل، به منظور پخش کالا در شهر ساخته خواهد شد. باتری این کامیونت برقی در دو حالت سریع و معمولی شارژ می‌شود. همچنین این باتری، 5 سال گارانتی تعویض دارد. پک باتری کامیونت، از شرکت CATL تامین شده که باتری سبک وزنی است و توان حرکتی خوبی را ارائه می‌دهد. موتور الکتریکی آن از طریق آب خنک می‌شود.

سیستم ترمزهای کامیونت L2 ev، روغنی معمولی با بوستر برقی است. تعلیق جلو از نوع فنر برگی دولایه با کمک فنر و سیستم تعلیق عقب از نوع برگی سه لایه با کمک فنر است.

به احتمال زیاد، شرکت شایان دیزل، شارژر سریع را نیز به مشتریان کامیونت برقی L2 ev ارائه می‌دهد. شایان دیزل قصد دارد این کامیونت برقی را از خرداد 1403 تولید کند.

مشخصات فنی و جزئیات کامیونت برقی شایان دیزل

آبان 1402: کامیونت برقی دافران، از شرکت چینی چنگ لانگ، زیرمجموعه دانگ‌فنگ، آمده و توسط شرکت شایان دیزل مونتاژ می‌شود. هدف شایان دیزل از ارائه کامیونت برقی، استفاده آن در شهرهای بزرگ با هوای آلوده است.

موتور الکتریکی کامیونت برقی شایان دیزل، 155 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور داشته که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعتی لیتیومی آن ساخت شرکت CATL بوده و در دو طرف شاسی قرار گرفته است. اگر از شارژ سریع استفاده شود، در مدت زمان 1.5 ساعت، پکیج باتری‌ها کاملا شارژ خواهد شد. با برقی شهری نیز قابل شارژ است. شایان دیزل این باتری را 5 سال گارانتی می‌کند.

در مورد برد حرکتی این کامیونت برقی، اگر باتری کاملا شارژ و توان موتور 80 اسب بخارد باشد، تا 250 کیلومتر را با بار کامل طی می‌کند. این کامیونت بارهایی با حداکثر وزن 3 تن را حمل کرده و شیب‌روی آن 25 درجه است.

امکانات و تجهیزات کامیونت برقی دافران عبارتند از دی لایت، کلاستر ۷ اینچی دیجیتال و آنالوگ، ترمز ABS و … اشاره کرد. اهرم دنده آن چرخشی است و به دلیل وجود پیشرانه برقی، فقط حالت‌های جلو و عقب دارد. طبق اعلام شرکت شایان دیزل، ممکن است تغییراتی در کابین و آپشن‌ها ایجاد شود.

اولین کامیون برقی شایان دیزل

آبان 1402: شرکت شایان دیزل، در بخش خودروهای تجاری فعالیت دارد و توانسته جایگاه مطلوبی را بین مشتریان بدست آورد. این شرکت ابتدا کامیون دافران H7 را عرضه کرد که به صورت سفارشی و مخصوص بازار ایران از کارخانه چینی خریداری شده است. برای مثال گیربکس ZF و سیستم ترمز وبکو به آن افزوده شده است و توانسته سهم قابل توجهی از بازار کشور را به خود اختصاص دهد.

اکنون شایان دیزل قصد دارد اولین کامیونت برقی ایران را در نمایشگاه خودرو اصفهان 1402 رونمایی و معرفی کند تا به اولین عرضه کننده خودروهای تجاری برقی در ایران تبدیل شود. هنوز اطلاعات زیاد و دقیقی از این کامیونت برقی دردسترس نیست، اما براساس شنیده ها، این کامیونت 6 تن و تمام برقی بوده و با یک بار شارژ و حداکثر بار می‌تواند 250 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

دیدگاه کاربران