• چري فنگيون T6
  • چري فنگيون T6
  • چري فنگيون T6
  • معرفي چري فنگيون T6
  • معرفي چري فنگيون T6
  • معرفي چري فنگيون T6

چهره دیگری از لوکانو L7

معرفی چری فنگیون T6

13 بهمن 1402 20:28

شرکت چری در سپتامبر 2023 از تجدید حیات نام فنگیون (Fengyun) خبر داد. البته در برخی بازارها، محصولات این برند تحت نام فالوین یا ویند کلود عرضه خواهد شد.

چری قصد دارد فالوین را در کنار سایر سری محصولات خود یعنی تیگو، آریزو و تانسو قرار دهد. ظرف دو سال آینده، یازده مدل زیر تحت برند فالوین (فنگیون) عرضه خواهد شد.

پس از آغاز فروش A8 PHEV که نسخه تغییریافته و هیبرید از فونیکس آریزو 8 به شمار می‌­آید و همچنین معرفی فالوین T9 که همتای چری تیگو 9 است، اکنون نوبت به سومین عضو سری فنگیون با نام T6 رسیده است، که برای ورود به بازار آماده شود.

چری فالوین T6 که اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2023 رونمایی شده، نسخه پلاگین-هیبرید از لوکانو L7 است، خودرویی که در آینده با نام لوکانو 8 عرضه خواهد شد.

طراحی فالوین T6

بدنه فالوین T6 تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته و چراغ‌های کوچک مستطیلی، جلوپنجره بدون منفذ، لوگوی بزرگ CHERY در نمای جلو و دستگیره مخفی‌شونده درها را به همراه دارد. علاوه بر ستون‌ها، آینه‌های جانبی، هلالی چرخ‌ها، رکابهای جانبی و بخش بزرگی از رینگ‌های این خودرو با مشکی تزئین شده است.

ابعاد بدنه فالوین T6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.54، 1.865، 1.67 و 2.672 متر اعلام شده، بنابراین طول کلی بدنه نسبت به لوکانو L7، چهل میلیمتر افزایش یافته است.

کابین و امکانات فالوین T6

چری از انتشار تصاویر کابین فالوین T6 خودداری نموده است، ولی بنابر اظهارات یکی از نشریات چینی، طراحی کلی این بخش تفاوتی با جیکو J7 نداشته و مواردی شامل نمایشگر عمودی داشبورد، همچنان بر جای خود باقی است.

مشخصات فنی فالوین T6

فالوین T6 به سامانه پلاگین-هیبرید C-DM مجهز شده است، که پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ، یک موتور برقی و مجموعه باتری لیتیوم آهن فسفات ساخت زیرمجموعه بی‌وای‌دی یعنی FinDreams را به همراه دارد. از مجموع خروجی این سامانه اطلاعی در دسترس نیست، اما براساس اعلام رسانه­‌های چینی، مجموعه باتری این خودرو با ظرفیت 18.3 کیلووات ساعت، می‌­تواند برد حرکتی 120 کیلومتر (برمبنای CLTC) را فراهم کند. البته یک رسانه دیگر، این رقم را 93 کیلومتر اعلام کرده است.

شرکت چری قصد دارد فالوین T6 را در اواخر فوریه 2024 رونمایی کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران